Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

VOY: Voyager på SVT, del 10

Recommended Posts

Fast ingen hade väl urforskat hela tomrummet? Det kanske fanns ngn liten asteroid eller nå't på andra sidan.

dom visste ju hur brätt det var, och om man hade varit där i 5 år, så a man nog utforskat allt.

Men det kan ha varit en astroid eller planet där innan, som kollapsade eller nåt och böev The Void (lite osanolikt kanske)

The Void var bra men jag tyckte det var något som fattades i storyn, så den får i en 8/10.

Jag tyckte avsnittet hade många likheter med "Night" i säsong 5. I det avsnittet va Voyager tvungen att åka igenom en del av rymden där det inte fanns något. Och Voyager crewn kallade tomrummet för just "The Void". Sen fanns det några aliens som bodde där ungefär som blipp-blopp rasen (fantomie) och The void var deras hem. Och sen fanns det nåt wormhole oxå.

Kul avsnitt. Påminner visserligen en hel del om det avsnitt där tuvok och paris fångades på en planet i nån slags rymdficka. (minns ej namnet). men d var ett trevlig avsnitt.

Det här var första gången på mycket länge som jag kollade på Voyager, och så var det ett bra avsnitt!

Jag irriterade mig lite på Janeway dock, nu tyckte till och med jag att hon höll lite väl mycket på sina principer...

Hela diskussionen där om "nej, men hur ska det gå om vi bildar en allians med kriminella?" (fast det kanske inte var Janeway som hade problem med det?) fick mig att fundera lite på hela grejen med maquiserna...

Fantome var söt, och språket helt underbart!

"The Void" påminnde som sagt mycket om "Night", men det sistnämnda var bättre imm.

"The Void" hade däremot en hel del scener och repliker som fick mig att fantisera fram lite J/C fanfiction, det var länge sedan jag tänkte i dom banorna... :wub:

Betyg: VG+

Hej, var ett tag sedan jag var här. Kände att det var dags för ett inlägg. Måste säga att jag gillat sista säsongen skarpt. Void var schyst. Helt klart. Härligt upplägg och skön Startrek-anda där besättningens moral, och även skeppet voyager pressas till det yttersta.

Tyvärr innehåller detta avsnitt det mest B-iga fel jag någonsin sett i hela serien. Jag har nu inte möjlighet att kolla upp detta men är ganska säker på min sak. En "Body stand-in" för skådisen Robert Duncan McNeill (Tom Paris) har så himla slarvigt använts i en av inledningsscenerna till "Void" och jag blir så arg på sånna tabbar. Det ser så riktigt dåligt ut.

Om någon vill kolla upp detta och bekräfta så är det den scenen i matsalen (meshall) som Neelix och Paris kastas omkull och frukter far ut över golvet, då voyager glider in i tomrummet. Man ser inte Duncans ansikte i den scenen, men kort därpå går kameran in på neelix och Tom (Som nu står upp?) Inte sjutton var det Robert som användes där!? Någon scen senare står båda två och tittar ut genom fönstret, man ser skådisarna bakifrån, och titta vad tunnhårig Tom är där! (Där eller senare) Säger Neelix även "What hapend to the stars?" -Men ni kan inte missa det.

Jag vill inte klanka på Voy som serie, med detta är så dåligt gjort!!!

Inte sjutton var det Robert som användes där!? Någon scen senare står båda två och tittar ut genom fönstret, man ser skådisarna bakifrån, och titta vad tunnhårig Tom är där! (Där eller senare) Säger Neelix även "What hapend to the stars?" -Men ni kan inte missa det.

----------------

Jag har tittat på video och det är inte Tom som är i messhall med Neelix utan en crewman. Men han är väldigt lik McNeill. Tom är på bryggan.

Va!?, är du riktigt säker? Riktigt riktigt alltså? Jaja, då var det inget att bry sig om då :D Men han var så lik Paris att jag trodde det var han. Alla dessa crewmen... :rolleyes:

Det var ju bra ialla fall. Då kan jag sova inatt.

Har faktikst några fler exempel på stand-ins som syns. får se om jag kan komma på någon.

Tycker inte att "the void" var särskilt bra, knappt 4/10.

Borde inte neelix gripas av panik igen, eller övervann han den räddslan i "night"?

Nämen i "Night" så var alla sysslolösa och inget hände och det fanna inget att explore (upptäcka) så därför blev Neelix lite galen och några andra (janeway) deprimerade.

:w00t: :tomte: :tomte:

Sotunk, tror du inte att Spock snarare än "totally illogical" skulle sagt Facinating?

OT:

Nej. Varför skulle han säga "Facinating" om något som är totalt ologiskt? :)

Facinating är ju ett ord som han använder när något är överaskande, och nog är det överaskande om en ras lever och kommer från totalt tommrumm. Kanske skulle Spock ha sagt Facinating butt totally illogical. Fast jag tror inte att Spock skulle vara så intolerant som du påstår. I alla fall inte innan bevis för en punkt har faststälts.

Edited by Unkas

The Void

Ett ganska bra avsnitt, men hade problem med hur Janeway tänkte. Hon var ju beredd på att offra hela sin besättning för sina principer.

Betyg: 6/10 Vill fortfarande ha mindre EMH och Seven i avsnitten.

