Jump to content
Sign in to follow this  
Turambar

Star Wars

80 members have voted

1. 1. Star Wars

• Episode I, The Phantom Menace
      3
    • Episode II, Star Wars: Attack of the Clones
      6
    • Episode IV, A new hope
      12
    • Episode V, The Empire strikes back
      33
    • Episode VI, Return of the Jedi
      24

Recommended Posts

Det börjar likna en chat lite för mycket här, P'tack och Warbird, om ni vore så vänliga att sluta att skriva ointressanta inlägg så vore många lite gladare.

Det ni diskuteras tas upp i en Clerks-seriestripp. Killarna diskuterar om de som dog på Dödstjärna verkligen förtjänade att dö. Då kommer en målare in och säger "Det där hände några av mina kolleegor, det var en maffia-snubbe som ville få sitt hus ommålat, och några av mina kollegor ställde upp för det var bra betalt, men så kom ett annat maffiagäng och öppnade eld mot huset och dom dog."

D?? frågar dom "Hur kommer det sig att inte du var där då om det var så bra betalt?"

Då svarar målaren "För jag visste ju att han var maffia, att han var ond."

På samma sätt borde städarna m.m. som var på Dödstjärnan ha vetat om att Imperiet var onda. Kanske inte så att dom förtjänade att dö men dom visste vad dom gav sig in på och för vilka som de arbetade....

Det ni diskuteras tas upp i en Clerks-seriestripp. Killarna diskuterar om de som dog på Dödstjärna verkligen förtjänade att dö. Då kommer en målare in och säger "Det där hände några av mina kolleegor, det var en maffia-snubbe som ville få sitt hus ommålat, och några av mina kollegor ställde upp för det var bra betalt, men så kom ett annat maffiagäng och öppnade eld mot huset och dom dog."

Då frågar dom "Hur kommer det sig att inte du var där då om det var så bra betalt?"

Då svarar målaren "För jag visste ju att han var maffia, att han var ond."

På samma sätt borde städarna m.m. som var på Dödstjärnan ha vetat om att Imperiet var onda. Kanske inte så att dom förtjänade att dö men dom visste vad dom gav sig in på och för vilka som de arbetade....

Är det förresten inte så att det är droider som städar på dödstjärnan?

men det måste iallfall ha funnits NÅN stormtrooper som inte dödad nån eller??? alla kan ju inte ha varit med och dödat eller???

Och Leia var ju på deathstar ett tag, det fanns förmodligen fler fångar som dog när deathstar sprängdes....

Visst kan det ha funnoit stormtroopers som inte dödat nån med de har valt den onda sidan och ger man sig in i leken får man tåla steken eller hur det är man säger

Städare = Tveksamt onda

Stoormtroopers = 1000000% onda

Men det är rätt om det här med fångarna. Det kanske fanns nån rebellhöjdare där som dom inte visste var där. Och så sprängde dom honom också... ojojoj  

:borg1:

Om ni stänger Sagan om Ringen så får ni stänga allt vedebörande SW med. För SW är INTE SciFi, det är en saga. Tror ni mig inte så ring George Lucas och fråga, han LÄR ju veta bäst...och enligt honom så är det en saga...

Om ni stänger Sagan om Ringen så får ni stänga allt vedebörande SW med. För SW är INTE SciFi, det är en saga. Tror ni mig inte så ring George Lucas och fråga, han LÄR ju veta bäst...och enligt honom så är det en saga...

Svaret är mycket enkelt:

För att vi ska kunna ha ett forum där det inte blir allt för mycket Off topic måste vi forumledare dra gränsen någonstans, och vi drog den gränsen vid Sagan om ringen.

Som jag skrev till min kollega häromdagen:

Diskussionen om Star Wars är sci-fi eller inte kan vi ju bespara oss till en dag när vi sitter på en öde ö utan mat och bredband, men om vi inte skulle diskutera Star Wars på ett sci-fi-fora skulle vi nog bli ganska klant-förklarade.

Sagan om ringen är imm verkligen inte sci-fi. Det tror jag det är ganska många som håller med om. Däremot är det nog en del som tycker att Star Wars är sci-fi, så vi måste ju dra gränsen nånstans.

