Jump to content
Sign in to follow this  
dagas

Östergötlands Treff #4 - 7 maj 2011

Recommended Posts

Behöver ju inte bli alltför pratigt under avsnitten, blev det ju knappast på senaste träffen.

Det låter ju trist om man inte ska sitta och snacka under avsnitten - det är ju det som är det roliga. I så fall kan man ju lika väl använda forumet och få ut i stort sett samma sak. Åker man på trek-treff g??r man väl det mer för att träffa folket än att se avsnitten?

Jag skrev alltför mycket. Blir det för mycket snack under ett avsnitt kan det ju bli svårt att koncentrera sig och hänga med i det som händer. Sen kan man ju faktiskt ha en längre diskussion om avsnittet efter att det är slut.

Jag flyttar in i en fräch bostadsrätt i Oktober (byggår 2006) så tänkte kolla om det fanns intresse för en Star Trek träff/Inflyttningsfest i slutet av oktober eller början av november.

Kanske dags att bumpa tråden nu när vi är i oktober månad.

Ska vi börja med att bestämma ett exakt datum f??r treffen?

Har PM'at samtliga som visat intresse för en Östgöta treff, hoppas vi kan komma överens om ett datum snarast.

Föreslår även att dagas, som startade tråden, ändrar titeln då den är lite missvisande nu när maj har passerat oss sedan länge ;)

Vore skoj med en treff snart! Jag och Zoledian brukar vara lediga på helgerna, så om treffen inträffar under en sådan vore det bra. Annars har vi inga specifika önskemål, mer än att det blir av överhuvudtaget! :rolleyes:

Jag kan väl i princip vilken helg som helst...ska kika närmare på det nu. Men vist ska vi hade det lite mer partyaktigt så är ju en helg bättre! Vi kanske fortfarande får vara hos Dagas? Jag skulle ju ge honom lite tips om STO när vi sågs också! :)

Har ändrat titeln på diskussionen.

Tack för det!

Helg passar nog bäst för alla, skulle jag tro. Blir det en kväll i det längre slaget är det nästan ett måste. Jag är nog ledig de flesta helgerna framöver, så jag är eventuellt på vilket datum det än blir!

Min finansiella situation är inte så bra just nu. Inte ens haft råd att köpa några hyllor på IKEA för att kunna packa upp mina saker sen jag flyttade. Men kan säkert flytta flyttlådorna in till sovrummet eller nått. Har inte längre surround heller å sålt min subwoofer men har kvar mina fronthögtalare åtminståne så klart bättre än bara TV-högtalare.

Men ni får gärna komma. Fredagskvällar eller lördagskvällar (alltså 17.00 och framåt) fungerar. Finns plats för upp till 5 personer.

Tyvärr ser det ut att vara lite svårt med kommunikationer mellan Linköping och Nyköping när det gäller helgkvällar. De sista tågen och bussarna hem går redan vid 18-tiden, så då blir det svårt. Annars hade det varit trevligt.

Synd att man inte har bil. :huh:

Tyvärr ser det ut att vara lite svårt med kommunikationer mellan Linköping och Nyköping när det gäller helgkvällar. De sista tågen och bussarna hem går redan vid 18-tiden, så då blir det svårt. Annars hade det varit trevligt.

Har du kollat med swebus? Jag har problem med mitt bredband i skrivande stund så jag orkar inte kolla åt dej men det var ett tips i alla fall! :)

Har du kollat med swebus? Jag har problem med mitt bredband i skrivande stund så jag orkar inte kolla åt dej men det var ett tips i alla fall! :)

Jajamen. Tyvärr går den sista swebus-bussen 18:15.

Man skulle ha en transportör ... :huh:

Jajamen. Tyvärr går den sista swebus-bussen 18:15.

Man skulle ha en transportör ... :huh:

Jamen hur i härjande hurring kan dom ha så kass kommunikation vid den tiden?? Mellan STHLM o Linköping går det ju massor med trafik annars!

Jamen hur i härjande hurring kan dom ha så kass kommunikation vid den tiden?? Mellan STHLM o Linköping går det ju massor med trafik annars!

Det verkade faktiskt finnas ett tåg som går vid 20. Tyvärr är det ju ingen enorm förbättring.

Det problematiska är att de flesta tågen inte går via Nyköping :/

Det verkade faktiskt finnas ett tåg som går vid 20. Tyvärr är det ju ingen enorm förbättring.

Det problematiska är att de flesta tågen inte går via Nyköping :/

Vi får kola vidare.

Ja, nu blev inte den här treffen av. Det rann bara ut i sanden verkar det som. Nu är det snart ett år sedan vi hade en Östgöta treff, f*sen va mesigt! Ska vi sikta på att försöka ha en treff i Linköping eller Norrköping i maj, så det blir som ett två-års jubileum?

Kanske är lättare att ha det hemma hos mig i Norrköping, så kan jag ta tag i kommande treffen helt och hållet, PMa alla som närvarat/visat intresse tidigare osv, så även det här inte rinner ut i sanden. Finns dessutom mer plats här hemma så vi kan bli fler än fem stycken.

Tankar kring detta, någon?

Aike är tillfällig östgötabo och har meddelat att han skulle vara intresserad av att komma på denna Treff, så vi har alltså en till i gänget. Ska i dagarna kontakta alla som varit på dessa treffar tidigare via PM och se om vi får ihop en bra siffra, vi måste även boka tid och datum så snart som möjligt.

Vad sägs om den 7:e maj? Det är så nära premiären av Star Trek filmen år 2009 vi kan komma och därmed även vårat lilla jubileum.

Jag har inte varit på någon av dom tidigare treffarna men jag hoppas att jag är välkommen för det? :)

Jag ska kolla upp om den 7 maj går bra. Något som jag tror är fullt möjligt som det ser ut nu. Men lika bra att kolla en extra gång.