Gå till innehåll

Vad skulle hända om...


Nyhet

Rekommenderade inlägg

advanced_civilization_thumb_100426.png... vi fick besök av en civilisation som ligger miljontals år före oss i utveckling, eller om vi lyckades skapa maskhål, eller hitta liv på Jupiters måne Europa. Allt detta och mycket mer kan man få sannolika svar på i Discovery Channels nya serie: Into the Universe with Stephen Hawking.

Följ med på några spännande resor i videoklippen ovan och under källa. T.ex. en resa mot Alfa-Centauri i 94 % av ljushastigheten!

[table]

[tr]

[td]50 % av ljushastigheten[/td]

[td]90 % av ljushastigheten[/td]

[/tr]

[tr]

[td]advanced_ship_thumb_100426.png[/td]

[td]advanced_ship_2_thumb_100427.png[/td]

[/tr]

[/table]

Källa

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har idag skrivit om hans farhågor om First Contact på min blogg. Han låter som en väldigt sund person.

Hawking räknas ju till ett av de skarpaste intellekt vi har, i klass med Einstein och Newton. Så han har nog en hel del vettigt att komma med...

(Typiskt för så stora genier är att dom ofta blir något av visionärer; jämför t.ex. med Leonardo da Vinci, Emanuel Swedenborg)

Redigerad av Fleetadmiral
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med vår teknologiska utveckling chansar jag på att människan blir den som besöker andra planeter. Förhoppningsvis är vi då hyfsat snälla mot de som redan bor där. Men om de är primitiva i våra ögon kommer vi säkerligen att kolonisera en stor del av planeten och gradvis förtränga dem. Jag säger inte att det är rätt, men vi har gjort det förut och jag tror säkerligen inte vi bugar och bockar och flyger iväg till nästa solsystem när vi väl hitat en andra jordliknande planet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med vår teknologiska utveckling chansar jag på att människan blir den som besöker andra planeter. Förhoppningsvis är vi då hyfsat snälla mot de som redan bor där. Men om de är primitiva i våra ögon kommer vi säkerligen att kolonisera en stor del av planeten och gradvis förtränga dem. Jag säger inte att det är rätt, men vi har gjort det förut och jag tror säkerligen inte vi bugar och bockar och flyger iväg till nästa solsystem när vi väl hitat en andra jordliknande planet.

Jag tror i och för sig att människan är mer upplyst nu än hon var för t.ex. hundra år sedan (och kanske ännu mer i framtiden). Sedan har vi ju världssamfundet, eller kommande former av det, som har en del att säga om någon enskild part missköter sig. Men om vi hittar en riktig Gaia-planet finns väl risken att vi på sikt tränger undan "urinvånarna" och då är kanske konfrontationer ofrånkomliga (ungefär som t.ex. i Amazonas djungler där skövlarna ger indianerna allt mindre ytor att röra sig på, eller kanske t.o.m. som i Vilda västern fast i mer reglerad form).

Redigerad av Fleetadmiral
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...