Som mumle säger; vi drar gränsen här, this far, no further.

Hmm.

Ordet Science Fiction har ju faktiskt innebörden: Någon slags anknytning till vår jord och den utspelar sig i framtiden.

Star wars: A long time ago, in a galaxy far away...

Sagan om ringen: Extra DVD skivan har en kommentar som följer: Tolkien skrev Sagan om Ringen som en berättelse som ska kunnat ha utspelat sig på jorden för väldigt länge sedan.

Då tycker ju jag iofs att den har mer ankytning till SciFi en SW. Men det är ju bara min åsikt om det hela....

Jag håller med Borg här. Jag inser att Sagan om Ringen inte alls är sci-fi, men troligtvis är vi alla här på forat mer eller mindre intresserade av film, speciellt film åt det lite mer "overkliga" hållet så jag tycker allt den hade kunnat vara öppen.

det är en sci-fi saga.......

Hmm.

Ordet Science Fiction har ju faktiskt innebörden: Någon slags anknytning till vår jord och den utspelar sig i framtiden.

Star wars: A long time ago, in a galaxy far away...

Sagan om ringen: Extra DVD skivan har en kommentar som följer: Tolkien skrev Sagan om Ringen som en berättelse som ska kunnat ha utspelat sig på jorden för väldigt länge sedan.

Då tycker ju jag iofs att den har mer ankytning till SciFi en SW. Men det är ju bara min åsikt om det hela....

Jag vet att du inte tycker om det, men vi är tvungen att dra en gräns någonstans. Ett sci-fi-forum där man inte diskuterar Star Wars är för mig väldigt främmande, därför väljer vi att dra gränsen efter Star Wars. Du får tycka precis vad du vill, men tyvärr, för din del, har det ingen inverkan på vårt beslut. Därför ser jag detta ämne som färdigdiskuterat.

Ni får tycka vad ni vill, att jag är löjlig eller annat. Men jag ser personligen ganska allvarligt på det hela med SW att det är en saga och inget annat. Jag förstår nog också varför somliga SW fans har saker emot Trekkers.

Jag kommer nu att lämna detta forumet p.g.a att det går emot mina personliga värderingar. Men jag kommer i själen att vara en evig trekker och kommer jobba stenhårt med min vision om en fanfilm inom Star Trek. Jag har inget emot någon personligen så, men är reglerna sådana så kan jag tyvärr inte instämma i dem.

Ni får tycka vad ni vill, att jag är löjlig eller annat. Men jag ser personligen ganska allvarligt på det hela med SW att det är en saga och inget annat. Jag förstår nog också varför somliga SW fans har saker emot Trekkers.

Jag kommer nu att lämna detta forumet p.g.a att det går emot mina personliga värderingar. Men jag kommer i själen att vara en evig trekker och kommer jobba stenhårt med min vision om en fanfilm inom Star Trek. Jag har inget emot någon personligen så, men är reglerna sådana så kan jag tyvärr inte instämma i dem.

Himla tråkigt att du lämnar oss Mister Borg, men jag håller tyvärr med mumle och de andra forumledarna helt och hållet (tror även att många andra håller med oss).

Jag anser själv att Sagan om ringen är en äventyr/fantasy-film och passar därför inte in i ett sci-fi-forum, inom denna genre så ligger även t.ex. Hercules, Xena m.fl. och det var ett beslut som vi tog när vi öppnade sci-fi-delen att vi inte skulle tillåta diskussioner om sådana filmer/serier.

När det gäller Star Wars så tycker jag att det passar in i forumet och även om jag håller med om att det inte är ren sci-fi så tycker jag att det som sagt passar in.

Lycka till med fanfilmen och du är gärna välkommen tillbaka när du vill!

Alla här på forat har inte samma värderingar, när vi fortfarande var Star Trek Voyager databas forum hade vi många medlemmar som inte ens gillade Voyager, men de gillade star trek, så de är fortfarande med, för de allmänna star trek-diskussionernas skull.

Du var väldigt entusiastisk när du hittade oss, och tycker att det är trist att du inte vill vara med över en sådan petitess som en sagan om ringen-diskussion. Men, som Jocke skriver; du är alltid välkommen tillbaka. :)