Hade en liten teori om hur Fantome & Co kunde vara infödingar i The Void: De kanske bodde på en planet, som förstördes när The Void bildades, och sedan hoppade de från skepp till skepp.

tja, vad kan man säga om workforce del 1? inte särskilt mycket. trist, tråkigt och den "spännande cliffhangern" var ju inte så märkvärdig. ett av de sämre dubbelavsnitten jag sett. enda riktiga ljusglimten var ech. betyg: 4/10

Workforce

Jag gillade verkligen detta avsnitt. Roligt att Janeway fick en pojkvän som finns kvar, även under strömmavbrott. ;)

Tyckte dock att de övergav Voyager lite väl lätt i början. Jag menar, Janeway brukar ju göra allt för att inte överge skeppet, även om det innebär att riskera livet på hela besättningen(Det gör ju Picard med iofs). Men här hoppade de av för minsta lilla. <_< Tyckte inte att jag kände igen Neelix skepp dock. Det är ju med i ett avsnitt senare i säsongen, i avsnittet "Homestead" tror jag, och då har jag för mig att det ser annorlunda ut. :huh:

Jag förstod det också som att de aldrig gjorde klart ECH, I "Tinker, Tenor, Doctor, Spy". Och vad hände med hans rankpins? :huh:

Hittade inga översättningar att klaga på( :o :( ;) )

Som sagt, ett mkt bra avsnitt :) . Väntar med spänning på fortsättningen, som skulle komma om 2 veckor om jag förstod det hela rätt. Ngn som kan verifiera det? :huh:

WORKFORCE

Ett mkt bra avsnitt! såg tyvärr inte från början, missade de första 10 minuterna :arg: men jag tycker att jag kom rätt så bra in i det hela ändå. fick ju en bra... (explanation, vaf*n heter det???)... nu har jag det; förklaring av Doctorn. :)

måste säga tt det var (minst sagt) lite udda att se Tuvok skratta, han passar inte i rollen som skrattande... (hmm, kan man skriva så!?! <_< ). kul att Janeway fick pojkvän. Seven eller ska man säga 8386 var verkligen förändrad.

Chakotay's nya utseende går ju att diskuteras... ;) inte helt fel dock. :w00t: B'Elanna passade inte i de där kläderna <_<

Lite fånigt "slut" kanske...

Men som sagt var ett mkt bra avsnitt. det får 9/10 av moi :vulcan:

Edited by seven of nine

Workforce var ju jättebra!!

Det var roligt att se Tuvok skratta och att Janeway fick en pojkvän (hon kommer nog ha svårt att skilja sig från honom sen när hon går tillbaka till Voyager).

Det var väl första gången från sen andra avsnitteti hela serien de visade Neelix skepp.

Jag gillade Chakotays nya look! Han skulle passa att se ut så.

Ja jag instämmer cliffhangern var ju bara bäst... not! men annars så tyckte jag att det var roligt att se lite nya miljöer än bara Våjeger.

Den får MVG av mig tyvärr inte MVG+. Kánske nästa vasnitt.

Och sen tyckte jag det va väldigt roligt att doktorn fick bli Kapten. Men det Harry borde visa honom mer respekt Janeway gav ju honom alla befogenheter. Harry hotade ju honom nästan med att han kunde stänga av elen till honom, om han skulle hota en vanlig Star Fleet Kapten (Janeway) skulle han kanske bli kastad i arresten.

Skärpning Harry!!

Edited by Captain Proton

Workforce 1

Ett kul avsnitt. Det bästa på länge egentligen. Gillar att Chakotay var vegeterian (smart kille :) ). Tycker också att d var kul att doktorn fick chans att testa sin ECH-upplaga.

Workforce:

Jag funderar på att sluta se på voyager, det är ju bara piunsamt. Såg inte på detta avsnitt. Men jag vet inte riktig än, men förmodligen blir det TOS-DS9 och Sopranos förståss. (Vad nu Sopranos har med star trek att göra... :rolleyes: )

Workforce part 1

Fattar inte att jag verkligen satt och tittade på det. Kunde ha använt tiden till att sova då jag skulle upp tidigt idag.

VOY måste verkligen bättra sig. Det här var bland de sämsta avsnitten jag någonsin sett.

Betyg: 2/10

Workforce:

Jag funderar på att sluta se på voyager, det är ju bara piunsamt. Såg inte på detta avsnitt. Men jag vet inte riktig än, men förmodligen blir det TOS-DS9 och Sopranos förståss. (Vad nu Sopranos har med star trek att göra...  :rolleyes: )

Du tyckte alltså avsnittet var pinsamt fastän att du inte tittade på det?

Workforce (som helhet - del 1 + 2 ) får 8/10 av mig. Till skillnad mot vissa här, så tycker jag att Voyager med det här avsnittet faktiskt försöker skärpa sig lite. För en gång skulle gör TPTB ett lite annorlunda avsnitt. Jag är inte överförtjust i hela Befäl-Doktor-tramset (eller det faktum att de fyra karaktärerna jag tycker mínst om är de som är ansvariga för att rädda resten av besättningen), men h??ndelserna nere på planeten är underhållande. Besättningen är annorlunda, men är ändå sig själva, så som de förmodligen skulle vara utan ansvaret och disciplinen som krävs av en person som jobbar inom Starfleet (åtminstone när det gäller Janeway).

En liten småsak som jag störde mig på var rädslan som Tuvok tycktes visa då han blev injicerad med sprutan i sin flashback. Borde inte han visa mer självdisciplin än så?

Edited by Sotunk

En liten småsak som jag störde mig på var rädslan som Tuvok tycktes visa då han blev injicerad med sprutan i sin flashback. Borde inte han visa mer självdisciplin än så?

Ha visste ju inte vem han var. Alltså kanske han inte mindes all den disciplin som han bar på i sitt andra "liv".....Eller något åt det hållet.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...