Gå till innehåll

Börja med vad ?


leere

Rekommenderade inlägg

ok, jag har funderat på att börja läsa lite böcker som getts ut under namnet star trek, men eftersom

det finns så pass mycket att välja mellan, och det tar ju aldrig slut heller för den delen, funderar

jag på vad man skulle satsa på när man börjar. dessvärre är jag inte så insatt inom litteraturen

och normalt sett läser jag sällan mer än vad datorn ger mig via diverse sidor

(tråkigt nog, mycket fakta och manualer :( )

så för att komma in i den litterära delen frågar jag helt enkelt här.

vart skall man egentligen börja ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror helt på vad du är intresserad av. Är det karaktärerna eller är det en spännande berättelse som är viktigast? Vilka TV-serier har du sett och vilken gillar du bäst? Jag och andra här kan ge många tips, men det blir nog allra bäst om vi kan snäva av urvalet lite.

Jättekul att du vill börja läsa Star Trek!!! Du missar väl inte heller att Star Trek Databas har runt 850 böcker listade med information om de allra flesta av dessa? Det är långt från alla böcker som getts ut, men är en riktig guldgruva att leta bland.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv började jag med "A burning House" av Keith R.A. DeCandido vilkenm var en bok som jag tyckte var den bästa jag läst då. Den upprymde mig totalt, nu har jag läst fler ST böcker och har hittat ännu bättre böcker.

Om du gillar DS9 kan ju Terok Nor-trilogin vara ett bra alternativ också. Speciellt 2:a och 3:e boken är helt fantisktiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, kanske skall vara mer specifik. ber om ursäkt.

den serie jag föredrar främst är TOS och därefter TNG. men jag klagar ju inte på de andra serierna heller precis.

karaktärer är intressant, men en bra historia är ju en andledning till att man oftast läser en bok.

fakta om star trek är iofs också intressant i bokform men just nu är det mer en bra historia eller två jag söker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terok Nor-trilogin är en bra blanding tycker jag. Keith R.A. DeCandidos klingonböcker är också mycket varmt rekommenderade!

Om du gillar TOS kanske William Shatners bok Academy: Collision Course som handlar om hur Kirk och Spock möts i "shatnerverse" passar dig! Den är också mycket bra!

Själv har jag faktiskt inte stött på en dålig ST-bok än _P

Redigerad av Mr Trek
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...