Gå till innehåll

Sci-fi på tv


Quiet

Rekommenderade inlägg

  • Svar 250
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

  • 2 veckor senare...

Som ni kanske vet så kommer TV4 att visa de 4 st Star Wars filmerna som är gjorda och några dokumentärer. Tänkte att ni kanske vill veta när TV4 sänder dom:

30/4

20.00 Bakomfilm 1: ''Från Star Wars till Star Wars''

30/4, 8/5 och 17/5

Programmet Kolla Visar bakomreportage från Episod II.

1/5

17.20 Bakomfilm 2 : ''Star Wars mytologin med George Lucas''

4/5

21.00 Star Wars I - The Phantom Menace

5/5

21.00 Star Wars IV - A New Hope

9/5

17.20 Bakomfilm 3: ''Sagan om Star Wars''

11/5

21.00 Star Wars V - The Empire Strikes Back

18/5

21.00 Star Wars VI - Return of the Jedi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ni kanske vet så kommer TV4 att visa de 4 st Star Wars filmerna som är gjorda och några dokumentärer. Tänkte att ni kanske vill veta när TV4 sänder dom:

Verkligen bra att du dkrev dom......

Vad är det för "bakom repotage"....

och "bakom filer"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Day Earth Stod Still / Mannen Från Mars (1951)

Visas på TV4 på Lördag (5/4) kl. 23:45

Tackar för den behändiga Star Wars listan.

Att TV4 kallar "bakom Star Wars" programmen för dokumentärer är att ta, detta gäller i stort sett alla "behind the scenes/making of/etc" program. Det är allmänt känt inom tv-branschen att TV-bolag får bra betalt att visa dessa, alternativt så skeppas dessa med i programpaketen TV-bolagen köper. Programpaketen kan t.ex rabatteras med villkor att "dokumentärerna" visas. Används ofta också för att få ut andra skräpprogram, serier eller förtäckt PR/"opinionsbildande" som inget bolag skulle betala för separat.

Det är alltså ingen slump att dessa visas på TV så tätt inpå premiären av Episod II, snarare än vältajmad PR-kampanj.

Tänk så fint Marknaden fungerar  :sly:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Day Earth Stod Still / Mannen Från Mars (1951)

Visas på TV4 på Lördag (5/4) kl. 23:45

Wow wow wow!!!

Den filmen är listad som tidernas bästa sci-fi av sci-fi-tidningen cinescape!

Den är f.ö. regisserad av Robert Wise, som regisserade ST:the motion picture typ 28 år senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
Muahahah Dark Angel ska läggas ner å va skönt å va roligt bort med skräpet o fram med lite bra sci-fi istället.

Nä nu var du elak tänk på dom som gillar skräp sci-fi.

om du ttar bort allt skräp då är det inte mycket sci-fi kvar förutom farscape och ds9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Muahahah Dark Angel ska läggas ner å va skönt å va roligt bort med skräpet o fram med lite bra sci-fi istället.

Det är ju bättre att de visar lite dålig Sci fi istället för att inte visa nått överhuvudtaget. Det finns tyvärr inte särskilt mycket bra science fiction och det som finns har man ju redan sett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

V börjar på femman den 5:e juli. Ta nu och boka in den dagen så att ni inte missar denna serie som är super!

Kommer ihåg när jag var liten hur vi var ute i skogen och lekte V, hadde till och med en liten uzi i trä :D , vilka tider det var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer ihåg när jag var liten hur vi var ute i skogen och lekte V, hadde till och med en liten uzi i trä :D , vilka tider det var.

Usch, jag drömde bara mardrömmar om den där gröna läbbiga huden besökarna hade. Och att de tog allt vårt vatten. *Ryser.*

Men visst ska det bli kul att se den igen! Undrar om det är lika många föräldrar som låser in tv'n idag som det var på 80-talet. ;) (Tur att man har egen tv nu! )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch, jag drömde bara mardrömmar om den där gröna läbbiga huden besökarna hade. Och att de tog allt vårt vatten. *Ryser.*

Men visst ska det bli kul att se den igen! Undrar om det är lika många föräldrar som låser in tv'n idag som det var på 80-talet. ;) (Tur att man har egen tv nu! )

Visst var det ruskigt, tillhör gruppen vars föräldrar tyckte att det var för läskigt för barn. Jag lyckades dock se ett avsnitt och fick mardrömmar av det.

Det ska bli kul att se serien. Nu borde man ju inte drabbas av mardrömmar. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu borde man ju inte drabbas av mardrömmar. :D

Nja. säg inte det du... om man äter tillräkligt skumma grejer till så kan man säkert få "bad dreams"...

Jag är en av de som inte såg serien (tror jag), vilken kanal gick den på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...