Jump to content
Sign in to follow this  
dagas

Östergötlands Treff #4 - 7 maj 2011

Recommended Posts

Jag har inte varit på någon av dom tidigare treffarna men jag hoppas att jag är välkommen för det? :)

Självklart är du det :)

FMI: Då kan vi kanske ta helgen efter det, den 7:e är ju på långa vägar inte skrivet i sten än.

Trevligt TH3. :D

Jag kan det datumet och är ganska flexibel av mig om något annat alternativ skulle komma på tal. Det tar ju inte så lång tid att ta sig till Peking med pendeln och det underlättar givetvis en hel del.

Jag har inte varit på någon av dom tidigare treffarna men jag hoppas att jag är välkommen för det? :)

Självklart är du det :)

FMI: Då kan vi kanske ta helgen efter det, den 7:e är ju på långa vägar inte skrivet i sten än.

Ni ska nog inte anpassa er efter mig eftersom det ändå är rätt svårt för mig att ta mig dit.

Helgen efter är dessutom då jag kommer tillbaks så den helgen försvinner nog också.

Så här ser det för tillfället ut inför treffen...

Personer som är klara för treffen:

The Holy Three

Aike

Dystopi

Popesize

Inväntar svar från:

commander ricochet

dagas

mobocaster & pojkvän

K'hogh son of Klintoch

Aliline

Admiral Picard

Kommer ej denna gång:

FMI

Om det är några andra något aktiva östgötar på forumet som jag glömt bort kan ni gärna skriva det här i tråden så kan jag ta kontakt med dessa. Om det finns några övriga Trekkies på forumet utanför Östergötland som gärna skulle vilja komma på mötet så är det givetvis OK.

Vi behöver komma fram till några fler punkter inför treffen; vilken tid vi ska starta och vad vi ska se på, samt om vi ska ha någon annan aktivitet under dagen/kvällen. Tips tas gärna emot!

Edited by The Holy Three

Vet inte vad som hände med min träff, verkade inte som många kunde komma på den. Ni är fortfarande välkomna hit men kan åka till Norrköping om ni hellre vill träffas hos TH3.

Jag tycker vi kan kolla på nått Star Trek avsnitt men också på annan sci-fi så folk kanske får upp ögonen för något nytt. Har Quantum Leap, BSG, Babylon 5, Firefly, Sequest DSV bland annat.

Blir nog lättare här eftersom det som mest fanns plats för fem personer hos dig om jag inte minns fel, så länge du inte flyttat sedan senast? Förhoppningsvis blir vi åtminstone 6-8 personer denna gång.

Jag är inget jättestort fan av sci-fi på TV utöver Star Trek, men jag ser gärna på annat också om andra vill. Vi behöver inte se på just TV-serierna heller, går ju att se på någon/några av dom 11 Star Trek filmerna som gjorts. Hittills har vi bara sett en film på våra treffar, vilket var STXI på den andra treffen.

Trevligt att du ansluter dig till treffen hursomhelst. Du har väl varit på alla hittills om jag minns rätt.

Edited by The Holy Three

Det viktigaste är att ni bestämmer ett datum och blir det då bara 5 personer som kommer får det ändå vara bra. Mitt råd är att inte ställa in om det blir få komna, utan istället satsa på en kontinuitet som därmed kan locka fler i framtiden. Förslag: Bestäm redan vid treffen den 7 maj var och när ni skall vara nästa gång.

Jo jag såg det när jag la till treffen bland aktiviteter på databasen. Tror det är andra gången detta händer.

Tror inte sthlm trekkers snor några deltagare från eran treff eller tvärt om. Men för de som bor närmare Stockholm kan det vara bra att veta att vi också har trekdag då så att så många som möjligt kan utöva sitt intresse.

Jag är öppen för det mesta i aktivitetsväg. :)

Givetvis borde vi se någon av Star Trek långfilmerna eller några avsnitt av en eller flera av tv-serierna. Men jag är även öppen för att se annat med. Finns ju en massa att välja på som har anknytning till Star Trek.

Utöver det så kanske vi ska äta en bit mat? Även om jag bor inom regionen och tar pendeln dit så planerar jag att stanna i Peking större delen av dagen/kvällen då jag hade tänkt att försöka hinna med ett besök på Media Markt innan eller efter att vi träffas. Dags att fylla på hemma med lite film och tv-serier. ;) Så vid något tillfälle känns en bit mat som en bra idé. Om flera är intresserade kanske vi kan göra måltiden till en gemensam sak, annars får jag fixa det själv.

Det är inget som har något trevligt Star Trek relaterat Sällskapsspel som vi kan utmana varandra i. Alltid kul att flexa sina kunskaper lite. Förutsatt att man svarar rätt då alltså. :P

Det är väl vad jag kan komma på i skrivande stund. Dyker någonting annat upp så säger jag till. Och det här är som sagt bara förslag. Jag är öppen för det mesta.

Ser fram emot treffen och att få träffa er andra. :)

Ta gärna lite foton och lägg upp.

Jo, ska försöka bättre på den punkten. Glömde kameran vid möte ett och två och på det tredje blev det bara något enstaka foto.

Dystopi: Vi har ätit på två andra av våra treffar, tror nog vi kan klämma in ett besök till pizzabagaren även denna gång ;) Så länge det inte blir McDonald's, bor en knapp minut från McDonald's så det är väldigt lägligt.

Själv har jag tyvärr inget Trekkigt sällskapsspel, trots att jag varit ute efter ett sånt ett tag nu.

Förslag på film: Eftersom det var First Contact day tidigare i månaden kanske First Contact hade varit en bra film att se på?

Tänkte på istället för att gå till pizzabagaren så kan vi ju grilla istället? Om vädret tillåter så att säga.

Angående förslag på film så föreslår jag som min kollega The Holy Three föreslog, First contact och kan man ju se på några avsnitt?

Edited by Admiral Picard

Att grilla låter kul, men problemet med det är väl att det blir väldigt mycket som behöver göras. Dom som vill ha grillat måste köpa med sig det som ska grillas, dom som inte är sugna på att grilla tvingas vänta på oss som ska grilla, vilket tar ett tag. Sen behöver några köpa med sig engångsgrillar eftersom vår grill inte är tillräckligt stor för att kunna grilla allas kött på en gång, fleras mat skulle hinna bli kallt innan allt var klart om vi inte har lite back-up i form av engångsgrillar.

Därfö blir det kanske lättare om vi köper hem färdig mat istället. Men det var ett bra förslag, kanske något som vi kan ha som aktivitet om det blir någon ny treff till sommaren? finns en park inte så långt från mig där man kan grilla och en hel del annat kul.

Det passar bra att fira First Contact Day i efterskott genom att se på First Contact när vi träffas. Det och några avsnitt av valfri serie låter trevligt.

Och bra att fler är intresserade av att vi äter något.

Själv har inte heller jag något trekkigt sällskapsspel heller, men jag kan alltid höra mig för i umgängeskretsen och se om någon annan har det. I sådant fall kan jag ta med mig det (om det inte är för stort eller tungt) så finns det möjlighet att spela om någon skulle vilja det.

När det gäller grillning så är det ju alltid gott och trevligt. Så om någon vill göra det på en kommande träff så hjälper jag gärna till efter bästa förmåga. :)

Ett sällskapsspel med Star Trek inriktning hade varit väldigt roligt att pröva på. Får nästan köpa ett av dom många som finns tillgängliga till nästa treff, det här t. ex:

st-all-about-trivia-01.jpg

Edited by The Holy Three