Jump to content

Star Trek XI

Nina Janeway
 Share

Recommended Posts

Frågan är om det är en tidig kirk man ser med tanke på att filmen tydligen ska handla om enterprise (1701). Men den som lever får väl se?

Själv önskar jag också att de ville ta tillbaka originalseriens kostymer framför de som användes i de första filmerna. De där kort korta kjolarna som de kvinliga rollerna har där skulle bara det göra filmen sevärd... (nästan i alla fall) J.

• Replies 238
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

De där kort korta kjolarna som de kvinliga rollerna har där skulle bara det göra filmen sevärd... (nästan i alla fall) J.
haha, jag kan höra feministdebatten redan nu...;)...nej, men det är ju inget fel på de gamla uniformerna precis. jag föredrar klart dem framför blåställen i enterprise. huga.

visst paul walker e inte den bästa skådisen direkt. men nu vill inte ja ha honom för hans skåderpelartalang

är det inte det som är själva poängen? att få en skådespelare med talang alltså? det är klart, det är ju många som inte följer den regeln, men star trek har hitintills haft en förvånansvärt hög lägstanivå i filmerna i alla fall, vilken jag hoppas på att den bibehålls.

Att döma av filmaffischen så utspelar sig filmen på 1701 eftersom det tröjmärket bara användes på det skeppet då, alla skepp hade sina egna märken. Hur det kommer sig att Enterprise-emblemet blev en symbol för hela Starfleet vet jag inte.

är det inte det som är själva poängen? att få en skådespelare med talang alltså?

ibland så räker det inte me talang, skitful å talang lika me 3. skit snygg å inte så mycke talang lika me 5. skitsnygg å talang lika me 10. så paul walker e medelmåttig men super hot! ^_^

å ja tänker faktist inte starta nån feministdebatten angående minikjolarna, som du kände på dig ;) , för ja tycker de e sexiga. men va andra kommer å säga, inte en aning.

ibland så räker det inte me talang, skitful å talang lika me 3. skit snygg å inte så mycke talang lika me 5.

mja, det vet jag inte riktigt om jag håller med om. exempelvis woody allen som jag personligen tycker är bland de fulaste a-list skådespelarna från förra seklet är hur bra som helst. men, smaken är ju delad...:)...äsch, menade mest den allmänna feministdebatten som möjligen skulle bryta ut. eller snarare, fejkfeministdebatten, eftersom de som ojjar sig över korta kjolar och dylikt inte brukar vara särskilt insatta i feminismens grundtankar... <_< ...men jag håller helt klart med dig om att de är nice. speciellt med 60-talsfrisyrerna till... :D

Att döma av filmaffischen så utspelar sig filmen på 1701 eftersom det tröjmärket bara användes på det skeppet då, alla skepp hade sina egna märken. Hur det kommer sig att Enterprise-emblemet blev en symbol för hela Starfleet vet jag inte.

Hmm intressant fråga. Varför blev Enterprise logotyp synonymt med hela starfleet så småningom?

Det beror nog på att Enterprise och dess peronal blev synonymt med Star Trek hemma i TV-sofforna. Men rent canon handlingsmässigt vet jag inte. När blev det så? Först till TNG-tiden, eller? En anledning kan väl vara att Enterprise var stjärnflottans flaggskepp och därför gav sin symbol till hela stjärnflottan så småningom. <_<

Jag har inte sett så mycket ENT... än... Finns symbolen med där också i något samanhang? Om ja, går min teori i stöpet direkt....

Hmm intressant fråga. Varför blev Enterprise logotyp synonymt med hela starfleet så småningom?

Det beror nog på att Enterprise och dess peronal blev synonymt med Star Trek hemma i TV-sofforna. Men rent canon handlingsmässigt vet jag inte. När blev det så? Först till TNG-tiden, eller? En anledning kan väl vara att Enterprise var stjärnflottans flaggskepp och därför gav sin symbol till hela stjärnflottan så småningom. <_<

Jag har inte sett så mycket ENT... än... Finns symbolen med där också i något samanhang? Om ja, går min teori i stöpet direkt....

I en bok som jag har (technical manual) står det att någonting i stil med att det var för att hylla original enterprise och deras besättnings bedrifter som starfleet beslöt att hädanefter skulle alla skepp använda enteprises symbol, eller i varje fall en variant av densamma. J.

