Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Trek-relaterat på TV, del 2

Recommended Posts

Såg Safe House med Patrick Stewart idag.

Mr. Stewart spelade liksom alltid väldigt, väldigt bra. Han är verkligen en mycket skicklig skådespelar.

Men manuset som Safe House följde var väl ingen direkt höjdare. Personligen tyckte jag att det var en dålig film, som dock kunde varit mycket sämre. Visst, skådespelarna var bra, särskillt Patrick Stewart som jag anser vara en av världens bästa skådespelare. Det är helt enkelt så att manuset inte tilltalade mig. Visst var filmen spännande, men den var mycket sorglig och hemsk. Mannen Patrick Stewart spelade höll på att förlora sin tankeförmåge, sitt minne. Det var hemskt att se, och jag kommer nog aldrig att vilja se om filmen, även fast jag sparar den, det är ju trots allt Patrick Stewart i huvudrollen.

Nej, då var Masterminds helt klart mycket bättre. Men jag minns att jag läste ett svar här på forumet som sade raka motsatsen; att Safe House i stället var mycket bättra, så det hele är ju en fråga om smak.

Min rekommendation är alltså att ni skall strunta i alla resensioner, mig och alla andra. Se filmerna, båda två, och skapa er en egen personlig åsikt om de bägge filmerna.

Lycka till:)

//1st :jemhadar:

Safe House är def. mycket bättre en Mastermind tycker jag.

Sant Sant

Safe house är bättre än Mastemind.

Sen så är ju mastermind en film för barn/ungdom. Och safe house passar den bättre den vuxna publiken

Trek relaterat på CD!

Tänkte att det var fånigt att göra en ny tråd om detta, så jag gör det inlägget här istället.

Ville bara säga att en av världens främsta studiokeyboardister har släppt en skiva(sin 86:e soloskiva), Varannat spår är en låt med sång och varannat spår är instrumentalt och Narrated av vår käre Patrick Stewart!!

skivan heter: Return to the center of the earth med Rick Wakeman för er som är intresserade av att höra P.Stewart!

Vet inte om någon tänkte på det. Men för några veckor sedan hade George Takei (Sulu, TOS) en gästroll i The Simpsons.

Det finns gott om trek-relaterat i Simpsons, t ex avsnittet när leonard Nimoy kommer på besök (eller är det Spock? ;) ), när de bygger en snabbspårväg. Sedan finns det ju också "Star Trek XII: So very, very old". Och när Mensa-klubben tar över staden, och han som äger serietidnings-affären, iförd TNG-uniform, förkunnar att alla skall göra som på Vulcan, alltså para sig vart sjunde år.

Några utav dessa visades på Star Treff XXIII.Det finns säkert fler, men det är alla jag kommer på just nu.

:):D:w00t:

Visst är Masterminds en ungdomsfilm, och visst är Safe House en vuxen film... jag håller med på båda punkterna. Men för det behöver inte alla ungdomar (jag själv) och vuxna (mamma) tycka om filmen (Safe House). Det var roligt att höra att så många tyckte om den i alla fall:)

Jag vill minnas att jag såg reklam för Con Air härom dagen. Emedan jag kommer ihåg att reklamen gav ett sändningsdatum inom ramen av den nuvarande veckan, kan jag tyvärr inte komma ihåg vilken kanal reklamen sändes på. Så håll ett öga i tidningen.

Colm Meaney (Chief Miles O'Brien TNG/DS9) spelar med i filmen. Den är väl blot ännu en actionfilm bland alla de millioner actionfilmer som skapats, kan jag tänka mig. Jag tänker dock se den, ge den en chans. Vem vet, kanske kommer det visa sig att den sticker ut framför mångfalden av filmer skapade, ehuru jag betvivlar det.

Någon som sett den?

Jag l??ste någonstans att det skulle vara en uppföljare till en film vid namn "The Rock", stämmer detta verkligen?

Förresten, medan vi är inne på området "actionfilmer". Är det inte förskräckligt mycket svordomar i moderna actionfilmer?

Redan i vardagen stöter man på enorma mängder svordomar, att de sedan skall användas så brett och livligt i filmer är minst sagt hemskt. På det sättet tycker jag att film ändrats på senare tid. Tack och lov att Star Trek inte är sådan :)

Jag vill minnas att jag såg reklam för Con Air härom dagen. Emedan jag kommer ihåg att reklamen gav ett sändningsdatum inom ramen av den nuvarande veckan, kan jag tyvärr inte komma ihåg vilken kanal reklamen sändes på. Så håll ett öga i tidningen.

Colm Meaney (Chief Miles O'Brien TNG/DS9) spelar med i filmen. Den är väl blot ännu en actionfilm bland alla de millioner actionfilmer som skapats, kan jag tänka mig. Jag tänker dock se den, ge den en chans. Vem vet, kanske kommer det visa sig att den sticker ut framför mångfalden av filmer skapade, ehuru jag betvivlar det.

Någon som sett den?

Jag läste någonstans att det skulle vara en uppföljare till en film vid namn "The Rock", stämmer detta verkligen?

Förresten, medan vi är inne på området "actionfilmer". Är det inte förskräckligt mycket svordomar i moderna actionfilmer?

