Jump to content
Sign in to follow this  
dagas

Östergötlands Treff #4 - 7 maj 2011

Recommended Posts

Har eventuellt fått två till att komma på treffen. Min vän, som är ny till Star Trek men precis kommit in i TNG och blev väldigt intresserad av TOS när vi såg A Piece of the Action på vårat andra möte, ska försöka komma och då ta med sig sin vän som även hon är ett stort Star Trek fan. Som det ser ut just nu blir vi följande på treffen:

The Holy Three

dagas

Aike

Dystopi

Admiral Picard

mobocaster

Zoledian

Jerry

Matilda

Nio personer totalt, sen är det någon till som inte meddelat än. Även om någon skulle ställa in blir det ju ändå en fin uppslutning på detta möte.

EDIT: Vad sägs angående tiden, när tycker ni att vi ska börja? Jag tycker runt 16-17 tiden är lagom. Då hinner vi se på lite grejer samt äta och göra något annat utan att behöva kolla på klockan jämt och ständigt.

Edited by The Holy Three

Vi kanske kan bestämma det på själva treffen istället. Du kan väl ta med dig någon skiva med DS9, TNG och Enterprise. TOS har jag redan hemma, sen kanske vi kan komma överens om vad vi ska se på förutom First Contact.

EDIT: Vad sägs angående tiden, när tycker ni att vi ska börja? Jag tycker runt 16-17 tiden är lagom. Då hinner vi se på lite grejer samt äta och göra något annat utan att behöva kolla på klockan jämt och ständigt.

Den föreslagna tiden passar mig bra. Er andra med? :)

Ingen av mina vänner hade ett Star Trek relaterat sällskapsspel så det får bli en fråga för framtida treffar.

Edited by dystopi

Vad sägs om att se på ett avsnitt när vi anlänt hemma hos mig och gjort oss bekväma, sedan bestämma vad/var vi ska handla käk och sedan äta maten till filmen First Contact?

En annan fråga: Alkohol, hur tänker alla kring det? Är det någon som tänkt dricka på treffen? Jag lär nog trycka i mig en öl eller två, får jag i mig tillräckligt många kanske ni får en One Man Show där jag agerar ut fighten mellan Kirk och Spock i Amok Time.

First Contact, mat, öl, omgiven av folk som uppskattar Star Trek. Sounds good to us!

Tycker det låter som en bra idé att vara lite spontan med vilka avsnitt vi vill se

på treffen, då kanske vi kan diskutera fram dom efter humör?

Tiden funkar för oss.

Ska bli kul att ses!

Den där enmansshowen som TH3 utlovar låter ju spännande. Kanske att man borde satsa på några extra öl och vara givmild på treffen. Vem vet vad det leder till. :P

Skämt åsido, jag har inga problem med alkohol utan dom som vill dricka det för göra så.

Och jag tycker det l??ter bra att starta upp lite enkelt med ett avsnitt, sedan mat och First Contact och efter det kan vi ta det som det kommer.

Håller med om att det ska bli trevligt att träffa er andra.

Härligt. Vi kan väl göra som på senste mötet, att vi träffas på Resecentrum eftersom det är många som kommer från Linköping. Så går vi hem till mig i något som kommer likna ett 7:e maj-tåg.

Vi kör på kl 16 då, eller runt den tiden beroende på när tåget från Linköping anländer. PMar samtliga som meddelat att dom ska komma med tid och plats ifall dom skulle missa det i den här tråden.

Det låter som en bra uppsamlingsplats. Jag är i Peking lite innan för ett besök på bland annat Media Markt, men jag tar mig till den angivna tiden och platsen i god tid så att vi inte missar varandra eller behöver stå och vänta längre än nödvändigt på mig.

Ser ut som att några fler ansluter till treffen, men det är inte 100% säkert än. Så här ser listan ut för tillfället.

Officiellt klara:

The Holy Three

The Holy Threes Trekkiga sambo

dagas

Aike

Dystopi

Admiral Picard

mobocaster

Zoledian

Inofficiellt klara (har sagt att dom kommer men något kan eventuellt komma ivägen för planerna)

Jerry

Matilda

Niklas (närvarande på första treffen) - Kommer runt 17-tiden

Peter (vän till Admiral Picard som gillar Star Trek)

I värsta fall blir vi alltså åtta pers, som bäst tolv. Vi har plats för sju personer i våran soffa, sen har vi fyra stolar samt en puff att sitta på, så det blir perfekt.

