Gå till innehåll

Zombier vs Trekkers


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Nu kommer boken som alla väntat på - den slutgiltiga kampen mellan zombierna och trekkerna avgörs i boken Night of the living trekkies! Boken kommer den 1 september på det oberoende bokförlaget Quirk Books och är ett givet måste för alla som älskar dessa båda helt olika genrer. Man kan väl rimligen säga att jag skrivit detta med mycket ironi - har själv inget intresse åt zombiehållet - men det finns säkert flera som är intresserade. Boken finns att beställa för hugade spekulanter på Adlibris för 127 kronor.

Källa

[ Till originalnyheten ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det som man normalt kallar för trekkies i USA motsvarar trekkers på svenska. Det är min bestämda åsikt och har avgjorts vid flera gånger när vi haft den diskussionen här på forat. I USA anses oftast "trekkers" vara de som har gått lite för långt i sitt trekkande (såsom att skönhetsoperera sig så att de ser ut som Spock, eller dylikt). Trekkies är däremot vardags-fans, vilket också är huvudsakligen den svenska ordbetydelsen av "trekkers" (därav föreningarnas namn "Trekkers i södra Sverige", "West Coast Trekkers" och "Stockholm Trekkers").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Trek: Har nog aldrig sett dig använda det ordet, men kul att du är av uppfattningen att båda är samma sak! En liten irritation man stör sig på är det helt klart.

Pjotr'k: Nu fick du det lite om bakfoten, Trekkies är dom som anses ha gått för långt i sitt Trek fandom, av ignoranta personer, medan Trekkers ska vara vardagsfans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Trek: Har nog aldrig sett dig använda det ordet, men kul att du är av uppfattningen att båda är samma sak! En liten irritation man stör sig på är det helt klart.

Det har jag iaf upptäckt att jag har gjort :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag är ensam om den definationen men jag använder Trekkers för att beskriva "vardags fans" det vill säga sådana som jag själv och andra som gillar star trek och vid speciella tillfällen kanske tar på sig en uniform eller något annat. Trekkies blir då (och det är inget fel i det) sådana som tar det hela ett steg längre och tex lever i sin starfleet uniform, eller låter skönhetsopera öronen så att de ser ut som Spocks, då är man nog en trekkie. J.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte om jag är ensam om den definationen men jag använder Trekkers för att beskriva "vardags fans" det vill säga sådana som jag själv och andra som gillar star trek och vid speciella tillfällen kanske tar på sig en uniform eller något annat. Trekkies blir då (och det är inget fel i det) sådana som tar det hela ett steg längre och tex lever i sin starfleet uniform, eller låter skönhetsopera öronen så att de ser ut som Spocks, då är man nog en trekkie. J.

Jo, jag vet. Vi hade en trevlig diskussion om det på Trekkie VS Trekker tråden.

Som Baloo en gång sa: Störtlöjligt! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...