Redan i vardagen stöter man på enorma mängder svordomar, att de sedan skall användas så brett och livligt i filmer är minst sagt hemskt. På det sättet tycker jag att film ändrats på senare tid. Tack och lov att Star Trek inte är sådan :)

Har sätt "Con Air". Det är en ganska bra film, jag gillar att huvudrollsiunnehavaren (Nicolas Cage) har en ganska annorlunda karaktär.

Har även sätt "The Rock", men jag märkte ingen koppling mellan dem. Och kom inte "Con Air" före den?(Gissar bara, inga fakta bakom detta påstående, bara det att "The Rock" känns nyare på något sätt)

När det gäller svordomar; se "Monet Train". Jag skulle gissa att det är den film som har rekordet i antalet ggr man använder "the F***-word". :o Personligen tycker jag att de svär lite väl lite i Star Trek(Utom i IV:an då förstås ;)). Det klart att de inte kan gå runt som borstbindare, men t ex så tror jag att man nog svär en del om man t ex kraschlandar Enterprise-D. ;)

Jag läste någonstans att det skulle vara en uppföljare till en film vid namn "The Rock", stämmer detta verkligen?

Con Air kommer tisdagen den 12/11 på TV3 21.00

Det är inte en uppföljare till The Rock. Enda likheterna mellan filmerna är att Nicolas Cage är med i båda och att det har med fängelse att göra.

Tyckte att jag kände igen en av advokaterna på Ally McBeal igår... <_<

Var inte hon som spelade den konkurrerande advokaten samma skådespelare som spelar admiral Nanatjejev i TNG?

På måndag kommer "A Clocksworth Orange" med Malcolm McDowell (Soran, ST Generations) på tvåan. Härliga tider! :lol:

En annan ska som är trek med Malcolm McDowell är att han är farbror till Alexander Siddig aka. Dr. Julian Bashir i DS9

Någon som sett den?

??             //1st :jemhadar:

Har sätt "Con Air". Det är en ganska bra film, jag gillar att huvudrollsiunnehavaren (Nicolas Cage) har en ganska annorlunda karaktär.

Har även sätt "The Rock", men jag märkte ingen koppling mellan dem. Och kom inte "Con Air" före den?(Gissar bara, inga fakta bakom detta påstående, bara det att "The Rock" känns nyare på något sätt)

När det gäller svordomar; se "Monet Train". Jag skulle gissa att det är den film som har rekordet i antalet ggr man använder "the F***-word". :o Personligen tycker jag att de svär lite väl lite i Star Trek(Utom i IV:an då förstås ;)). Det klart att de inte kan gå runt som borstbindare, men t ex så tror jag att man nog svär en del om man t ex kraschlandar Enterprise-D. ;)

Filmen med mest antal svordomar är "South Park: Bigger longer and uncut" med 166 svordommar på 84 minuter och 60 obcena(vet ej hur det stavas, menbetyder typ "fula") scener.

Filmen med mest antal svordomar är "South Park: Bigger longer and uncut" med 166 svordommar på 84 minuter och 60 obcena(vet ej hur det stavas, menbetyder typ "fula") scener.

Inser att detta är väldigt OT men jag känner att en replik är betingad.

Kevin Smiths "Jay and Silent Bob Strikes Back" ska tydligen ha fler. 177 tror jag men jag är inte riktigt hundra (men antar jag att vi snackar F-orden).

Men tydligen är det så att bröderna Cohens "The Big Lebowski" vid en nyligen genomförd koll helt otippat gick upp i ledningen. Tydligen var de en bra bit över två hundra.

Källa (Dock inte hundra var på sidan det ligger eftersom det var någon månad sedans jag läste det.)

Inser att detta är väldigt OT men jag känner att en replik är betingad.

Kevin Smiths "Jay and Silent Bob Strikes Back" ska tydligen ha fler. 177 tror jag men jag är inte riktigt hundra (men antar jag att vi snackar F-orden).

Men tydligen är det så att bröderna Cohens "The Big Lebowski" vid en nyligen genomförd koll helt otippat gick upp i ledningen. Tydligen var de en bra bit över två hundra.

Källa (Dock inte hundra var på sidan det ligger eftersom det var någon månad sedans jag läste det.)

Såg den filmen efter jag hade skrivit mitt inlägg. Dom sa f*** i varje mening. Filmen var kass men rolig pga. alla svordommar. Tyckte jag kännde igen någon från delen där de spelar in från hollywood från TNG...

Trek relaterat på CD!

Tänkte att det var fånigt att göra en ny tråd om detta, så jag gör det inlägget här istället.

Liten förtsättning på detta:

satt och lyssnade på en av mina äldre skivor, när jag upptäckte följande rad:

You need to stop shaking, and your fingers pop, like pinch on the neck of Mr. Spock

Från Beastie Boys låt "Intergalactic".

Edited by Essray

Trek relaterat på CD!

Liten förtsättning på detta:

Hittade en till, i Eminems låt "Deips":

And now I'm frustated, coz my **** was unprotected, and dr. Wesley tellin' me I really got that ****

Visserligen var det väl kanske hans mamma som var doktor, men ändå........ ;)

Såg precis Robert Picardo (EMH) i filmen "Menno's mind" som går på TV3 (och nu ska jag gå och lägga mig :))

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...