Jump to content
Sign in to follow this  
Nina Janeway

Star Trek XI

Recommended Posts

Som Supertreck skriver så är det ett litet mode nu i filmbranschen att köra med Beginnings, men har inte det redan gjorts i ST? Vad var ENT annars? Även First Contact var ju i viss mån en beginning. Vad är det de ska ta upp i ännu en beginning? Fast som någon skrev, det är ju bara ett rykte, så det kanske är onödigt att spekulera alltför mycket.

Underbar liten artikel. Captain Kirk? I en svensk tidning borde man väl skriva på svenska? Och vem tusan är Leonard Conroy? Fast pärlan är ju ändå: "Williams, som gestaltar Captain Jean-Luc Picard" ;)

Men vad ska man egentligen förvänta sig av Aftonnbladet?

Det kanske är dags att lätta på trycket med inte så allvarliga filmer. Att lägga pyttelite komedi så kanske det blir mera upplyftande. Mer info på mitt foum

Det kan jag hålla med om. ST IV har alltid varit min favorit just för att det är så mycket humor i den. Vill gärna se mer sånt och mindre "tung" handling.

Underbar liten artikel. Captain Kirk? I en svensk tidning borde man väl skriva på svenska? Och vem tusan är Leonard Conroy? Fast pärlan är ju ändå: "Williams, som gestaltar Captain Jean-Luc Picard" ;)

Men vad ska man egentligen förvänta sig av Aftonnbladet?

Det väl både du och jag att svensk press generellt är både ovetande och okunniga inom SciFi världen. Det är, enligt min åsikt, en av orsakerna till varför det är så svårt för SciFi i Sverige. :arg:

Vad det gäller film ideén så tycker jag den är intressant, men tusan vet om inte Shatner bör hålla sig till sin "alkoliserade-diva-advokat" roll. Det finns ju lite "mer" av honom på mitten numera. :)

http://entertainment1.sympatico.msn.ca/Cel...ct=&abc=abc

:(

Dags att lägga ner det här med prequels nu och göra något som verkligen är Star Trek, annars

kommer det behövas en reboot av hela universumet snart. Man får ju hoppas att om dom nu göra

en prequel-film att dom verkligen tänker efter så dom inte bryter canon som dom gjorde med Enterprise hela tiden.

tittade runt lite på imdb.com å gissa va ja hitt.

jo att Matt Damon ska spela Kirk i den kommande filmen..

hade själv sett någon annan göra rollen, men men.

tittade runt lite på imdb.com å gissa va ja hitt.

jo att Matt Damon ska spela Kirk i den kommande filmen..

hade själv sett någon annan göra rollen, men men.

Bara för att det står på IMDb att Matt Damon ska spela Kirk så betyder inte det att det stämmer. Mycket av infon om den nya filmen som finns ute nu är rykten och spekulationer. Det enda vi vet med säkerhet än så länge är att den kommer att släppas någon gång under 2008 och vilka som ska regissera och producera den.

Jag tror inte heller att Matt Damon passar som Kirk.

Läste i "någon tidning" (kanske Aftonbladet eller liknande, minns ej) för ett tag sen att Matt Damon kommer att spela Kirk. Jag fattade det som att det var klart att han kommer göra rollen. Så även om han passar som Kirk eller ej är det med stor sannolikhet honom vi får se.

ah, såg just att damon bara blivit "announced" till projektet. sånt ska man ta med en rejäl nypa salt. när damon blivit "attached" till projektet så brukar det sällan eller aldrig ändras med den färdiga filmen. jag är däremot skeptisk till damon som en ung kirk. skulle hellre vilja att de följde i star treks gamla tradition att ha med halvkända birollsskådespelare i ledande roller (patrick stewart, scott bakula etc) än en skådspelare som är van att bära upp en film på egna axlar. det hade lätt blivit för mycket fokus på valet av skådespelare och inte historien i sig. å andra sidan kanske en damon i huvudrollen skulle bättrat på publiksiffran. eller?

nu kommer ja me en dum liten fråga här, men min engelska e lixom typ lika me noll eller ja, 3 iaf, så vad betyder announced??

Annonserad eller liknande (du får säkert bättre svar senare!) Live long and prosper! J.

Edited by Supreme Comander JAF

Från http://lexikon.nada.kth.se/sve-eng.shtml

Engelskt uppslagsord

announce

Svensk översättning

kungöra, meddela offentligt (verb; transitivt)

Exempel

* we're about to announce our engagement---vi står i begrepp att kungöra vår förlovning

Engelskt uppslagsord

announce

Svensk översättning

tillkännage, meddela, anmäla (verb; transitivt)

Exempel

* they're about to announce the winner---de skall precis tillkännage vinnaren

Engelskt uppslagsord

announce

Svensk översättning

{i radio eller TV} vara programpresentatör, tjänstgöra som hallåa, påannonsera (verb; transitivt)

Om man får önska några roller till filmen skulle jag inte tacka nej till några djur människor eller halvdjur (hälften djur, hälften människa) i st XI. Skulle säkert röra om i den amerikanska moralgrytan om någon av människo hjältarna kärade ner sig i tex ett halvdjur (hm namn efterlyses?)! J.

om ja skulle få komma me önskningar så hade ja lagt in förslaget på att Paul Walker skulle spela Kirk (om det nu fortfarnade e Kirks yngre dar filmen ska handla om), för han e bara så HOT HOT.

Edited by T'Pol

Får jag önska något så blir det att jag hoppas att filmen utnyttjar Enterprise (serien)..

säga vad man vill om ENT men serien lyckades i alla fall bygga upp en trovärdig version av förhistorien till TOS och det vore väldigt synn om Enterpiseuniversumet ignoreras i filmen...

mja, paul walkers hotness till trots tycker jag inte han passar rent utseendemässigt som kirk. sen har han väl inte världens största skådespelartalang heller. om det hade varit för några år sedan, innan hans stora genombrott, skulle jag sagt jake gyllenhaal som kirk. nu är det lite svårare. trots att han är en bit över 30 nu så tror jag att eric bana kanske skulle kunna axla manteln som kirk under tidig karriär.

visst paul walker e inte den bästa skådisen direkt. men nu vill inte ja ha honom för hans skåderpelartalang utan för han e så vacker, han e nått att titta på. :wub: å denna gosse e 33 men ser ut som 25. å som sagt: HOT HOT HOT!!

eric bana får inte mig att reagera alls.

Edited by T'Pol

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Create New...