Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Trek-relaterat på TV, del 2

Recommended Posts

Colm Meaney dyker upp i en långfilm på TV4 i helgen, men titeln på filmen är så lång att jag inte orkar skriva den.

Filmen heter:

"Engelsmannen som gick upp för en kulle men kom ner från ett berg" och verkar vara en kul film. Colm Meaney är en bra skådespelare och det visar sig säkert även i denna film. Den går på TV4 på lördag kl 22.15.

Aha ännu en anledningn till att se filmen. Jag har tänkt kolla på den många gånger men det har aldrig blivit av tidigare. Men nu ska jag bänka mig framför TVn på lördag så jag får se den.

Hej!

Är det skådespelare (Daniel Davis), som spelade bulter i tv-serie Nanny, samma person som har spelat rollkaraktär Moriarty ( i TNG avsnitt Elementary, Dear Data (säs 2) och Ship in a bottle (säs 6)) ? :blink:

// Nettan har sett för mycket nanny-avsnitt men inte kände igen gästskådis i star trek :rodna:

Edited by Nettan

Hej!

Är  det  skådespelare (Daniel Davis), som spelade bulter i tv-serie Nanny, samma person som  har spelat rollkaraktär Moriarty ( i TNG avsnitt Elementary, Dear Data (säs 2) och Ship in a bottle (säs 6)) ?  :blink:

Ja, det är det.

PS Man kan alltid kolla upp sånt på www.imdb.com

Igår i kulturprogrammet Kobra på SVT (efter Skeppsholmen) så nämndes Star Trek! Programledaren Kristofer Lundberg drog den klassiska "to boldly go where no one has gone before" och nämnde också Jean-Luc Picard :w00t: yay! :D Fast själva reportaget handlade om nåt annat.

Jag har förresten sett filmen Engelsmannen som gick upp för en kulle men gick ned för ett berg, den är rätt okej! Colm Meaney är görbra (görcool irländsk accent!), han är ju även med i Die Hard 2-filmen som en pilot på flygplatsen som Bruce Willis ska rädda från terrorister.... sen var han också bra i serien Cape Random.

Edited by Nina Janeway

Det kanske inte hör hit, men jag har för mig att jag hörde någon sjunga Captain Kirk i en låt för ett tag sen!!

Jag har oxo hört den låten, försöker fibrilit komma på vilken det är just nu. "Captain Kirk blinded earth"(?) tror jag det är de sjunger... <_<

Ett helgerån har skett!  :o

I tisdagens avsnitt av Boomtown så förväxlades Spock med Yoda.

Aj aj aj!  :D

Iofs påpekade en annan karaktär "Didn't Yoda say that?" vara han fick svaret "Spock, Yoda, they're all the same." Även om man inte håller med så var det iaf så dialogen gick på ett ungefär ;)

I gårdagens avsnitt av Simpsons på TV4 så var det en unge som byggde en modell av TOS-Enterprise. Det var även några ungar som använde Excelsior som slagord. Härliga tider! :D :nörd:

Patrick Stewart var med i en dokumentär om vulkaner och meteorer på discovery i tisdags.

Jag satt och funderade på vem det var och sedan såg jag hans namn i eftertexterna.

(han var berättare, man såg honom aldrig det var därför jag inte kom på vem det var)

Edited by *voyboy*

Idag har jag råkat se (av ett misstag) skådespelare som har spelat Barcaly ( från TNG/ VOY)( felstavning???) i tv-serie superman på trean. Där var han en skurk !

MISSA INTE ONSDAGENS(30 apr) FRASIER avsnitt på kanal 5 (20:30) om du vill höra klingon pratas. Detta avsnitt innehåller mycket star trek. Scott Bakula nämns och william shatner plus en massa annat. :w00t:

Michelle Forbes (Ro Laren i TNG) är med i praktist taget alla avsnitt i serien 24, säsong 2. Och kommer ni ihåg Daniel Dae Kim, kinesen som var med i VOY: Blink of an Eye? Han spelar en polis i ett par av 24-avsnitten. Sen förutom Penny Jerald Johnson (Cassidy Yates i DS9), Sherry Palmer, så är också Josh Clark (Lt. Carey i VOY) med i senaste avsnittet av 24.

Hans som spelar Zefram Cochrane är med i Den gröna milen.

Där spelar han en man vars fru när sjuk!

Sen såg jag han med de där konstiga glasögonen från TNG i en serie i helgen.

Edited by *voyboy*

Michelle Forbes (Ro Laren i TNG) är med i praktist taget alla avsnitt i serien 24, säsong 2. Och kommer ni ihåg Daniel Dae Kim, kinesen som var med i VOY: Blink of an Eye? Han spelar en polis i ett par av 24-avsnitten. Sen förutom Penny Jerald Johnson (Cassidy Yates i DS9), Sherry Palmer, så är också Josh Clark (Lt. Carey i VOY) med i senaste avsnittet av 24.

Dessutom är Alan Dale (I) (Praetor Hiren, Nemesis) med i 7 avsnitt i slutet av 24 som vice president och Jude Ciccolella (Commander Suran, Nemesis) som Mike Novick.

Den 22a maj kommer Dina Meyers(Commander Donatra, Nemesis) serie *Birds of Pray* på kanal 5, svenska titeln är *Gotham's Änglar*.

Såg på ''off centre'' ett tag på Kanal 5 idag. Det var första gången jag såg det så jag kann inga namn ännu... Men men, då sa dom ialf;

-She's mean, like that thing in Star Trek that feeds on hatred.

-Star Trek? Jerk!

<_<

Tror han syftade på TNG-avsnittet ''Skin of Evil'' i slutet av första Sesongen...

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...