Jump to content
Sign in to follow this  
thamupp

Champions Online blir gratis att spela

Recommended Posts

Skaparna av Star Trek Online, Cryptic, meddelade för någon dag sen att deras andra spel, Champions Online, kommer ge spelaren valet att antingen fortstätta betala en månadsavgift eller spela gratis.

De som inte betalar i månaden kommer såklart inte få lika mycket sakar att göra osv. än de som gör det. Som F2P (Free to Play) spelare kan man dock köpa vissa grejer i en affär i spelet där man handlar för riktiga pengar. Där skulle tex. en ny sorts kostym finns, eller ett nytt uppdrag.

Många spekulerar att Cryptic vill testa F2P-modellen på Champions för att se om du funkar, för att sedan implementera det på det mer framgångsrika Star Trek Online.

Jag tror personligen att Cryptic kommer överväga detta seriöst om det går bra för Champions.

Så nu undrar jag vad ni tycker. Ni som redan spelar STO, era tankar? Kommer ni i så fall fortsätta betala i månaden eller byta till F2P-modellen där man kan köpa det man vill ha? Och ni som inte spelar STO, kommer ni testa spelet då?

Mer info om Champions Online F2P: http://www.champions-online.com/f2p

Champions Online F2P beräknas släppas första kvarten av 2011

Edited by thamupp

Det där får man sätta ihop en kalkyl i ekvationsform för att bestämma- Beror ju på hur mycket man vill spela, vad man vill ha för möjligheter och hur mycket det får kosta.

Men jag gör nog det bekvämaste och pröjsar månadsavgift om det inte skiljer sej en massa i pris.