Gå till innehåll

Vilken art är bäst om man inte räknar med människa?


  

136 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Bolian
      2
    • Borger
      21
    • Klingoner
      26
    • Cardassian
      11
    • Romulans
      14
    • Vulcans
      36
    • Dominion
      1
    • Ferengi
      4
    • Bajoran
      6
    • Annan (skriv i diskussionen vilken det är)
      14


Rekommenderade inlägg

Ok. Jag tycker att romulanerna är bäst för att de:

1)Aldrig startar en konflikt (aldrig öppet iaf)

2)Är så djävulskt sneaky

3)Uppfann cloaking-devicen. Kan en ras bli mer fullbordad?

4) Har stora skepp som också kan ta och ännu hellre GE ganska mycket stryk

5)Är inga vulkaner men har ändå störtsköna öron

6)Har en snygg logo (Gamla, inte den i Nemesis)

7)Tar inga f??ngar (De använder bara dina replikatorransoner iaf)

8)Har så snygga uniformer (De där metalgrejerna de har på sig)

9)De överlistar alla! (Inte att förväxla med nummer 2)

10)De har ett språk som inte låter som om ett fyllo sluddrar. (Denna punkt är relativ, från person till person)

Detta, är mina argument för varför romulaner är och förblir den coolaste rasen i universum!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 152
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Jag röstade på en av mina stora favoriter, dom är oslagbara soldater, öga mot öga.

Jag röstade på Jem´Hadar, dom slår ALLA, en nackdel är att dom är "knarkare" dom måste ju ha Ketracel-white för att överleva.

Jo Jem'hadar är balla men då dom inte fans som alternativ så börjar man undra lite.

Ja vis Dominion fanns med Dominion är mer än bara jem'hadar det är typ större än fed (fler raser)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg nåt Enterprise INTE har brutit.

Det skulle väll vara Baywach regeln som VOY skapade.

Är det inte snarare TNG som skapade den s k Baywatch-regeln. Deanna Troi drog sig ju inte för en kroppsstrumpa då och då, och hennes hade ju större urringning än Sevens och T'Pols. :angry:

Det är inte riktigt samma sak då i TNG så var det inte lika uppenbart att dom försökte nå en målgrupp som vanligen tittar på Baywacht samt att Troi aldrig hade en korset på sig. Och då Trois inte var så tajt som Sevens var (när jag säger tajt så passar inte sevens/T'pols inte då dom är ca 3 gånger tajtare än tajt) <_< <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Janeway lyckas ju få någorlunda pli på Q.

Han föll ju pladask för henne... ;)

Dessutom lyckades ju VGR-besättningen hjälpa en Q med assisterat självmord.

Återigen har VGR försvagat en respektingivande utomjordisk ras... :angry:

Hmpfh, Sisko knockade Q i boxning!

Min favoritras är Klingons. Ärofulla krigare som inte räds någon fiende och som fortfarande värdesätter heder. Plus att de har det mäktigaste språket av alla kända raser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2. Vilka klår dom i närstrid??

Nästan alla.

Om du menar att Klingons slår nästan alla i närstrid så har du rätt. Om du menar att nästan alla slår Klingons i närstrid så har du fel. :P

Det är sant. i nästan alla fall då man ser klingoner i närstrid så r det klingoneran som får stryk.

Worf är ett undantag då han verakr ara den ända som kan slåss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är sant. i nästan alla fall då man ser klingoner i närstrid så r det klingoneran som får stryk.

Worf är ett undantag då han verakr ara den ända som kan slåss.

Måste hålla med här, Worf är typ den enda som kan svinga en bat'leth ordentligt, och slåss bra överhuvudtaget... Något jag skulle vilja se är typ en samurai med katana som slåss mot Worf. Undrar vem som skulle vinna?

Just det, Klingonerna är bäst, eftersom dom är coola och värdesätter heder. Sedan är det typ Cardassier och Bajoraner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I TNG så kunde inte en armada a stora Star Fleet skepp knäcka en kub.

i VOY så kan ett litet explorer-skepp (Voyager) lätt slå ut en armada av Borg skepp utan att äns få en repa samt att de nu är fler i the crew än innan dom slog ner armadan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I TNG så kunde inte en armada a stora Star Fleet skepp knäcka en kub.

i VOY så kan ett litet explorer-skepp (Voyager) lätt slå ut en armada av Borg skepp utan att äns få en repa samt att de nu är fler i the crew än innan dom slog ner armadan.

Precis. Värst var avsnittet "Dark Frontier", som jag fortfarande försöker förtränga. :ph34r:

För er som inte sett de avsnitten menar jag inte att spoila, men vill ni ha fortsatt respekt för Borgerna, så undvik "Dark Frontier"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...