Gå till innehåll

Grader på Forumet


  

36 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Ja, jag tror att det skulle fungera, utan en massa onödiga inlägg
      23
    • Ja, jag vill ha det, men tror inte att det skulle fungera utan onödiga inlägg
      6
    • Nej, jag vill inte ha det för jag tror att det skulle spåra ur
      4
    • Nej, jag vill inte ha det, men jag tror att det skulle fungera
      0


Rekommenderade inlägg

Borg1:s förslag var mycket konstruktivt och idérikt. Jag kan rent spontant tänka mig denna lösning som en "mellanväg". Vad tycker ni andra, forumledare som medlemmar?

Låter som en bra idé men den kräver mer jobb av forumledarna. Och i vissa fall kan det ju vara svårt att bedömma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borg1:s förslag var mycket konstruktivt och idérikt. Jag kan rent spontant tänka mig denna lösning som en "mellanväg". Vad tycker ni andra, forumledare som medlemmar?

Låter jätteskoj tycker jag! Men som Gul Tahel konstaterar, det skulle bli en del jobb för oss forumledare och innebära ett större ansvar att ge någon en högre rank. Men samtidigt skulle nog medlemmarna känna ett större ansvar att skriva bra inlägg, även efter en rang-höjning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som en bra idé, men det kräver ju lite jobb från er forumledare. Risken finns att det inte blir några befordringar alls. Det kan ju bli lite jobbigt att hålla reda på vad varje enskild medlem gör och inte gör, särskilt när det gäller dem som inte postar så ofta.

Eftersom du tre första befodringarna görs med automatik blir det inte så många signaturer forumledarna behöver titta på. För oss som inte postar så ofta kommer det ta lång tid innan vi nått den tredje graden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter som en bra idé, men det kräver ju lite jobb från er forumledare. Risken finns att det inte blir några befordringar alls. Det kan ju bli lite jobbigt att hålla reda på vad varje enskild medlem gör och inte gör, särskilt när det gäller dem som inte postar så ofta.

Eftersom du tre första befodringarna görs med automatik blir det inte så många signaturer forumledarna behöver titta på. För oss som inte postar så ofta kommer det ta lång tid innan vi nått den tredje graden.

Jo, det förstås. Så långt tänkte inte jag. :)

Nu ställer jag mig ännu mera positiv till idén.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och i vissa fall kan det ju vara svårt att bedömma.

Inget kan vara 100 % rättvist (inte befodringar i verkligheten heller).

Befodringarna kan vara en liten krydda i forumet och få deltagarna att känna sig mer Trekkiga.

Visst kan det vara ännu roligare att få en befodran av en forumledare än en dator som bara räknar inlägg.

I grund och botten är det dock bara en lek, så man behöver inte ta alltför allvarligt om man får vänta lite på befodringen. Det är ju bara att fortsätta och att bidra med bra inlägg i debatterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vi i startreknorge har grader, og det har forekommet det vi kaller spamming, unødvendige innlegg. administratoren vår, TiTanZ8 gir advarseler til de som spammer for mye, og slike advarsler kan føre til utvisning.

Jo, ett sådant system hade ju varit avskräckande och bra, men samtidigt så hade det känts lite jobbigt att skriva ett inlägg om man vet att det finns risken att man blir avstängd för det ;)

Jag har två frågor om Borg1:s system (som inte nödvändigtvist är riktade till Borg1):

1. Vart skulle gränsen gå där bytet sker från automatiska befodringar och befodringar utdelade av forumledarna. Vid Lieutenant? Lt. Cmdr ... ?

2. När man sedan för första gången har blivit befodrad av en forumledare, när ska då forumledaren veta att det är lämpligt för nästa befodring. Måste det gå en viss tid, måste man skriva ett visst antal inlägg till, eller vad? Det kan bli lite knepigt för forumledarna att sköta detta... Om forumledaren bara går på känn, så kan det lätt bli orättvis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vart skulle gränsen gå där bytet sker från automatiska befodringar och befodringar utdelade av forumledarna. Vid Lieutenant? Lt. Cmdr ... ?

