Jump to content
Sign in to follow this  
commander ricochet

Star Trek Online FAQ

Recommended Posts

Mr Trekman- du måste haft tur eller varit inloggade ett tag innan :)

Jo man spelar på..är commander level 6 just nu och har träffat på dom bökigaste skeppen att slå hittills - Hirogen Apix Battleship! Vi skulle ta en fleet action eller något ihop! Jag har ju till om snickrat ihop en blå gul uniform nu! :w00t:

Men det är tvärkört att logga in nu! Grrr :arg:

Ja men köpta dagar är ju köpta dagar oavsett hur många dom dagarna är. För man fick ju bara "fria dagar"(betalda är dom ju när man köpte spelet) och inte fria dagar.

Riktigt dåligt är det i alla fall att man inte får/kan logga in när servern är uppe! :arg:

Tror att Cryptic fixar detta snart... men du hade valt att du skulle använda den prenumerationen på dina kontoinställningar va? För man måste välja vilken man vill köra på :P

Tror att Cryptic fixar detta snart... men du hade valt att du skulle använda den prenumerationen på dina kontoinställningar va? För man måste välja vilken man vill köra på :P

Jag knackade nu in min kod från min spelförpackning men det gjorde ingen skillnad. Så jag vet inte. Det stod nåt´om att dom hade problem med någon "billing service" men med det så menar dom nog om man köper speldagar på deras sida så... :huh: Det borde ju säga ifrån att man måste knappa in en giltig spelnyckel eller nåt´om det skulle vara det som är felet.

Jag har nu skickat en förfrågan via deras "support ticket" och sagt att jag har knackat in koden som följde med spelet och inte haft möjlighet att få logga in på 4 timmar. Ska bli spännade att se vad dom svarar!

Jag kan fortfarande inte logga in! :arg:

Det står på mitt konto:

You are subscribing to:

* Star Trek Online - Retail

With 30 free days

Nu har jag också skrivit till deras "billing support" och väntar på svar.

Schwozh- Hur har du lyckats med att logga in?

Är inte detta löst tills imorgon så ska jag fundera på att reklammera spelet och begära att få ett nytt/eller ny spelnyckel. Inte för att detta är ett ovanligt problem, efter vad jag har fått höra vad gäller online-spel, men jag gillar inte läget!

Nope det står bara:

You are subscribing to:

With 30 free days

Detta står under rubriken/fliken "Add subripction" Men dessa anadra alternativ är ju till för om man vill köpa fler månader osv. Men under " My account" står det:

Activated Features

* Star Trek Online - Preorder

* Star Trek Online - In game items

Subscriptions

*

Alltså ser det här ut som att min "subscription" inte är aktiverad! Och jag har knackat in min retail key.

Men det är fullt med folk som har problem med att logga in, ser jag i forumen.

Jag ser ingenstans att an ska välja att använda den prenumerationen. Däremot så står det i ett forum att man måste registrera sitt kredikort OCH köpa en månad(som man sedan kan boka av) för att kunna aktivera sin retail key. Detta måste man göra så att dom har mitt kreditkortnummer IFALL jag vill köpa flera månader...vilket nonsens! :rolleyes:

Vet ej om det kommer att funka efter det att jag registrerar mitt kreditkort ändå...folk har en massa problem med sina konton ser jag.

TOSPAY.jpg

Testa ta "Change this subscription" och se vad som händer :P

EDIT: onödig post det här blev...

Men jag tror det fixas inom kort... hopppas det i alla fall :P Men nu har vi alla fall en chans att komma i kapp Ricochettis! ;)

Edited by thamupp

Grejen är den att min nyckel inte verkar var aktiverad och jag ser inte att det finns något ställe där man väljer eller aktiverar den. Det verkar som att min nyckel är registrerad men inte aktiverad. Trist om det nu är så att man måste köpa en subscription för att dom ska få ens kontokortuppgifter för att dom ska aktivera min retail key. Fast jag har läst om sådan som har gjort just det men inte kan logga in i alla fall. Finns även sådan med livstids-konto som inte kan logga in.

