Gå till innehåll

Snygg sci-fi


Quiet

Rekommenderade inlägg

  • Svar 97
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Cube är mycket :-@ snygg den är grymm.

Den har jag inte sett, varför så arg?

Jag kanske var lite oklar i ämnesbeskrivningen, men med snygg sci-fi menar jag filmer som bygger med på välskrivna manus och intrikata problem med samhället än en massa skjutvapen.

T.ex så tycker jag att the Matrix är riktigt snygg på sina ställen, men den platsar inte riktigt som snygg sci-fi för att det är så hysteriskt mycket skjutande och dödande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sagt att man inte får använda fula ord och då använder jag en ikon istället då.

sen så är cube snyggare än bara  :-@ (jag är inte arg)

Cube? är det den med Nicole De Boer. Såfall tror jag att jag funderade på att hyra den för ett tag sen men ångrade mig då jag tyckte den såg skum ut. Kanske skulle ta och hyra den iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sagt att man inte får använda fula ord och då använder jag en ikon istället då.

sen så är cube snyggare än bara  :-@ (jag är inte arg)

Cube? är det den med Nicole De Boer. Såfall tror jag att jag funderade på att hyra den för ett tag sen men ångrade mig då jag tyckte den såg skum ut. Kanske skulle ta och hyra den iaf.

Jag tror att skumm är rätt ord men den rockar stenhårt :jemhadar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Gattaca är en av de bästa SF-filmer jag sett. Ngn som vet hur gammal den är? Man ser ju på bilarna och datorerna att den inte är jätte-ny, men det är ändå svårt att placera den tidsmässigt. Ngn som vet om det gjorts ngn uppföljare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gattaca är en av de bästa SF-filmer jag sett. Ngn som vet hur gammal den är? Man ser ju på bilarna och datorerna att den inte är jätte-ny, men det är ändå svårt att placera den tidsmässigt. Ngn som vet om det gjorts ngn uppföljare?

Ingen uppföljare, men filmen är från 1997. Kolla in filmen på

imdb: http://us.imdb.com/Title?0119177

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Gattaca" var verkligen en snygg film och tänkvärd av flera orsaker. Även om vi förmodligen inte får se ett sådant samhälle, kan vi vänta oss att vårt genetiska arv kommer att få allt större betydelse i framtiden, ex. för försäkringar. Det lite enkelspåriga i filmen var väl just den detaljen, hur miljöarvet helt uteslutes från en människas utveckling, något väldigt få seriösa forskare idag skulle våga hävda, inte ens jag.  ;)

"Cube" såg jag för några år sedan och fascinerades direkt. Brutal, psykologiskt intensiv och en iskall alternativ tolkning till hur ett samhälle som är fixerade vid dokusåpor skulle kunna yttra sig i framtiden. Att den sedan är visuellt snygg gör ju inte saken sämre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Good point, Herman.

Kom på en till riktigt snygg film som jag såg för andra gången idag, THX 1138.

Jag skulle se den för herr Lucas gjort den, fast jag tyckte den var så sjuk med all piller, vit klädda personer och alla flintar så jag slutade se på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Några sci-fi filmer som är snyggt gjort med bra manus

måste jag säga är..

1. Wingscommander. Intressant och välgjord serie

2. (hjärnsläpp)

Hadde det på tungan när jag började skriva inlägget sen försvan det.... :!!!:

Snackar du WC filmen eller spelserien??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har alldrig tidigare tyggt att någon skådis är rikigt kass (undantag ho janeway) Men Freddie är rickigt ricktigt usel och han sabbar hela filmen (WC)

Tror att filmen sabbade ganska mycket sig själv. Manuset sög, inte mycket en skådespelare kan göra för att lyfta upp det då.

Förresten tycker jag inte WC passar in under rubriken till denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2001 är en mycket bra film faktiskt. Den har vackra scener och har bra manus.

Kan dock inte hålla med om att "The Matrix" skulle innehålla så mycket skjutande. En viss del kanske, men det är ett skitbra manus och mycket bra specialeffekter och snygga miljöer. T.ex reflektionerna i backspeglarna och sådant....

Annars gillar jag SciFi filmen myrorna anfaller med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Några sci-fi filmer som är snyggt gjort med bra manus

måste jag säga är..

1. Wingscommander. Intressant och välgjord serie

2. (hjärnsläpp)

Hadde det på tungan när jag började skriva inlägget sen försvan det.... :!!!:

Snackar du WC filmen eller spelserien??

Filmen....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Cube är mycket :-@ snygg den är grymm.

Den har jag inte sett, varför så arg?

Jag kanske var lite oklar i ämnesbeskrivningen, men med snygg sci-fi menar jag filmer som bygger med på välskrivna manus och intrikata problem med samhället än en massa skjutvapen.

T.ex så tycker jag att the Matrix är riktigt snygg på sina ställen, men den platsar inte riktigt som snygg sci-fi för att det är så hysteriskt mycket skjutande och dödande.

En bra sådan film är Steven Speilbergs Minority Report som bygger på novelen av Philip K. Dick. Trots att den inte är särskilt likt boken, så har Speilberg gjort en riktigt bra film som innehåller så gott som allt man kan önska sig. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...