Gå till innehåll

Kan Trekkers och SW fans leva i fred?


  

40 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Ja
      19
    • Nej
      2
    • Kanske, om SW:arna bjuder på muffins
      18


Rekommenderade inlägg

  • Svar 165
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

*hrm*håll den diskussionen härifrån, tack!*hrm*

Ärligt talat börjar jag bli mäkta trött på att tillrättavisa er i diskussionerna i hela science-fiction-forat. Lägg av nu, ni som är inblandade, annars blir vi tvugna att varna er/dra ner era inläggsantal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*hrm*håll den diskussionen härifrån, tack!*hrm*

Ärligt talat börjar jag bli mäkta trött på att tillrättavisa er i diskussionerna i hela science-fiction-forat. Lägg av nu, ni som är inblandade, annars blir vi tvugna att varna er/dra ner era inläggsantal.

Jag menade inget illa, eler krigiskt för den delen. Det var mer en konstatering utav vad de båda grupperna har för verktyg. Fast då kunde jag ju iofs tagit tricorders för oss Trekkers.... blush

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget illa menat. Men vad FÅR man egentligen skriva då?

Det här är en tråd jag gjorde för att få funderingar om Star Trek VS Star Wars. Nu när det börjar bli fred så tycker jag det är ok. att fortsätta. Eller ska vi stänga ner tråden helt nu då? Det verkar ju så....

Jag menar. Mat, plats och annat som vapen ingår faktiskt i en united träff mellan Star Wars och Star Trek, men om man inte får diskutera det, så stäng ner tråden då. Jag vill inte bli lidande för att startat den.... :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Diskussioner om soft air-guns och paintballgevär är inte välkomna. Visst, snacka gärna star trek-relaterade vapen o sånt, men vad jag vet så har inte soft air-guns ett uns med science-fiction att göra.

Tips: ni som inte läst forumreglerna - gör det!

Jag vill inte framstå som gnällig och tjatig, ni som känner mig irl vet att det är det sista jag är, men en sak är jag noggrann med: var sak på sin plats. Kritik får ni med glädje framföra i forumet 'frågor, kommentarer och förslag', men inte här. Ni tvingar mig att vara hård och tråkig. Hade alla följt forumreglerna och skrivit vart inlägg på rätt plats och hållit sig ifrån OT-diskussioner hade jag bara haft trevliga saker att säga. Som det är nu hinner jag inte skriva nåt annat än gnäll och tjat i forumen. Det blir som en ond cirkel, ju mer gnälliga inlägg jag måste skriva, desto tråkigare blir det för mig att logga in, desto mindre loggar jag in, desto mer gnälliga nlägg måste jag skriva ... ja, nu fattar grejjen. Jag är smått förtvivlad här. Projecera inte all ilska på mig, jag försöker faktiskt göra något för er!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag tycker också att det här är löjligt. Efter att ha läst inläggen i den här tråden, så tycker jag att den har spårat ur rejält. Grejen var väl från början att diskutera Star Trek vs. Star Wars - inte om man ska äta mat på en treff eller inte?! Och sedan så klagar ni på Quiet för att hon försöker vara en bra forumledare och hålla ordning på meningslösa inlägg. :huh: Antingen så diskuterar vi Star Trek vs. Star Wars, eller så tycker jag att den här tråden ska stängas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då tycker jag nästan den här tråden ska stängas. Eftersom vi nu har kommit fram till att Trekkers-Jedis kan leva i frid med varandra och inte kan diskutera träffar och vad som kan tänkas ingå på en ev. träff.

Själva huvudämnet är ju rätt uttömt måste jag säga......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller med. Då Mr Borg också är skaparen av denna diskussion, så bedömer jag att hans ord väger tungt. Det står klart att SW- och ST-fans vill leva i fred, även om alla vill busa med varandra (med större eller mindre allvar).

Stänger detta ämne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...