Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Trek-relaterat på TV, del 2

Recommended Posts

Love Boat? det måste alltså vara den serien jag såg lite av 4an för ett tag sen. Jag minns att kaptenens son gillade Star Trek och bar en tröja med en combadge på, i ngt avsnitt. :)

Jag såg på en reprise av David Letterman Show (från ZTV) då hade han en gäst nämligen Miss Blalock (felstavat?). Då började Letterman prata om att hon vikit ut sig...har alla ST brudar gjort det eller?

Edited by Lt. Karl

Har inte Jeri ryan gjort det också? Och sen var det nån mer som min kompis hade hört gjort det med...skall försöka få fram ett namn

Igår såg jag american psyco 2 på tv 1000 cinema, där var william shatner med som professor Starkman. Idag såg jag honom på VH1 och presenterade musikvideor gamla diskolåtar.

American Psycho e ganska rolig, såg den med Mr Borg, för att Shatner var med. Det är väl en av hans större filmroller på senare år, och jag tycker faktiskt att han spelade ganska bra. Inte så uselt som han spelade många gånger i TOS.

Jag såg på en reprise av David Letterman Show (från ZTV) då hade han en gäst nämligen Miss Blalock (felstavat?). Då började Letterman prata om att hon vikit ut sig...har alla ST brudar gjort det eller?

Jodå, Blalock har vikt ut sig. Ganska nyligen faktiskt. Nåt år sen. Jeri Ryan har väl inte vikt ut sig i ordets värsta mening, det är mest lite sådär halv-avklätt. Utmanande kläder osv osv.

Mig veterligen är det ganska gynnsamt för karriären att vika ut sig i USA, speciellt om man är skådis eller jobbar i musikbranchen .. sen kan man ju gissa att de vill jobba med annat än Star Trek i framtiden .. inte så mycket status att säga att man är ST-skådis kan jag tänka.

Men nu var ämnet "Trek-relaterat på TV", inget annat. :rodna:

Då började Letterman prata om att hon vikit ut sig...har alla ST brudar gjort det eller?

Så vitt jag vet har även Jeri Ryan, Gastes McFadden och Marina Sirtis gjort det.

Som hyfsat ny Niner känner jag mig tvingad att nämna att även Terry Farrell, allas vår Jadzia Dax, har vikt ut sig. Detta är dock rätt förståeligt eftersom hon började sin karriär som fotomodell.

I går på Jay Leno, hade han en kille som tog hand om djur som gäst.

Han hade med ett pungdjur som han visade. Då skulle han demonstrera deras långa fingrars greppförmåga, så han la i en mask i Lenos öra. Då sa Leno: "Det här har ja sett dem göra i Star Trek".

ojOJ!!

Patrick Stewart som gäströst i Simpsons. Gjorde röst åt ordföranden i stnhuggarsällskapet! Bra avsnitt!

Det roligaste är ju att hans karktär heter Number One :lol:

Inatt visar TV3 "A cristmas carol" (Julfilm mitt i sommaren? ;) ) med Patrick Stewart i huvudrollen. Men man orkar nog inte se den efter som den visas någon gång runt fyra-tiden

Tv 3 idag kl 23.15 visas filmen Stuart saves his family med massor av skådespelare som varit gäster i star trek.

inom parantes, namn i filmen

DS9

Harris Yulin (Pappa Smalley)

Robert Curtis-Brown (Andy) + voyager

Michelle Horn (ung Jodie)

Jeremy Roberts (Brad Skoog) + Star Trek VI +voyager

Camille Saviola (Roz Weinstock)

TNG

Erik Cord (Smalley farbror)

Michael G. Hagerty (polis)

Voyager

Richard Riehle (dommare) + tng

Patrick Kerr (Makeover artist)

Aaron Lustig (Fred) + enterprise

Dakin Matthews (Intervention counselor)

Ray Walston som spelade Boothby(vaktmästaren på starfleet academy) i tng och voyager, är idag med i filmen häftigt drag i plugget på tv3 kl 22:45. Han spelar Mr. Arnold Hand.

När mörkret faller (trigger effect) tv3 kl 21:00

Rick Worthy (Johnny)

Insurrection (1998) .... Elloran Officer #1, Noah Lessing i Equinox 1,2 (voy), Automated Personnel Unit 3947/Gravic Commander 122 Prototype(voy).

Klipp ur TNG förekom i Rapport i veckan då det berättades om antimateria. (wow, tänk att antimateria FINNS)

Cristopher Plummer (General Chang, TUC) var med i Nürnbergprocessen i tisdag.

Jag såg William Shatner i trailern till serien Familjen Macahan på tv3.

En annan trekkig sak med familjen Macahan är Fionula Flannagan. Hon har varit med i både DS9's "Dax" och ENT's "Fallen Hero".

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...