Jump to content
Sign in to follow this  
ensign jones

Vilken art är bäst om man inte räknar med människa?

136 members have voted

1. 1.

• Bolian
      2
    • Borger
      21
    • Klingoner
      26
    • Cardassian
      11
    • Romulans
      14
    • Vulcans
      36
    • Dominion
      1
    • Ferengi
      4
    • Bajoran
      6
    • Annan (skriv i diskussionen vilken det är)
      14

Recommended Posts

Röstade på borgerna jag. Vad de än säger, att Voyager gjorde dem mesiga, så håller jag inte med. Borgerna är skrämmande. Att Janeway är uppenbart en lysande ledare, och tack vare just Seven och hennes föräldras forskning, så klarar de sig med detta. Hade inte Voyager haft detta, så skulle det nog inte gått så bra alls. För borgerna hade kunna ta dem när som helst. Men orsaken är nog som Borgdrottningen säger, att de lät seven gå dit, för att helt enkelt få reda på mer om människan. Voyager var alltså lite av ett experiment, som borgdrottningen trodde hon hade full koll på. MIna farorit delar är de med borgerna. De är logiskt art som tänker osjälvständigt och tror (när på religöst) på att vara perfekta. Som precis som människan vill bli bättre, men gör det på fel sätt. Som seven sa, varför inte fråga istället för lyd mentalitet. (Inte ordagrant) Så håller inte med om att borgerna är mesiga.

Sedan så tror jag att det var borger som överlevde. Det fanns ju vissa som bröt sig ut och blev individer. Alltså en art som vart mindre otrevlig.

Jag tycker Triller är väldigt intressanta hela idén med symbios och en sammansvetsning av personlighet och erfarenhet är spännande, det skulle inte vara så dumt och på så sätt lever man vidare i en ny individ när nästa värd tar upp symbionten, lite som i borgkollektivet kanske med skillnaden att din personlighet finns kvar som en blandning av dig och alla andra värdars...

Jag fann frågan lite odefinierad först. Men jag antar att man ska svara på vilken ras man gillar bäst när de dyker upp i ST. Efter lite övervägande fick det bli Romulanerna då de, åtminstone för mig, är den minst exploaterade rasen i ST som det känns. Dessutom är det den rasen som därmed har störst potential att utveckla.

Bästa arten är Vulcans de lever ju ganska länge oxå jag tror de blir över 200 år. Är det nån som vet hur gammla vulcans blir?

Annars så kan jag tänka mig arten 8472. Varför in

Jag vet inte precis hur gamla dom blir men jag vet att Spocks pappa........ glömt vad han heter var över 200 år gamal när han dog. Som jag sa vet jag inte precis hur gamla dom blir men jag skulle gissa att dom blir 200-250 år gamla. Bara en gissnign. För övrigt är romulaner bäst.

tlhIngan voDleH!! :klingon:

Klingons är bäst!

varför jag tycker det ? enkelt:

1.VA!RETIRERA?SÅ FANKEN HELLER!

2.heder(att anfalla tre mot en är fegt)

3.svärd istället för att skjuta fienden från en kilometers avstånd

4.coola skepp

5.blodvin(hick!)

Edited by K´hogh son of Klintoch

tlhIngan voDleH!! :klingon:

Klingons är bäst!

varför jag tycker det ? enkelt:

1.VA!RETIRERA?SÅ FANKEN HELLER!

2.heder(att anfalla tre mot en ??r fegt)

3.svärd istället för att skjuta fienden från en kilometers avstånd

4.coola skepp

5.blodvin(hick!)

Det är väll ingen som kan neka till att klingons är bäst, efter att ha läst din lista. :D

Hmm..jo jag håller med! Men Klingons tänker lite fyrkantigt ibland om man funderar på det hela. MEN jag gillar klingonconcetpet väldigt mycket! Jag håller på med martial art och jag är mycket inne på dess tankar och dessa stämmer inte så sällan in på "the klingon way".

Edited by michael ricochet

Hmm..jo jag håller med! Men Klingons tänker lite fyrkantigt ibland om man funderar på det hela. MEN jag gillar klingonconcetpet väldigt mycket! Jag håller på med martial art och jag är mycket inne på dess tankar och dessa stämmer inte så sällan in på "the klingon way".

Hur väl bahandlar du din Bhatlet då? Är du en mästare? :D

Hehe mja jag tränar mest utan vapen. Men lite "lång stav" så kallad "bo" har man testat. Är väl det närmsta Bathlet jag har kommit.

Hehe mja jag tränar mest utan vapen. Men lite "lång stav" så kallad "bo" har man testat. Är väl det närmsta Bathlet jag har kommit.

Jag är ändå imponerad.

Om det fans en klingonsk kampsport man kunde lära sig skulle jag börja omedelbart.

Jag är ändå imponerad.

Om det fans en klingonsk kampsport man kunde lära sig skulle jag börja omedelbart.

Det Worf visar, när han håller i ett träningspass ,påminner ibland om tai chi(som faktist kan användas som martial art i dess mera kända bemärkelse)men det påminner också om andra stilar(martial arts). Jag tycker att det mesta som används av Worf och övriga i besättningen innehåller en massa olika saker från martial arts. Och det är inte konstigt.

Edited by michael ricochet

Jag röstar på "Shape shifter" eller "changeling", tänk att kunna ta vilken form som helst...

... fast det förstås ... de verkar vara ganska paranoida typer, förutom Odo förstås. Hans rasfränder ser universums förstörare i alla andra raser. Odo däremot ser bara brottslingar överallt.

Varför tycker du det? Motivera!

De är roliga. Jag gillar deras uttryck med kroppsrörelser som ska förstärka vad de säger. Jag tror att de gör så för att klargöra vad de har att säga och vara säkra på att inte bli missförstådda. :) De verkar ha väldigt starka principer som är säregna. Sedan är deras tankebanor och ordval väldigt skojiga som astonishment, purification och "your illness, our apologies". De ser väldigt kul ut också med näsan som är fäst under hakan.

vulcans är ju väldigt bra dom tänker ju logiskt och kan man säga mer än spock,tuvok och sarek, men sen så har vi också klingons vilket personligen jag tycker är väldigt intresanta och väldigt tuffa, till exempel cristopher loyds karaktär i search for spock så är han väldigt tuff.

och klarar av att bli sparkad i huvut av kirk 3 gånger inan han ramlar utför klippan och dör.

Redigeringsorsak: Ändrat stavfel. J.