Nyhet Posted January 31, 2011 Report Share Posted January 31, 2011 (edited) U2-sångaren Bono tror att han blir arbetslös som social aktivist när nästa generation tar över. Samtidigt nämner han Star Trek: The Next Generation när han säger det, vilket tyder på att sångaren är bekant med serien och den positiva framtidsbild som den innehåller. Se klippet från World Economic Forum nedan. [ Till originalnyheten ] Edited January 31, 2011 by Nyhet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 31, 2011 Report Share Posted January 31, 2011 Bono!!! I en krönika i NY Times jag läste från honom en gång så misstänkte han att gud var en trekkie. Han har också presenterat gitarristen Edge som "He's Mr Spock to us, he's the Edge to you". Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 1, 2011 Report Share Posted February 1, 2011 Nästa generation? Kan han inte bli arbetslös typ... nu? Kul att han verkar vara en Trekkie iaf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted February 1, 2011 Report Share Posted February 1, 2011 Varför skulle han bli arbetslös nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 1, 2011 Report Share Posted February 1, 2011 Det är bara något jag hoppas på, att han lägger av alltså. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted February 1, 2011 Report Share Posted February 1, 2011 Som vad? Musiker eller social aktivist? Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted February 1, 2011 Report Share Posted February 1, 2011 Musiker. U2 har inte varit bra sedan några årtionden tillbaka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted February 1, 2011 Report Share Posted February 1, 2011 Det kan jag inte alls hålla med om, det är helt fantastiskt hur det senaste albumet från 2009 har växt fast sig i mig. Nu lär de dock kanske vara på väg att göra "en U2" igen och ändra sitt sound. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted February 4, 2011 Report Share Posted February 4, 2011 U2 har inte varit speciellt bra sedan 80-talet. Pre Joshua Tree. Bono har bra filmsmak iaf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted February 5, 2011 Report Share Posted February 5, 2011 U2 har inte varit speciellt bra sedan 80-talet. Pre Joshua Tree. Bono har bra filmsmak iaf Och jag som tycker 90-talets U2 är bättre än 80-talets... Är det någon som har sett Bonos film, The Million Dollar Hotel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted February 17, 2011 Report Share Posted February 17, 2011 http://www.u2.com/news/title/a-very-big-high Bono nämner Star Trek: The Next Generation på ungefär samma sätt i den här intervjun på sydafrikansk radio. Han nämner nästa generation och vad de gör för rättvisan i t ex Kairo och säger ungefär "You know, it's like Star Trek: The Next Generation, they're taking over". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts