Gå till innehåll

Vilken art är bäst om man inte räknar med människa?


  

136 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Bolian
      2
    • Borger
      21
    • Klingoner
      26
    • Cardassian
      11
    • Romulans
      14
    • Vulcans
      36
    • Dominion
      1
    • Ferengi
      4
    • Bajoran
      6
    • Annan (skriv i diskussionen vilken det är)
      14


Rekommenderade inlägg

Kan det vara så att starfleet har lärt sig en del om borgerna under den tid som gått mellan TNG och VOY?

Voyager har just också några fördelar. Dels så har de en före detta borg med sig, dels så har de alla forskningsresultat från Sevens föräldrar. I TNG visste man praktiskt taget inget om borgerna.

Tänk på vilken fördel Enterprise hade i First Contact. Picard, som trots allt bara var borg i någon dag, kommer till undsättning när hela flottan håller på att gå under. Han säger barar "sikta där och skjut" och så oskadligörs kuben.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 152
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Kan det vara så att starfleet har lärt sig en del om borgerna under den tid som gått mellan TNG och VOY?

Voyager har just också några fördelar. Dels så har de en före detta borg med sig, dels så har de alla forskningsresultat från Sevens föräldrar. I TNG visste man praktiskt taget inget om borgerna.

Tänk på vilken fördel Enterprise hade i First Contact. Picard, som trots allt bara var borg i någon dag, kommer till undsättning när hela flottan håller på att gå under. Han säger barar "sikta där och skjut" och så oskadligörs kuben.

Det är sant men.

Då voyager inte är ett krigsskepp samt att dom inte uppdaterar sina arkiv så är det nog inte troligt att Voyager har den kunskapen.

Ex på det är att voy inte vet vad the dominion är även fast dom åkte fårn alfaQ i mitt säsong 3 DS9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då voyager inte är ett krigsskepp samt att dom inte uppdaterar sina arkiv så är det nog inte troligt att Voyager har den kunskapen.

Enterprise D är inte heller ett krigsskepp.

Sant med det är dock ett stort skepp med ca 10 gånger mer i sin crew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Hehe Mak. Med tanke på ditt namn och din avatar så skulle jag ju gissa på att en helt annan ras var din favorit.

Och Romulans är INTE Federationens värsta fiende!!! ;)

Don't let my apperance fool you. ;)

Jag tycker att Romulanerna visst är federationens värsta fiende. De har ett mer systematiskt hat mot federationen än någon annan ras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe Mak. Med tanke på ditt namn och din avatar så skulle jag ju gissa på att en helt annan ras var din favorit.

Och Romulans är INTE Federationens värsta fiende!!! ;)

Don't let my apperance fool you. ;)

Jag tycker att Romulanerna visst är federationens värsta fiende. De har ett mer systematiskt hat mot federationen än någon annan ras.

Jag håller inte med. Federationens värsta fiender är under TOS-eran Klingonerna, under TNG-eran Borgerna och under DS9-eran Dominion.

Den enda perioden då Romulanerna skulle kunna vara det största hotet, mellan TOS och TNG, så höll dem sig totalt isolerade från Federationen.

I slutet av DS9 så de till och med allierade med Federationen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sulibanerna, utan tvekan.

De gossarna kan verkligen göra livet intressant för sina fiender.

Nu har vi dessutom sett att det finns "goda" sulibaner.

Men hur som helst, vem kan motstå dem ?

:D

Hehe. Du måste vara den första person jag sett som har Enterprise som favoritserie, gillar Archer bästa av alla kaptener och faktiskt tyckter om Enterprise-themet. Så ... udda. ;)

Jag tycker att Sulibanerna är tråkiga - de verkar inte ha någon speciell kultur eller något sådant, de är bara neutrala, som alla andra.. Men jag ska inte döma ut dem, vi har inte sett så mycket av dem än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe Mak. Med tanke på ditt namn och din avatar så skulle jag ju gissa på att en helt annan ras var din favorit.

Och Romulans är INTE Federationens värsta fiende!!! ;)

Don't let my apperance fool you. ;)

Jag tycker att Romulanerna visst är federationens värsta fiende. De har ett mer systematiskt hat mot federationen än någon annan ras.

Jag håller inte med. Federationens värsta fiender är under TOS-eran Klingonerna, under TNG-eran Borgerna och under DS9-eran Dominion.

Den enda perioden då Romulanerna skulle kunna vara det största hotet, mellan TOS och TNG, så höll dem sig totalt isolerade från Federationen.

I slutet av DS9 så de till och med allierade med Federationen.

Vi säger så här; Romulanerna har liksom alltid funnits där. Som ett litet gnagande hot sådär i utkanten. Som när det kliar på ryggen och man inte riktigt kan nå dit... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe Mak. Med tanke på ditt namn och din avatar så skulle jag ju gissa på att en helt annan ras var din favorit.

Och Romulans är INTE Federationens värsta fiende!!! ;)

Don't let my apperance fool you. ;)

Jag tycker att Romulanerna visst är federationens värsta fiende. De har ett mer systematiskt hat mot federationen än någon annan ras.

Jag håller inte med. Federationens värsta fiender är under TOS-eran Klingonerna, under TNG-eran Borgerna och under DS9-eran Dominion.

Den enda perioden då Romulanerna skulle kunna vara det största hotet, mellan TOS och TNG, så höll dem sig totalt isolerade från Federationen.

I slutet av DS9 så de till och med allierade med Federationen.

