Jump to content

Star Trek XI

Nina Janeway
 Share

Recommended Posts

• 4 months later...
  • Replies 238
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ni missar väl inte den senaste nyheten? Jag för min del tror att en film om de romulanska krigen inte skulle locka nya tittare/biobesökare. Det är för snävt inom Star Trek och man måste ha rätt så mycket förkunskap om Star Trek för att kunna förstå dess plats i "historien".

Fast det förstås, om de väljer att inte fokusera så mycket på Star Trek utan mer på kriget så kommer det säkert att locka fler nya, men som jag ser det är Star Trek inte lika med krig. Krigen kanske finns där, men fokuset i Star Trek är något djupare än ett "simpelt" krig.

Ni missar väl inte den senaste nyheten? Jag för min del tror att en film om de romulanska krigen inte skulle locka nya tittare/biobesökare. Det är för snävt inom Star Trek och man måste ha rätt så mycket förkunskap om Star Trek för att kunna förstå dess plats i "historien".

Fast det förstås, om de väljer att inte fokusera så mycket på Star Trek utan mer på kriget så kommer det säkert att locka fler nya, men som jag ser det är Star Trek inte lika med krig. Krigen kanske finns där, men fokuset i Star Trek är något djupare än ett "simpelt" krig.

<{POST_SNAPBACK}>

Men då måste de väl uppfinna en ny besättning å allt? Ett nytt grepp.

Men då måste de väl uppfinna en ny besättning å allt? Ett nytt grepp.

<{POST_SNAPBACK}>

Det sista jag vill veta är att Romulanska kriget avgjordes av ett enda skepp som var överallt, gjorde allting och kom på allt före alla andra. Jag hoppas huvudpersonerna är utspridda bland de olika skeppen och baserna. Istället för häftiga rymdstrider hoppas jag som en äkta Trekkie på lite intergalaktisk politik ;)

Om berman är trogen den info vi fick i Balance of terror, så tror jag inte filmen kommer locka biopubliken så jag är väl dömd att bli besviken :rolleyes: .

Men än så länge ser jag det bara som ett ryckte, så låt oss hoppas ;)

• 2 weeks later...

<{POST_SNAPBACK}>

Jag har precis läst hela nyheten på trektoday.com.

Kriget mellan Förenade Jorden och Romulanerna pågick mellan 2156-2160. 2156 kommer Enterprise in i sin 4:e säsong...

Läs hela nyheten här: http://www.trektoday.com/news/090704_04.shtml

Jag tycker att det är att ta på sig för stora byxor om man försöker fånga detta långa och komplexa krig i en film. Det är upplagt för att göra mig och säkert många andra besvikna. Gör istället en film om en mindre händelse som i de andra 10 filmerna. Detta mycket viktiga krig som ledde fram till United Federation of Planets tillkomst, skulle tillägnas en egen tv-serie i ett par säsonger. Det är så mycket politik, intriger och händelser som bör vara med. En film kan bara misslyckas med detta.

Läs om kriget här: http://www.st-minutiae.com/academy/history162/index.xhtml Mycket intressant läsning.

• 5 months later...

Jag skulle gärna se på en Voyager film om det kommer i framtiden, det vore bara roligt. Men chansen är kanske inte så stor att just det skeppet Votager dyker upp, man kanske skulle kunna göra som med TNG-besättningen, flytta över till ett nytt skepp, i detta fall ett Voyager.

Jag skulle gärna se på en Voyager film om det kommer i framtiden, det vore bara roligt. Men chansen är kanske inte så stor att just det skeppet Votager dyker upp, man kanske skulle kunna göra som med TNG-besättningen, flytta över till ett nytt skepp, i detta fall ett Voyager.

<{POST_SNAPBACK}>

så sant, ett hot från Deltakvadranten vore ju inte helt fel för voyager besättningen att lösa ;)

• 1 month later...

Detta gäller ju planerna inför nästa film. Nyheten fanns för övrigt här. Jag slår därför ihop detta skapade ämne med det redan befintliga om filmen.

Jag tror inte fullt på konceptet med en yngre besättning. Kanske lockar det yngre, men jag vet inte om det är det som är syftet. ???

Detta gäller ju planerna inför nästa film. Nyheten fanns för övrigt här. Jag slår därför ihop detta skapade ämne med det redan befintliga om filmen.

Jag tror inte fullt på konceptet med en yngre besättning. Kanske lockar det yngre, men jag vet inte om det är det som är syftet. ???

<{POST_SNAPBACK}>

Åh stön. Det känns som att det skulle kunna bli en high-schoolfilm fast i Star Trektappning. Star Fleet Academy, eller nåt. Hoppas inte att det kommer att bli åt det hållet.... :(

Åh stön. Det känns som att det skulle kunna bli en high-schoolfilm fast i Star Trektappning. Star Fleet Academy, eller nåt. Hoppas inte att det kommer att bli åt det hållet.... :(

När jag först läste MrsRikers inlägg här så nickade jag instämmande med en gång. Men när jag tänker efter så...

