Jump to content

STO - Den svenska klanen

Apulse
 Share

Recommended Posts

Hej alla "svenskaflottare"! ;)

Jag tänkte lägga fram ett förslag här... (Förslag!!)

Det finns en annan svensk flotta vid namn Nordic Star Alliance som spelar STO.

NSA har ca 10 (som jag förstått) medlemmar än så länge men vill ha fler.

Vi har också ca 10 medlemmar, jag säger inte vi behöver bli fler men för att bli en "seriös" flotta så bör man ju ha fler medlemmar än vad vi har.

Det jag föreslår är att vi kanske ska slå ihopp de två flottorna till en stor.

NSAs "grundare" har skappat en egen hemsida till flottan som ni hittar här.

Jag har inte pratat med någon i NSA om detta och det är bara ett förslag! ;)

Vad tycker ni? Jag vet inte riktigt...

Jag kände dock att detta kan vara ett tillfälle att "utveckla" flottan...

Vad som får min mage att vända sig mest är att ni använder en symbol för kungahuset och de statliga ämbetsverken och försvarsmakten utan att de facto vara det. Skulle kunna bli dj***vligt nasty om någon kommer på det. Jag är övertygad om att det i lagboken står ungefär att enbart svenska statliga myndigheter (ev verk) får använda kungakronan.

Så copyright är inte det jag skulle bekymra mig mest för utan snarare att Säpo bustar in och ställer er inför regeringsrätten eller vad nu sådana lagöverträdelser hamnar.

Så använd hellre någon mer tidlös symbol för flottan så som ankare och en gammaldags kanon med kanonkulor samt en svensk flagga eller de svenska färgerna så riskerar ni inte en massa obehagliga överraskningar. J.

nej, nej.. ni missförstod :P

Jag menade inte att vi skulle använda den..

Tyckte bara det såg lite roligt ut :P

Jag läste copyright delen på wikipedia så jag förstod att den inte skulle gå att använda men det bör väll vara okej att bara visa upp den så här?...

EDIT: Borde jag plocka ner bliden? Jag vill inte (försökte inte) bryta mot någon lag...

Edited by thamupp

• 2 weeks later...

Hehe, Fixade ihop en bakgrundsblid med temat "Svenska Flottan".

Vad sägs? Jag blev inte helt nöjt med "kvistarna" (vad kallas dom?). :P

SVFLOTTANcopySMALL.jpg

(Klicka för större blid)

BTW: Nu så ska det vara okej för Farbror Copyright :P

Edited by thamupp

• 2 years later...

Är det någon här som fortfarande är med/spelar STO?

Jag passade på och började för någon månad sen kanske, nu när det blivit F2P. Har spelat på egen hand mest, förutom ett par saker där man spelar som lag.

Nu när jag nått VA (50) och har klarat nästan alla FED-uppdragen började jag känna ett ltiet sug efter att gå med i någon sjysst fleet, någon där det inte finns så mkt krav på en då jag är en casual-spelare. Ingen som har något förslag? Någon svensk fleet som passar in på det, eller så?

Ska jag vara ärligt så har jag inte spelat sen dagen jag skrev det inlägget och det var väl inget speciellt som jag ville göra heller. Det var mer än lust att börja spela ihop med andra och bli del av något större efter att ha spelat igenom hela spelet på egen hand. Det blir lite segt...

Men jag tycker faktiskt att det är ett ganska bra spel. Annars brukar såna här spel baserade på filmer eller serier förlita sig lite väl mycket på existerande fans och inte vara speciellt bra för sig själva. Men jag tycker ändå att STO är rätt bra. Det är mycket action baserat så klart, men det är ändå gjort på ett ok sätt. Jag gillar hur de försöker binda ihop alla olika serierna och epokerna.

Men framför allt avgudar jag uppdragen och story:n. Det får jag faktiskt säga att jag tycker om riktigt mycket. Det var nästan så jag gjorde de action-packade uppdragen bara för story:ns skull. :D

Ser fram emot Säsong 7 när det kommer, så att jag får mer uppdrag och fortsättningen av story:n. Just nu är det ett ganska abrupt avslut, tyvärr. (Jag blev nästan sur när jag insåg att det bara tog slut där. Jag var ju så inne i det :D)

• 1 month later...

Själv så har jag i princip lagt ner STO (jag kikar in med in utav mina figurer 3 minuter om dagen knappt och kanske kommer att köra lite space PVE/PVP en liten sväng till på helgerna men även detta minimum kommer att reduceras till att jag inte spelar en enda sekund) då det bara har gått utför med STO enligt min mening och smak.

Och sedan Perfect World köpte upp STO så har det blivit värre- Ännu mer grinding(dvs göra exakt samma sak varje dag)för att få ihop till bättre grejer till sej själv och till sin fleet/guild. Ännu sämre kundservice(jag trodde inte det var möjligt men oh så fel jag hade!) och fortfarande en enorm hög med buggar i spelet(en del så kallade game breaking och snart 1.5 år gamla!) Det enda som egentligen har blivit bättre med STO sedan start är själva utseendet på skepp och själva rymden.

Jag hade ett halvårs uppehåll i vintras,för att jag och min fleet/guild inte stod ut med alla buggar i STO, för att spela star wars men har annars spelat STO ända sedan beta-testningen så jag har verkligen testat spelet.

Nja... STO är inte helt dött. Just nu finns det den sk. starbase uppdraget. Dvs.. man måste spela STF uppdrag för att samla upp Fleet Marks för att uppgradera flottans bas och därmed tillgång saker och ting på basen. Man måste dock tillhöra en flotta...

Det klart,... springer man igenom alla tillgängliga avsnitt så finns det inte mycket att göra. PvPs finns ju alltid dock.

Edited by Captain Mariah