Gå till innehåll

Star Trek-applikationer


pela

Rekommenderade inlägg

Skaffade mig nyligen en androidtelefon (Sony Ericsson X10 mini). Bland det första jag gjorde var givetvis att titta i Andriod market (stället där man kan hämta och köpa program) om det fanns något kul star trek-relaterat. Det mesta var föga upphetsande, ett par phaservarianter som lät och blinkade, en stardateklocka, lite teman och ljud. Men sedan hittade jag en riktig guldklimp också...

En riktig Tricorder med LCARS-gränssnitt, se länk. Den inte bara ser ut och låter som en star trek-pryl, den fungerar som en också. Den använder alla sensorer som finns inpressade i mobilen för att mäta saker som magnetfält, gravitation, ljud, till och med solvindar (nja, det där sista hämtar den faktiskt från nätet). Riktigt kul pryl, kanske inte alltid så användbar, men skall man ända använda till exempel kompass kan man ju lika gärna göra det i star trek-stil :D

Någon mer som har hittat några kul star trek-relaterade saker till sin mobiltelefon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror att det är en sensor som normalt används för elektroniska kompasser. Hittade lite info på en utvecklarsite om vilken information man kan få ut om geomagnetiska fält.

Mr Trek - Har du några bra tips? Jag har själv ingen iPhone, men man kan ju alltid tvinga någon annan att installera något kul :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av sakerna är ju Star Trek serietidningar, det finns till Android också tror jag, på iPhone får man tre stycken gratis.

Ett halvtrekkigt tips är spelet StarPagga, där jag brukar leka USS Defiant (döpte till och med mitt skepp till det) och skjuta bad guys.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Riktigt fränt! Blir ju nästan sugen på att skaffa en. Tricordern har nog alltid varit min favoritpryl i Star Trek. Jag föredrar en sån framför en phaser any day! :) Problemet är väl att jag med största sannolikhet skulle börja scana allting till en frenetisk utsträckning, haha!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...