Det får naturligtvis inte bli superamerikanskt high-schooldravel i sf miljö. Men ett sansat manus om stjärnflotteakademin är faktiskt ett oprövat och intressant grepp. man har ofta i de olika star trek serierna hört mycket om de olika karaktärernas bakgrunder och om deras utbildningar. Men man har inte fått se så mycket (bortsett från Wesleys mer eller mindre pinsamma eskapader...) I "Tapestry" fick man se lite hur J-L Picard hade det i sin ungdom och jag fann detta intressant. Så om man gör det hela rätt så skulle det kunna bli ganska intressant tror jag....kanske....eller.... hmmm... :w00t:

Hoppas verkligen inte på en yngre besättning, vad kan vara syftet? Tror tyvärr aldrig att det kommer locka en yngre generation. Star Trek har en stor fanskara redan, så satsa på den för böveln! Och inte göra en Dawsons Creek i rymden för det kommer att floppa stenhårt! Det enda alternativet som känns logiskt är Enterprise besättningen i frontlinjen i kriget mot Romulans :) för Voyager och DS9 kan vi nog sluta hoppas på att få se på bioduken nånsin.

Men en grej som är intressant med Star Trek är ju att det är blandade åldrar, så alla kan identifiera sig med någon. TNG har unge irriterande Wesley och så i andra änden av spektrat finns Picard (eller Guinan om vi ska vara petiga, men Picard ser äldre ut :D), DS9 har Jake och Nog som är unga, men också äldre som Odo... I VOY finns Naomi Wildman och senare dyker ju borgbarnen upp, men det finns även vuxna.

Det är väl egentligen ENT som är mest homogent beträffande åldrar - och se vad som hände med det....(jag uttalar mig inte om TOS eftersom jag inte har sett tillräckligt många avsnitt för att bilda mig en uppfattning)

En Starfleet Academyserie skulle kunna funka om den inte bara handlade om eleverna utan även lärarna, de vuxna. Men ett Beverly Hills 90210 i rymden säger jag nej till. Jag gillade Beverly Hills när jag var tonåring, men det gick över när jag växte upp. :D

Naturligtvis skulle en eventuell "Starfleet Academyserie" handla om hela spektrat individer om jag skulle bli nöjd. Allt från nya, gröna förstaårs elever och dess lärare via kaptener som ska ta sig an sistaårkadetter som ska ut på sin praktik till nybarkade fänrikar som ska mönstra på hos någon grinig kommendör som ska utt med "sitt skepp" på deep space missions.

Tror att det finns massor med uppslag att göra en sådan serie på. Varför måla hin håle på väggen och tro att det måste bli dåligt?

Naturligtvis skulle en eventuell "Starfleet Academyserie" handla om hela spektrat individer om jag skulle bli nöjd. Allt från nya, gröna förstaårs elever och dess lärare via kaptener som ska ta sig an sistaårkadetter som ska ut på sin praktik till nybarkade fänrikar som ska mönstra på hos någon grinig kommendör som ska utt med "sitt skepp" på deep space missions.

Tror att det finns massor med uppslag att göra en sådan serie på. Varför måla hin håle på väggen och tro att det måste bli dåligt?

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med dig. Det är så att trekkers är positiva i allmänhet och hoppas på det goda. En Academy-serie med ST får mig att tänka lite på Battlestar Galactica där det är unga vackra människor som för kampen mot det onda, och det fungerar.

Personligen s?? är det som man vill tro det värsta för att inte bli besviken. Men tänk om det blir världens bästa sci-fi serie som någonsin gjorts...tänk om. :rolleyes:

Lägger till lite. Om man vill locka nya tittare genom att göra en Star Trek film med en yngre besättning än tidagare så blir det nog som med Star Trek Nemesis, alltså det blir mer som en actionfilm. Det tycker jag inte representerar star trek på ett rättvist sätt helt enkelt. Kanske är det då bättre att låta Star Trek vila några år för att sedan komma tillbaka med en starkare serie än Enterprise (som jag själv i försej inte har nått emot)

jag skulle faktiskt inte ha något emot en film om en hel flotta med flera olika raser (mest Federation) t.ex. som i Star Trek Armada 2 åker igenom en Transwarphub och attackerar BORG. Ganska kul att se skeppen i strid tillsamans och sen är det alltid kul att spränga nåra Borg skepp :borg2: trevligt me lite Fight!

jag skulle faktiskt inte ha något emot en film om en hel flotta med flera olika raser (mest Federation) t.ex. som i Star Trek Armada 2 åker igenom en Transwarphub och attackerar BORG. Ganska kul att se skeppen i strid tillsamans och sen är det alltid kul att spränga nåra Borg skepp :borg2:  trevligt me lite Fight!

<{POST_SNAPBACK}>

Fungerar väldigt bra som spel, kommer aldrig att bli verklighet som film.

Vad sägs om en berättelse om Tuvok? Börjar med hans tid på Excelsior, fortsätter med att han hoppar av och sedan blir lärare, sedan berättar man om hans lärartid och hur han hittar tillbaka till SF; för att slutligen skriva "The End" där VOY tar vid, då täcker man ett långt tidsspann och kan få med flera personligheter från olika serier, vart började t.ex hans vänskap med Janeway?

Vad tror ni om en NY klassiker med USS Enterprise NCC 1701-F ?

Jag är tveksam, men det är ju ett beprövat tema... Kanske F är det första skeppet som kan lämna galaxen lite försiktigt... Nä, jag gillar det inte riktigt själv...

Ju mer jag tänker på det så skulle nog en ny ST-serie i Starfleet Academy-miljö vara det bästa för ST-kosmos fortsatta framtid. Det kan ju vara så fräscht med en helt ny framtid för flottan. En sån serie skulle nog locka nya som äldre ST-fans.

Ouups...det var visst nästa biofilm det handla om, men ändå. En TV-serie på detta tema skulle nog kunna bli bra.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...