2. När man sedan för första gången har blivit befodrad av en forumledare, när ska då forumledaren veta att det är lämpligt för nästa befodring. Måste det gå en viss tid, måste man skriva ett visst antal inlägg till, eller vad? Det kan bli lite knepigt för forumledarna att sköta detta... Om forumledaren bara går på känn, så kan det lätt bli orättvis.

1. Exakt var gränsen skall gå har jag ingen direkt åsikt om. Kanske finns det en naturlig gräns för vad som anses vara en högre och en lägre officersgrad?

2. Antalet inlägg kommer fortfarande vara en merit. Jag tänker mig att forumledarna kommer ha riktmärken (kända eller okända) för hur många inlägg som kan resultera i en grad. Den som har många bra inlägg kanske kan få befodran något tidigare medan den som bara skriver trams får vänta.

Redigerad av Borg1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, Ni som vill ha Ranker och Kaptener och Ensigns och sånt. Skriv det i eran Signatur. Det gjorde jag ett tag.

Jag e faktiskt fortfarande Captain Herman på USS Armstrong med fyra förstörda fiendeskepp i Rollspel.

Annars kan man ju också ha att de som utmärker sig, Säger åt spammare, hjälper nya medlemmar och kommer med information till de som frågar kan få en "Cochrane" medalj eller dyl. Ranks e inge bra för då kanske det missbrukas, Inte bara att folk skickar onödiga meddelanden men också att Rangen är nästan inget värd. Visst, Man kan kalla sig kapten, men över vadåå? Man har skrivit ett visst antal inlägg. Själv skriver jag här för att det är kul och nya medlemmar är hemskt välkommna men vad gör det för nytta om alla börjar jaga högre Ranking. Man kan skriva bra (eller dåliga) inlägg varken man är Ensign eller Kapten.

:vulcan: Live Long and Prosper without Ranks! :vulcan:

Och Härmed Alla Forumledare:

Jag ger er en aningen Improviserad "Cochrane" Medalj. Jag är säker att om jag skulle fråga om hjälp, skulle ja få det. Om ni inte skulle det, Var vänligt och bortse från detta!

(Fanfar)

:w00t: :klingon: :w00t: :oskyldig: :djävul:

Redigerad av Bromma_Herman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borg1:s förslag var mycket konstruktivt och idérikt. Jag kan rent spontant tänka mig denna lösning som en "mellanväg". Vad tycker ni andra, forumledare som medlemmar?

Ett bra förslag, jag har haft något liknande i tanke. Anledningen till att vi tog bort rankningen från början och varför vi har varit tveksamma till att ta tillbaka dom har varit att vi är rädda f??r spamming/onödiga inlägg, men detta kanske löser det problemet.

Jag och forumledarna ska diskutera detta och se hur det i sådanafall ska skötas, var gränserna skall gå och vilka kriterier vi skall gå efter för befodran. Detta innebär mer jobb för både mig och forumledarna (det är bara jag som kan ändra er titel), så vi måste se till så att vi har tid så att det kan skötas riktigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

man kan ikke bli utvist av ett innlegg! bare det at man får høre att man spammer av alle andre pleier å være nok. det var værre med spamming før, men nå er det så langt mellom hver rank (fordi mange har høy rank, en to og tre stjerners admiral) at ett innlegg ikke spiller noen særlig rolle. det er umulig å spamme 50 innlegg uten å få høre det av noen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var väl ngt liknande Borg1:s förslag som jag föreslog tidigare (dock inte lika utstuderat och konstruktivt). Och det var därför jag föreslog att man skulle ha en gradansvarig, för att avlasta forumledarnas arbetsbörda. Men det kanske inte är tekniskt möjligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jocke, Det slog mig precis att "Administratör" under din Avatar kan tolkas som en rang.

Jag trodde ni hade tagit bort allt sånt!  ;)

Det står väl där eftersom han faktiskt är Administratör. Det är ju inte en rank i egentlig mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag med, och enligt röstningen så verkar det som om de flesta vill ha det. Så varför händer inget??  :o

Något hände precis! ;)

Nu är rankningen tillbaka, vi har använt Borg1s förslag, vi får se hur det går ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
×
×
  • Skapa nytt...