Jump to content
Sign in to follow this  
Turambar

Star Wars

80 members have voted

1. 1. Star Wars

• Episode I, The Phantom Menace
      3
    • Episode II, Star Wars: Attack of the Clones
      6
    • Episode IV, A new hope
      12
    • Episode V, The Empire strikes back
      33
    • Episode VI, Return of the Jedi
      24

Recommended Posts

Alla ser vi saker på olika sett och det ska man vara glad för.

tänk om alla människor skulle gilla jar jar men hata allt annat vilken värld vi skulle leva i då.

Alla ser vi saker på olika sett och det ska man vara glad för.

tänk om alla människor skulle gilla jar jar men hata allt annat vilken värld vi skulle leva i då.

je, den skulle inte vara bra (enligt mitt tycke)

asså 1an o 2an är okej men inte alls lika bra som 4-6an, tycker specialeffekterna i nya filmerna ser ut som datorspel samt att manusen är mkt sämre, inte lika mkt magi o mystik som i gamla filmerna, sen finns det liksom inga karaktärer man fastnar för som i de gamla filmerna tycker jag, jag menar anakin är en snorunge som blir en stöddig yngling, det skulle väl vara obi som man kan gilla men har har inget mot gamla obi eller han solo eller så

"Episod 4 - A new hope" är helt klart bäst. Jag fattar inte riktigt vad folk ser i "The empire strikes back"... Det känns som om filmen enda syfte är att binda samman episod 4 och 6. <_<

ESB > Mörkast film + Yoda + Enda stora landstriden + Boba Fett + Lasersvärduellen mellan Luke o darth

Striden i ESB och Yoda gör ESB till den klart bästa filmen av alla...

striden e asgrym

AOTC är ju grym om man snackar Yoda alltså......ojoj vilken fight mot 80-åriga Leam Neeson.

men där är Yoda ful, om man jämför med dom gamla filmerna där han var en docka, han e bara ful som datoranimerad

Jag tycker att de kunde ha använt en Yoda docka när han inte gjorde så mycket och dataanimationer när han svävade och fightades. Idag blir inte dataanimerade mäniskor och små gröna troll lika bra som förlagan. Det är bara att titta på en datayoda och en dockyoda så ser man den stora skillnaden.

Jag ser ingen stor skillnad. Jag älskar snyggt data-animerade karaktärer!

Crayle: Enda stora landstriden? Har du sett AOTC? Du må tycka vad du vill om den striden, men STOR är den!

Äsch! Släng in några stjärnkryssare i ep I-III och Amidala och co kommer genast att få se på andra bullar! Kanske en dödsstjärna eller en SSD också för att sätta lite extra krydda på alltsamman. ;)

Det gäller att hitta kopplingen mellan ep i II och ep IV och V. När man gör det förstår man helheten i Star Wars och fattar hur underbara samtliga filmer är!

Tack Lars_Muul för att du visade det för mig!

Det gäller att hitta kopplingen mellan ep i II och ep IV och V. När man gör det förstår man helheten i Star Wars och fattar hur underbara samtliga filmer är!

Tack Lars_Muul för att du visade det för mig!

Och den kopplingen är ... ?

Äsch, det var så lite! Vad gör man inte för sina medfans? :)

Quiet: Precis som Mr Borg säger:

Se TPM och ANH efter varandra och leta efter paralleller. Du kommer drunkna i dem!

Likadant om du ser AOTC och TESB efter varandra. Det finns gemensamma nämnare i varenda scen, i stort sett.

Vilket gör att händelseförloppet i EpIII inte borde vara för svårt att klura ut....