Vi säger så här; Romulanerna har liksom alltid funnits där. Som ett litet gnagande hot sådär i utkanten. Som när det kliar på ryggen och man inte riktigt kan nå dit... :)

Japp, men det gör dem inte till Federationens värsta fiende, bara till ett potentiellt hot bland många andra. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Du måste vara den första person jag sett som har Enterprise som favoritserie, gillar Archer bästa av alla kaptener och faktiskt tyckter om Enterprise-themet. Så ... udda. ;)

Jag tycker att Sulibanerna är tråkiga - de verkar inte ha någon speciell kultur eller något sådant, de är bara neutrala, som alla andra.. Men jag ska inte döma ut dem, vi har inte sett så mycket av dem än så länge.

Det tackar jag för, udda vet jag inte om jag är; men jag har följt ST sedan 70-talet, så lite "koll" har jag allt :-)

Självklart är Enterprise en favorit

Kom igen, erkänn; Du har den oxå som No 1 ;)

Sulibanerna tråkiga, var då?

Det var väl inte tråkiga som var frågan utan vilken ras som är bäst.

Vem knäcker då en suliban???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hehe. Du måste vara den första person jag sett som har Enterprise som favoritserie, gillar Archer bästa av alla kaptener och faktiskt tyckter om Enterprise-themet. Så ... udda. ;)Jag tycker att Sulibanerna är tråkiga - de verkar inte ha

någon speciell kultur eller något sådant, de är bara neutrala, som alla andra.. Men jag ska inte döma ut dem, vi har inte sett så mycket av dem än så länge.

Det tackar jag för, udda vet jag inte om jag är; men jag har följt ST sedan 70-talet, så lite "koll" har jag allt :-)

Självklart är Enterprise en favorit

Kom igen, erkänn; Du har den oxå som No 1 ;)

Sulibanerna tråkiga, var då?

Det var väl inte tråkiga som var frågan utan vilken ras som är bäst.

Vem knäcker då en suliban???

Du har lite av ett försprång över mig - jag var inte ens född på 70-talet och har bara varit Trek-fan sedan Voyager började på SVT (97-98?).

Nope, Enterprise är inte no 1 hos mig. För min del är det DS9 som gäller! Enterprise kommer dock inte sist på min lista, den platsen är tillägnad Voyager.

Jag mäter bästa ras efter vilken som är mest intressant, och det är inte Sulibanerna! Men som sagt: vi har inte sett så mycket av dem än, så det går egentligen inte att döma ut dem som tråkiga så här tidigt i seriens gång. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suliban...Taliban...Hmmm

poth_99, vad är det du gillar så mycket med Enterprise? Serien är ju inte direkt någon Star Trek anda i. Musiken har ju inte något gemensamt med de tidigare serierna eller filmerna. Serien känns väldigt fjärran från star trek, ännu (tycker jag). Jag kanske skulle skriva om min fråga till vad det är du inte gillar med Star Trek TOS, TNG, DS9 och VOY? Något måste du tycka dessa serier saknar som du har funnit i den nya Enterprise-serien. Skulle gärna villja få svar på dessa frågor. Efter som jag själv inte har fått något intresse för nya serien, förutom att det är en star trek serie, så har jag svårt att förstå vad din förkärlek till denna serie grundar sig i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suliban...Taliban...Hmmm

Hehe.

Förutom att namnen rimmar så finns det absolut ingen som helst likhet mellan sulibaner och talibaner, så jag tvivlar starkt på att TPTB hade talibaner i åtanke när de hittade på sulibanerna.

Sulibanerna har inget skägg (de har inget hår över huvud taget) och de har än så länge inte visat några som helst tecken på religiös fanatism. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suliban...Taliban...Hmmm

poth_99, vad är det du gillar så mycket med Enterprise?  Serien är ju inte direkt någon Star Trek anda i.  Musiken har ju inte något gemensamt med de tidigare serierna eller filmerna.  Serien känns väldigt fjärran från star trek, ännu (tycker jag).  Jag kanske skulle skriva om min fråga till vad det är du inte gillar med Star Trek TOS, TNG, DS9 och VOY?  Något måste du tycka dessa serier saknar som du har funnit i den nya Enterprise-serien.  Skulle gärna villja få svar på dessa frågor.  Efter som jag själv inte har fått något intresse för nya serien, förutom att det är en star trek serie, så har jag svårt att förstå vad din förkärlek till denna serie grundar sig i.

Ja ja,

vad har fått Dig att tro att jag INTE gillar de övriga serierna?

Jag har varit ST-fan sedan 70-talet.

Jag kan aldrig få nog av att se ett STavsnitt.

Gillar alla serierna givetvis mer eller mindre beroende på kvaliten i avsnitten.

Herregud, skall försvara mig för att jag tycker att Enterprise just nu (kan ju ändra sig) är snäppet bättre än de övriga?

Varför, jo:

1. Skådespelarinsatserna (Dominic Keating, Scott Bakula, Jolene Blalock och Linda Park, tack för att Ni finns :-)

2. Avsnitten håller en bra kvalitet rakt igenom och har dessutom en god portion humor samt utspelar sig många gånger utanför skeppet (det ser jag som positivt, med lite variation)

3. Temat är bra och texten säger mycket (se mina kommentarer om bästa musiken i annat debattinlägg)

se avsnitten Civilization, Shockwave I&II, Marauders samt Communicator och njut :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...