Gå till innehåll

Kan Trekkers och SW fans leva i fred?


  

40 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Ja
      19
    • Nej
      2
    • Kanske, om SW:arna bjuder på muffins
      18


Rekommenderade inlägg

  • Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Lars_Muul Om jag tycker du är överviktig? Nä inte direkt.

(Vad fick du det ifrån?).

Nu till ämnet. Jag vet att en del Sw:are vill driva med oss. Men det finns ju faktiskt fler Sw:are som inte gillar oss alls än det är tvärtom, undrar hur det kommer sig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars_Muul Om jag tycker du är överviktig? Nä inte direkt.

(Vad fick du det ifrån?).

För att vi inte skall hamna i en diskussion om mindre viktiga saker, så förklarar jag snabbt, sedan är den delen av diskussionen över.

Mr Borg: Du hade i tidigare inlägg skrivit Lars_Mull, inte Lars_Muul - en klart mullig betoning. :rolleyes:

Som sagt: Tillbaks till diskussionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jo den var ju ganska bra den.........

Det jobbiga är ju om det skulle bli krig mellan Star Trek och Star Wars så skulle Enterprise skeppen inte ha så mycket att säga till om gentemot en star destroyer, möjligtvis en Borg cube kanske..........

vi trekkers skulle kanske göra en räd mot SW:arnarna på nästa Episod premiär. Gå till biografen och ställa dem mot väggen och fråga ut vad de tycker om oss Trekkers......med Phasers i handen......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe, jo den var ju ganska bra den.........

Det jobbiga är ju om det skulle bli krig mellan Star Trek och Star Wars så skulle Enterprise skeppen inte ha så mycket att säga till om gentemot en star destroyer, möjligtvis en Borg cube kanske..........

vi trekkers skulle kanske göra en räd mot SW:arnarna på nästa Episod premiär. Gå till biografen och ställa dem mot väggen och fråga ut vad de tycker om oss Trekkers......med Phasers i handen......

Det var en sammandrabning mellan Star fleet och några jedis igår på mässan. Jag tror att SF van då det var få jedis som kom tillbaka på söndagen.

kommer troligen att visas på Wimans någon gång i veckan som kommer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag liiiiite småsur. Läste lite på threaden som du la upp länken till, Mr Borg, och jag blev arg på en sak på sidan 24. Där kallade dem oss för "ett gäng trekkies i pyjamas" :angry: Sådant är bara elakt, inte säger vi att dom går omkring i säckar heller!

Nej, jag börjar allvarligt tappa tålamodet med SW:are just nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag börjar allvarligt tappa tålamodet med SW:are just nu...

Nåja, man behöver väl inte ta så stort allvar på saker och ting. Vill de ta saker och ting på så onödigt stort allvar, så är det deras problem och förlust. Kan man inte sätta gränserna mellan saga och verklighet eller mellan nödvändigt och onödigt så har man inte kommit särskilt långt i utvecklingen IMM.

Låter du små saker kontrollera ditt liv, så är du väl inte större än så. (Citat av okänd)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag funderade på en sak; Jag tycker att det verkar som om SW:arna alltid referar till oss som "dem där Trekkies" eller "sådana där Trekkies". De verkar alltid känna sig tvungna att ha ett litet tillägg, istället för att bara säga "trekkies/trekkers". Vad beror det på? Vill de inte låtsas om att de vet vilka vi är, genom att uttrycka sig på det viset? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen inte. Jag börjar hysa stort agg mot vissa Jedis faktiskt.

Funderar lite på att lämna deras forum och bli en hel hjärtat Trekker. Jag älskar ju Star wars filmerna, men börjar bli lite trött på det runtomkring typ....

Läs gärna detta som de skriver om oss också:

http://boards.theforce.net/board.asp?brd=10327

Sedna gå in på min tråd:

strange new world

Gjorde den tråden för att infoa om WCT treffen, kolla bara hur det gick......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugna ner er lite nu, va! Det är ett Star Wars-forum Mr Borg länkar till, klart som sjutton att en del syrliga skämt om Trekkers förekommer.

