Jump to content
Sign in to follow this  
Nina Janeway

Star Trek XI

Recommended Posts

Personligen tycker jag det ska bli intressant att vända på det hela. Att göra en film som spinner av sig till en serie. Dock hoppas jag inte på en sju säsongers historia utan just en miniserie.

Ryckterna är ju lite difusa och jag är lite tveksam till att låta filmen gå in i ST historien. Det vore lite roligt och se uppbyggandet av federationen efter dominonkriget. Men också se hur relationerna med romulanerna utvecklas. Det skulle kännas lite fräschare – eller??

helt klart. Vore bra om de använde några gästspelande karaktärer... Ro Laren kanske. Och kompletterade med en ny crew. Skulle vara kul att se mycket av jorden (jordens solsystem) under den delen /eran av star trek....

Detta vill jag inte tro på http://www.cine.se/index2.php?id=430

<{POST_SNAPBACK}>

Nej, inte jag heller. :arg:

Det verkar ju otroligt korkat i så fall. Att förlägga en handling i star trek universat till år 2010 innebär ju bara att om fem år vet vi svaret. "Jaha. det var inte sant", "nu är det 2010 och det har inte hänt". Att förlägga en ST handling så nära som fem år tar ju bara kål på fantasin och fenomenet star trek... tyvärr...

Fenomenet har hänt förut, Vi fick i TOS "Space Seed" veta att det eugeniska kriget varade mellan 1993 0ch 1996 och att Khan Noonien Singh styrde över en tredjedel av världen samt att över 30 miljoner människor dog i kriget. Vi vet nu att detta inte var sant. Vlket är synd, för det tar kål lite på ST universat. Space Seed, Khan och det eugeniska kriget kan i mina ögon inte vara kanon då vi redan vet svaret, ett svar som visar att DET VAR JU INTE SANT. :(

Så snälla gör inte om denna grodan utan låt oss hålla oss åtminstonne 100 år in i den okända framtiden. :)

<{POST_SNAPBACK}>

Det verkar ju otroligt korkat i så fall. Att förlägga en handling i star trek universat till år 2010 innebär ju bara att om fem år vet vi svaret. "Jaha. det var inte sant", "nu är det 2010 och det har inte hänt". Att förlägga en ST handling så nära som fem år tar ju bara kål på fantasin och fenomenet star trek... tyvärr...

Fenomenet har hänt förut, Vi fick i TOS "Space Seed" veta att det eugeniska kriget varade mellan 1993 0ch 1996 och att Khan Noonien Singh styrde över en tredjedel av världen samt att över 30 miljoner människor dog i kriget. Vi vet nu att detta inte var sant. Vlket är synd, för det tar kål lite på ST universat. Space Seed, Khan och det eugeniska kriget kan i mina ögon inte vara kanon då vi redan vet svaret, ett svar som visar att DET VAR JU INTE SANT. :(

Så snälla gör inte om denna grodan utan låt oss hålla oss åtminstonne 100 år in i den okända framtiden. :)

<{POST_SNAPBACK}>

De ändrade på historiken och sade att det eugeniska kriget utspelade sig under tredje världskriget.

<{POST_SNAPBACK}>

<{POST_SNAPBACK}>

De ändrade på historiken och sade att det eugeniska kriget utspelade sig under tredje världskriget.

<{POST_SNAPBACK}>

Sant, men i och för sig har vi ju inte sett något millenium tower (voyger) heller. Dessutom verkar ju inte det tredje världskriget vara så troligt heller. Vilken tur då att jag har "uppfunnit" något som heter Time and Mind travell! Allting blir så mycket lättare då! B) J.

Edited by Supreme Comander JAF

<{POST_SNAPBACK}>

Det verkar ju snarare som att författaren har fått en del om bakfoten. Visst har Rick funderat på en film före TOS men snarare så är det ju Enterprise perioden han har funderat på! Men så går det när man inte kollar fakta ordentligt innan man skriver! :D J.

Ja, jag såg det jag med men då kommer även denna följdfråga: Visst är det så att typ alla som har ett användarnamn på Imdb kan uppdatera info eller har jag fel? Det sänker ju trovärdigheten i nyheten i alla fall. Någon som vet?

I senaste star trek monthly står det dock att det finns ett manus för nya star trek filmen inlämnat hos paramount.

Edited by orville

Ja fast alla ryckten låter ju detsamma om XI så vi kan nog räkna med det romulanskakriget och födseln av Federationen. Faktum är att det låter inte så dumt det finns med mycket som gör sig bra på den vita duken, action, politik och superduper fred.

Jag är dock helt säker på att vi kommer att få se ett helt nytt ST, BSG kommer att synas i scenografi och struktur. Jag tror också att det kommer att vara många oprövade skådespelarkort i filmen. Farligt :blink: ooh ja, jag misstänker att många fans kommer att bli tokiga :D Men jag tror att det är ett måste om det hela ska kunna överleva.