Jag slutar jobbet 16 så kan inte vara i Norrköping fören runt 17. Kan komma då. Minns ungefär var du bodde så kan ta mig från stationen till området och sen ringa om jag får ditt telefonnummer. Det gör inget om ni börjar titta på filmen utan mig.

Ok, då blir det en del som anländer vid 17 istället. Du, Niklas, Jerry och Matilda skulle försöka anlända då. Ungefär i tid till när vi ska ut och köpa käk, så det blir ju bra.

PMar dig mitt nummer.

Tyvär måste jag avboka. Var lite för optimistiskt att tro att jag kunde den här helgen. Visat sig vara en del andra saker som måste göras under helgen. Eller snarare saker jag inte tänkte på. Får hoppas det inte dröjar ett år innan nästa träff.

Det var tur att jag avböjde. Bokade just buss från Nyköping till Arlanda 04:55 på söndagsmorgonen. Hade varit lite tungt med träff dagen innan :P

Ja, ta med dig lite allt möjligt.

Nu, fyra timmar innan treffen sker kan jag bekräfta följande deltagare:

The Holy Three

The Holy Threes Trekkiga sambo

Aike

dystopi

Admiral Picard

mobocaster

Zoledian

Niklas

Jerry

Matilda

Admiral Picards vän Peter och dagas här på forumet har lämnat återbud. Niklas, Jerry och Matilda anländer vid 17-tiden, så vi får mjukstarta utan dom med ett avsnitt.

Vi blev tio stycken till slut alltså, rekord för Östgöta Star Trek Treffar, som tidigare haft högst åtta närvarande (första treffen till premiären av STXI.) Det här ska bli riktigt roligt, ser verkligen fram emot kvällen. Ska försöka ta så mycket kort som möjligt och sedan lägga upp här i tråden för andra att se.

Sådär, då har vi nyligen avslutat våran Trek treff. Är väldigt trött, så skriver lite om kvällen imorgon samt lägger upp bilder.

Tills dess kanske någon annan vill säga några ord om våran 4:e Östgöta Treff?

Halloj!

Jag kan säga att jag och Zoledian hade det trevligt iaf!

Det var en lugn kväll med en massa snälla människor.

Vi såg "The Cage" (TOS), "First Contact" (TNG) och "The Wounded" (TNG).

Det blev mat och snacks och lite prat. The Holy Three bjöd inte på någon

enmansshow, men väl på en och annan hemlighet.

Ser fram emot en till treff, och hoppas att det inte dröjer ett helt år tills det blir av.

Får tacka alla för en trevlig kväll!

Jag instämmer med den summeringen och får bidra med följande bilder som togs:

Alla har anlänt och vi ska precis sätta på The Cage:

StarTreff1.jpg

Ser på The Cage:

StarTreff2.jpg

Något var tydligen roligt:

StarTreff4.jpg

Andra sidan av rummet:

StarTreff5.jpg

Dags för käk:

StarTreff6.jpg

Maten klar, dags för snacks och godis:

StarTreff7.jpg

Gänget kollar in min filmsamling:

StarTreff8.jpg

Det var dom bilderna jag kunde bjuda på. Det var väldigt kul att få träffa alla igen och även få träffa Aike för allra första gången. Vi kom överens om ett eventuellt datum för nästa Östgöta treff, vilket var den 18:e juni. Att grilla lät som en bra idé för alla, om vi gör något utöver det vet jag inte. Hoppas att Dystopi, som inte dök upp igår, kan komma på den treffen istället.

Jag instämmer det var väldigt trevligt, och The Holy Three och flickvän var mycket bra värdar. Synd bara att mitt ansikte inte kom med på några bilder <_< .

Uppskattade mycket att få se The Cage i sin helhet något jag faktiskt aldrig gjort. Det avsnittet är definitivt en av de bästa piloterna med psykologiskt djup och sf-tema som få av de andra piloterna når upp till.

Min tidigare erfarenhet av Star Treffar är WCTs sent 90-tal och tidigt 2000-tal. Det är klart detta inte går att jämföra med biovisningar och hundratals i salongen. Samtidigt ger dessa mindre treffar en helt annan möjlighet att diskutera Star Trek och annan sf på ett helt annat sätt. Jag har nog aldrig träffat så många som kunde så mycket om Star Trek på en och samma plats, och jag känner en hel del som gillar serierna. Så vi hade väldigt givande diskussioner om avsnitt, filmer, karaktärer med mera. Sedan att få sitta i the Holy Threes Kirkstol var riktigt häftigt!

Edited by Aike