Kolla in denna tråd så ser ni magnituden av problemet:

http://forums.startrekonline.com/showthread.php?t=108129

Finns folk som redan har varit utelåsta i 45 timmar <_< Dåligt är det i alla fall!

Det var tur att man lade ut en stor lista med prylar i exchange innan jag släckte ner senast. Jag har sålt en hel del. Och så har jag stoppat in lite grejer åt nån´som vill ha, i vår fleet bank :)

Ni får ursäkta om det här kanske redan har besvarats här eller annanstans, men jag orkar för tillfället inte läsa igenom allt det tidigare.

Hur känner ni som spelar att det är med variation? Lider ST:O av samma problem som de flesta andra, d.v.s. att varje uppdrag i princip bara är en kosmetisk variation av liknande uppdrag man gjort många gånger tidigare?

Och hur är det med rollspelandet? Är roller i STO lika viktiga som i t.ex. WoW?

Finns det något som motsvarar Wow-instanser?

Ni får ursäkta om det här kanske redan har besvarats här eller annanstans, men jag orkar för tillfället inte läsa igenom allt det tidigare.

Hur känner ni som spelar att det är med variation? Lider ST:O av samma problem som de flesta andra, d.v.s. att varje uppdrag i princip bara är en kosmetisk variation av liknande uppdrag man gjort många gånger tidigare?

Och hur är det med rollspelandet? Är roller i STO lika viktiga som i t.ex. WoW?

Finns det något som motsvarar Wow-instanser?

Storyline uppdragen tycker jag är väldigt intressanta då de är som små episoder.

Roller är ganska viktiga. både på makrken och i rymden. Speciellt i pvp.

Fleet Action skulle väl kunna liknas vid instanser, också pvp instanserna.

Det står på mitt konto:

You are subscribing to:

With 30 free days

Är inte detta löst tills imorgon så ska jag fundera på att reklammera spelet och begära att få ett nytt/eller ny spelnyckel. Inte för att detta är ett ovanligt problem, efter vad jag har fått höra vad gäller online-spel, men jag gillar inte läget!

Jaoooo det har jag, jag prenumerar med hjälp av mitt visa kort. 120 spänn är inte så mkt. Skippat snuset så då kan man lägga pengarna på det.

Det står på mitt konto:

You are subscribing to:

With 30 free days

Är du säker på att du har aktiverat kontot? Ibland måste man göra det för att det ska funka. *van wow spelare* J.

Det står på mitt konto:

You are subscribing to:

With 30 free days

Är du säker på att du har aktiverat kontot? Ibland måste man göra det för att det ska funka. *van wow spelare* J.

Jo alltså man kunde bara aktivera sin spelnyckel om man köpte fler dagar. Alltså för att få sina "gratis" 30 speldagar var man tvungen att beställa minst en månad till(som man sedan kunde avbeställa)Ganska fult trick för att binda upp folk. Men nu funkar allt.

Så nu kommer ni efter igen då Muppis! ;)

Nu när servern är nere igen så:

Heta tips:

Skaffa Target jamming som ability! Det är ovärderligt! Din fiende kan under ett antal sekunder inte skjuta alls på dej och då kan du hamra på rejält innan "han" kan skuta tillbaka, och ge "honom" skador som gör att han faller hopplöst efter i reparationer och sköldåterhämtning: Kombinera detta med tractor beam så att din fiende också håller sej mer stilla när du smiskar på ;)

Försök få till emergency powers to shields OCH engineering team, så fixar du både sköldar OCH skrov när det börjar bli skador på ditt skepp! Toppenkombination!

Fråga 1 - Visst är det så att när man tränar upp en ny ability hos din officerare så kan du inte välja vilken ability som den nya abilityn ska ersätta? Det tycker jag är skräp! Sedan så märkte jag att ner jag tränade upp abilityn high yield 1 till hich yield 3, så var high yield 1 kvar..oki den ena slår inte lika hårt men laddar upp sej fortare och den andre slår hårdare men tar längre tid att ladda upp sej..

Fråga 2 - Är det någon som vet hur man redigerar/ångrar och tar bort abilitys/power från sin tray som man klickar och drar dessa till?