Jag är dock helt säker på att vi kommer att få se ett helt nytt ST, BSG kommer att synas i scenografi och struktur. Jag tror också att det kommer att vara många oprövade skådespelarkort i filmen. Farligt :blink: ooh ja, jag misstänker att många fans kommer att bli tokiga :D Men jag tror att det är ett måste om det hela ska kunna överleva.

Usch vad otäckt, bsg karaktär på det hela skulle dräpa hela star trek grejen. Åtminstonme om man får döma det hela enligt bsg miniserien som är det enda jag sett av det nya

Håller med angående spegeluniversumet. Det räckte knappt att fylla ut DS9 avsnitten med, så snälla, inte en hel film. Visst det är roligt för skådisarna att spela något annat, men det blir något buskisaktigt över det. Samt att det liksom inte gör något vad som händer i det andra universumet, så då orkar man som publik inte bry sig om dem där.

Och så finns ju det senaste ryktet om en film om spegeluniversat där Kirk, Picard och Archer möts. Luktar rökridå lång väg...

Läs mer på TrekToday

Oh nej, inte det.... Inte en spegeluniversumfilm. :(

Det vore väl hemskt?

Nej, det låter ju kul :D Men det får man nog räkna som det minst troliga ryktet hittils

När jag såg trailerna inför Nemesis, blev jag övertygad om att det var spegeluniversat den skulle handla om. Man såg ju bl.a. bilder på två styckan Data (Data och B4). Jag såg fram emot den idén, och jag kan inte se annat än att det vore en möjlighet även nu. Hur denna idé skulle gå ihop med "prequel"-idén, vet jag dock inte.

Ja när jag menar stora förändringar så menade jag dock inte att ST skulle sluta existera vilket Spegeluniverumet gör. Inget av ST finns då kvar, utan bara dess motsatts. Svart kan aldrig vara vitt. :(

Ja, jag såg det jag med men då kommer även denna följdfråga: Visst är det så att typ alla som har ett användarnamn på Imdb kan uppdatera info eller har jag fel? Det sänker ju trovärdigheten i nyheten i alla fall. Någon som vet?

I senaste star trek monthly står det dock att det finns ett manus för nya star trek filmen inlämnat hos paramount.

inte en aning om alla kan ändra. ja ha ett användarnamn där, som ja inte kommer ihåg, men inte för att det gör nån skillnad det e ju på engelska, å det e ja riktigt dålig på.

Man kan ändra på IMDb.com, men alla ändringar man lämnar in måste godkännas och det tar i bland riktigt lång tid. Jag antar att de som jobbar på filminstititut och dylikt har en snabbare väg att uppdatera.

Om de får för sig att göra en film med ett spegeluniversum kommer det att bli mer en film för fansen.

Jag tycker visserligen att många av de spegelavsnitt som gjorts har varit ganska bra, men det känns inte som det fungerar i en långfilm.

Det jag hört är att det ska vara en rätt så okänd besättning i den elfte filmen? Finns det någon bra länk där man kan läsa lite om den kommande filmen? Är det 100% säkert att den ska göras?

Om de får för sig att göra en film med ett spegeluniversum kommer det att bli mer en film för fansen.

Jag tycker visserligen att många av de spegelavsnitt som gjorts har varit ganska bra, men det känns inte som det fungerar i en långfilm.

Det jag hört är att det ska vara en rätt så okänd besättning i den elfte filmen? Finns det någon bra länk där man kan läsa lite om den kommande filmen? Är det 100% säkert att den ska göras?

För att spegeluniversumet iden ska fungera känns det som att det behövs ett känt gäng (tex voyger eller enterprise) för att publiken ska förstå att här är det spegeluniversumet inblandat.

En ide kanske kan vara ett fed skepp som gör något dumt och sedan följer man jakten på detta skepp ung som jakten på en brottsling i en deckarfilm. J.

Jo det är sant att det bör vara en känd besättning. Dock blir det ändå en film för fansen, man måste ju ha sett vederbörande serie om man ska kunna förstå vad filmen går ut på. Annars kommer folk som inte är vana Trekkers tro att besättningen är på det sättet vanligtvis. Men det kanske kan fungera ändå, då kanske folk som inte sett serien börjar se den för att se hur dom är på "riktigt".

enligt imdb.com så kommer den 11:e filmen 2007 å ska heta:

star trek: the beginning

men vilka som ska medverka finns det inga spår om.

Hmm. Det är tydligen vanligt nu för tiden att göra filmer som berättar

hur det började. The beginning exosister, och beginning Batmat

Snart dyker väl en Beginning Robocop som kanske handlar om en

ung grabb med många misslyckade försök på djur i sitt labbb.

En Beginning Terminator kanske blir som börjar långt in i framtiden.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...