Gå till innehåll

SF-spel


jimmie6

Rekommenderade inlägg

Om jag bara hade haft ett tillräkligt snabbt modem och pengar så hade jag köpt Earth and Beyond.

Tänk er att du håppar in i dit eget rymdskepp startar motorerna och kör ut ur dockan på en rymdstation sicktar in skeppet på en stjärna och sätter på warpdriften, Och när du är framme så blir du attackerad av utomjordingar och så slår du på skölden och aktiverar vapnerna. Sen kör du ner på en planet och går in i en skyskrapa och köper åt dig lite grejor som tex ett nyt drivsystem eller nått.

Låter inte det lockande????

JAG MÅSTE HA DET!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 månader senare...

Är det någon här som har spelat det underbara spelet Alpha Centauri? Grafiken kanske inte är så fin men spelkänslan... Ojojoj! Önskar att det skulle komma en fortsättning på det eller kanske nåt liknande... :w00t:

Nej Crayle, det är inget trekspel. Uppenbart även om jag aldrig hade hört talas om det innan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har laddat ner Earth and Beyond...men installationen tar en ***** lång tid så jag har inte spelat det än. Demo versionen är på 1.2 gigabyte och det är hela spelet fast man bara kan spela det i 5 dagar efter det att man installerat det.

OT. vet nån hur man tar reda på vilken fil det är som gör att man bara kan spela det i 5 dar? Jag är ganska säker på att om jag bara får reda på vilken fil det är så kan man nog ändra så att man slipper tids begränsningen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OT. vet nån hur man tar reda på vilken fil det är som gör att man bara kan spela det i 5 dar? Jag är ganska säker på att om jag bara får reda på vilken fil det är så kan man nog ändra så att man slipper tids begränsningen...

är inte det typ... olagligt?

gamesmix har de rea på Earth and beyond. 149 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Homeworld är min kung! *Bugar* Det är perfektion utom en sak. Man kan inte köra lag med datorn.

Det hade varit kul. Att jaktskepp har så stort utrymme är bra. Och att det finns en asbra Deep Space Nine mod till det är ju bara en extra bonus. Modden heter för övrigt Sacrofice of Angels

StarCraft har jag också tillbringat otaliga timmar spelandes över nätet och SP.

Enheterna balancerar varandra och stora strider 4v4 över Bnet är nåt alla måste prova!

Battlezone I & II har bara underbara konspirationsteorier och var ett orginal när det kom ut.

Att beordra in nya vapen till stridsvagnen under strid, eller skjuta piloten i ett fientligt skepp för att sno det är en superb ide. Tvåan är inte sämre, tar kritiken från ettan och gör ett bra spel bättre!

Det är de fyra spel som ligger bakom 40% av all min tid bakom en dator genom åren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
Eliteforce II : Ett spel med bra grafik och bra story!

star flet comand 3 är också bra!! Bra story hyfsad grafik!!

:borg1:

Tycker du att SFC 3 bara har hyfsad grafik? själv tycker jag att det har bra grafik. Ett av de absolut roligaste spelen att spela på internet tycker jag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej jag undrar ifall någon spelat Star Wars JK II Jedi Outcast, jag behöver nämnligen lite hjälp. När jag kommit fram till planeten och skjutit ner alla stormtroopers och tagit nyckeln av officern så händer ingenting längre. Mitt största problem är att jag inte vet hur man skall öppna de olika dörrarna för att komma vidare i spelet. Finns det någon som vet hur man skall göra för att öpnna dörrarna blir jag väldigt glad om ni talar om det för mig.

MVH Kimura

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
Hej jag undrar ifall någon spelat Star Wars JK II Jedi Outcast, jag behöver nämnligen lite hjälp. När jag kommit fram till planeten och skjutit ner alla stormtroopers och tagit nyckeln av officern så händer ingenting längre. Mitt största problem är att jag inte vet hur man skall öppna de olika dörrarna för att komma vidare i spelet.  Finns det någon som vet hur man skall göra för att öpnna dörrarna blir jag väldigt glad om ni talar om det för mig.

MVH Kimura

Vilken nivå är du på?

Jag kanske kan hjälpa dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 månader senare...

Tjena!

Det finns en tråd om Star Trek spel, så jag tänkte starta en tråd om andra sci-fi betonade spel...

Först ut är Advent rising. Advent Rising är det första spelet i en triologi av spel baserade på samarbetet med sci-fi-författaren Orson Scott Card som även ska släppa en bok baserad på spelet. I Advent Rising genomsyrar en och samma legend hela universum - att en kraftfull och gammal ras en dag kommer att ena universum. Miljoner av kulturer från lika många världar vördar och tillber dessa mytomspunna varelser, kända som Mänskligheten. Seekers vet att människor existerar och att vi hotar deras potentiella kraft, så Seekers ger sig därför ut på ett korståg för att förgöra mänskligheten. Som spelare antar man rollen som Gideon Wyeth, en kvarleva från den sista mänskliga utposten, en man som är på gränsen att upptäcka de krafter han besitter. De krafter som Seekers inte vill att han ska upptäcka.

Synd bara att det är så långt kvar till spelet släpps...(september)

Redigerad av WaxDeo
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Okej, det här inte en fråga inom datorspel inom Star trek. Men jag måste fråga, har någon av er spelat Star wars pc-spelet X-Wings Alliance?

Vilket är det slutgiltiga uppdraget? Jag har kommit så lång att jag har sprängt dödsstjänan. Men det kom liksom ingen riktig avslutning, utan helt plötsligt var jag tillbaka till Liberty och debrifing "dörren" är helt plöstligt stängd och Emkey ger inga flera uppdrag! Hur kommer det sig? :o Ska man inte ge igen på uncle Aeron som fixade en fälla för Imperiet och i stort sett gav oss (Ace och syskon) till Imperieskeppen?

Någon som vet? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...