Jump to content
Sign in to follow this  
RoLaren

Vilket var det senaste avsnittet av Star Trek du såg?

Recommended Posts

Har sett en hel del Star Trek med Admiral Picard dom senaste veckorna, såg bl. a första avsnittet av Enterprise som var helt OK. Skrattade dock aningen högt när Blalock och den andra snubben började smörja in sig med någon sorts gele halvvägs in i avsnittet. Det kändes väl lite sådär.

Inte sett Trek på månader, illa jag vet. Blivit mest Firefly (som jag inte sett tidigare, wow! :) )och lite annat.

Någon som har nått tips så blir det ett avsnitt Trek ikväll.

Inte sett Trek på månader, illa jag vet. Blivit mest Firefly (som jag inte sett tidigare, wow! :) )och lite annat.

Någon som har nått tips så blir det ett avsnitt Trek ikväll.

Cogenitor från ENT. Fantastiskt avsnitt! :)

Såg två avsnitt igårkväll.

Tinker, tenor, doctor, spy, utomordentligt roligt avsnitt när doktorn börjar dagdrömma. "Computer, activate the photonic cannon" :)

Survival Instinct, ytterligare ett bra avsnitt, i vilket 7/9 träffar på tidigare med-borger. 7 är, tillsammans med doktorn, min favoritkaraktär på Voyager, och därför är det alltid roligt när hon är i fokus. Gripande slut, dessutom.

Gillar också det avsnittet. Han är för skön doktorn. Alla har vi våra mer eller mindre pinsamma drömmar7fantasier. Det är ett avsnitt som ytterligare ökar på hans status som hologram med rättigheter och "fri vilja" :). Det är roligt att se doktorn få mer och mer personlighet genom serien.

Blev helt plötsligt sjukt sugen på att se avsnittet igen... Det får bli när man kommit hem igen ;)

Hela VOY säsong 6 är egentligen sevärd. Nu är väl inte Fury och Unimatrix Zero mina favoritavsnitt, men jag tycker att säsongen är stabil med ett flertal toppenavsnitt, som t.ex. Blink of an Eye, Live Fast and Prosper och Life Line.

Parturition (VOY 2:7). Fick den kompletta VOY DVD-boxen i julklapp och försöker klämma några avsnitt per dag. DS9-boxen beställd, förväntas komma efter helgen *multitasking*. ;)

Edited by O´Brien

The Raven, VOY 4:6.

På det hela taget ett helt ok avsnitt.

Lite intressant att Seven och Tuvok återfann skeppet The Raven som Annica blev assimilerad på som liten.

Edited by O´Brien

Charlie X - TOS

Underbart att se Katten Kirk springa omkring iförd endast röda strumpbyxor. Vet inte om jag ska skratta eller kräkas. Men avsnittet är bra och han som spelar Charlie, Robert Walker Jr gör det riktigt bra. Tror inte en 17-åring skulle kunna spela Charlie X. Robert Walker Jr var 26 och han är mycket trovärdig i rollen. Han har tom den där spinkiga, gängliga tonårskroppen många grabbar i 17årsåldern har. Uhura framför en sång compad av Spock på sin Vulcan Lute.

VOY 7.4 - Repression, hade ett litet maraton igår, såg sista säs 6 och de fyra första säs 7. I Repression blir folk attackerade helt random (tror man) men det finns inget spår efter nägon gärningsman. Rätt bra avsnitt, lite coolt med den gamla biografen.

hej ny på denna sida jag ser just nu voyager

niklas

Välkommen hit Niklas :) Jag kollade också på VOY nyligen - det senaste avsnittet jag såg vad Endgame

tack så mycket

Edited by Jocke