Och snälla, börja inte generalisera Star Wars-fans, då är ni inte bättre än de. Det leder bara till att klyftan mellan oss vidgas.

Jag råder er alla att ta det med en nypa salt, för de flesta där borta är inte allvarliga för fem öre.

Jag tror jag börjar se ett mönster: Star Wars-fans är i regel råa, medan Trekkers i regel inte tål den typen av humor.... :P

EDIT: Kan det vara så att Trekkers växer upp, medan SW-fans vägrar göra det? Det borde ligga något i det, med tanke på vilka grupper SW respektive ST riktar sig till.

Jag vet iaf att JAG aldrig lär få ett vuxet sinnelag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugna ner er lite nu, va! Det är ett Star Wars-forum Mr Borg länkar till, klart som sjutton att en del syrliga skämt om Trekkers förekommer.

Och snälla, börja inte generalisera Star Wars-fans, då är ni inte bättre än de. Det leder bara till att klyftan mellan oss vidgas.

Jag råder er alla att ta det med en nypa salt, för de flesta där borta är inte allvarliga för fem öre.

Jag tror jag börjar se ett mönster: Star Wars-fans är i regel råa, medan Trekkers i regel inte tål den typen av humor.... :P

EDIT: Kan det vara så att Trekkers växer upp, medan SW-fans vägrar göra det? Det borde ligga något i det, med tanke på vilka grupper SW respektive ST riktar sig till.

Jag vet iaf att JAG aldrig lär få ett vuxet sinnelag!

Det jag skulle tro är att det kan vara så att "die hard" SW fans tycker att deras "hobby" (SWande) och "Jedis" är ballt medans ex "trekkande" och Trekkers är töntigt.

Trekkers är enligt vad jag sett mer tolleranta när det gäller andra sci-fi fanatiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tycker är konstigt är hur de jedis som var med i striden kan tycka att dom vann då det inte var en jedi som vågade sig tillbaka till mässan på söndagen

Sen kanske det det också har att göra med att de förmodligen pröjsade 80 spänn i inträde per dag, medans jag misstänker att de flesta trekkers kom in som utställare. Samt att man typ hann se allt på en dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars_Muul

Du har väl rätt iofs att de skämtar om det. Men varför gör dom det egentligen? Vi gör ju inte det om er. Vad är det som är så roligt?

Tål skämt o tål skämt....beror ju på hur vida skämt graden går också....det kan gå över gränsen, och i vissa sammanhang så tycker jag det gör det....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag tycker är konstigt är hur de jedis som var med i striden kan tycka att dom vann då det inte var en jedi som vågade sig tillbaka till mässan på söndagen

Sen kanske det det också har att göra med att de förmodligen pröjsade 80 spänn i inträde per dag, medans jag misstänker att de flesta trekkers kom in som utställare. Samt att man typ hann se allt på en dag.

Det tänkte jag inte på. Vi som "jobbade" fick ju gå in gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Morn: Det skulle jag inte vara så säker på! Snarare skulle jag vilja påstå att många SW-fans helt enkelt tycker att Star Trek är förhållandevis tråkigt, fr a i jämförelse med Star Wars. Det är ju inte så mycket att göra åt, eller hur?

Mr Borg: Anledningen är dels ovanstående svar till Morn, dels att Star Trek är den enda stora "konkurrenten"(det utspelar sig i rymden och är grymt populärt, annars har de inte mycket gemensamt) och dels det jag skrev om att SW-fans vägrar växa upp på samma sätt som Trekkers(vilket gör att Trekkers inte finner samma nöje i denna typ av gnabb).

Dessutom har man ju i alla tider tyckt att det varit grymt skoj att hacka på de som tar illa vid sig, vilket gör att det blir ganska råa skämt. Vi väntar på att ni ska ge igen, förstår ni inte det?!

Det är klart, det kanske bara skulle blåsa upp det hela ännu mer, men vem vet? Kanske skapar det en broderlig-/systerlighet mellan oss som känns helt rätt?

Jag har i vilket fall som helst bestämt mig för att gå till FF Sweden och föra er talan. Jag ska vädja till mina polare om ett mer respektfullt agerande!

Om ni vill förstås. Hur låter det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...