Inför Enterprise så höjdes en hel del röster om att den serien borde baseras på Sulu och Excelsior från TOS-eran. Det gick så långt att George Takei själv var ute i pressen flera gånger för att visa sitt samtycke.

Nyss sprang jag på en undersökning på http://www.scifi.com/scifiwire/ där de frågade vad man tyckte att de skulle basera den nya långfilmen på, och bland svar som TOS och TNG fanns även Sulu och Excelsior. AV över 10.000 röstande var det knappt 10 procent som stödde Sulu-idén.

Hur är det med folk här? Är ni lika anti mot Sulu-idén? Nån som har någon idé varför Sulu har sjunkit i popularitet så snabbt?

Själv gillar jag det fortfarande och skulle gärna se en serie som går tillbaka till Star Treks rötter. Både vad det gäller tids-era, storys och koncept.

Nej, Sulu vill jag inte se mer!

Helst inget som är en prequel, TOS eran var väl rätt okej men för mig är den gammal och begravd.

Jag vill se nått helt nytt!

Ok, men vad jeg egentligen undrar är om du var mer positiv när man talade om en Suluserie innan det till slut blev Enterprise, och i så fall varför du har ändrat dig.

Nej, Sulu vill jag inte se mer!

Helst inget som är en prequel, TOS eran var väl rätt okej men för mig är den gammal och begravd.

Jag vill se nått helt nytt!

Ok, men vad jeg egentligen undrar är om du var mer positiv när man talade om en Suluserie innan det till slut blev Enterprise, och i så fall varför du har ändrat dig.

Okej det kan jag inte direkt påstå

Sulu är verkligen ingen favorit och jag är glad att det blev Star Trek Enterprise i stället för Star Trek Sulu.

• 3 weeks later...

Directed by

J.J. Abrams

Writing credits

Alex Kurtzman screenplay

Roberto Orci screenplay

Gene Roddenberry characters

Produced by

J.J. Abrams .... producer

Bryan Burk .... producer

Alex Kurtzman .... executive producer

Damon Lindelof .... producer

Roberto Orci .... executive producer

Original Music by

Michael Giacchino

Cast

Matt Damon .... James T. Kirk (rumored)

http://www.imdb.com/title/tt0796366/

Nja, gått rykten på internet att dom ska göra en helt ny Star trek film som ska va mer lätt i smaken för dom som är inte så inbitna.

Men jag kommer nog ha mina tvekningar till jag ser Rick Bermans namn på listan.

Sen står det även också hos JJ. Abrams "Is a fan of the original Star Trek series and has announced that he intends to make an 11th Star Trek film."

Och en budget på hundra miljon dollar är fan massivt, Nemesis fick bara 45 miljoner.

Jag tror helt klart att detta är något som diskuteras just nu hos Paramount Pictures

Edited by Nixim

"

07.22.2006

New Poster Sends Clues to Direction of Next Movie

A picture, even a mere image that hints at a broader picture, can instantly give you a snapshot of things to come.

The production team that now holds the creative reins for the next Star Trek movie project has released a piece of artwork this weekend (to coincide with Comic-Con) that provides a Polaroid of an era past, as well as a vision yet to be revealed. With this familiar imagery, the direction of the next movie is now officially open to speculation.

J.J. Abrams and Damon Lindelof are the film's producers; Bryan Burk, Alex Kurtzman and Roberto Orci are executive producers. The film is slated for release in 2008.

The first people to get their hands on this iconic image are those who visit the Paramount Pictures booth this morning at Comic-Con in San Diego.

Three versions of this image are available now as Desktops and AIM Icons.

Several lucky Star Trek fans will win their own copy of this unique poster. Click here to enter for your chance to win!

Stay tuned to STARTREK.COM for continuing coverage about this upcoming feature film.

"

http://www.startrek.com/startrek/view/news...icle/19575.html

• 2 weeks later...
Nja, gått rykten på internet att dom ska göra en helt ny Star trek film som ska va mer lätt i smaken för dom som är inte så inbitna.

Men jag kommer nog ha mina tvekningar till jag ser Rick Bermans namn på listan.

Sen står det även också hos JJ. Abrams "Is a fan of the original Star Trek series and has announced that he intends to make an 11th Star Trek film."

Och en budget på hundra miljon dollar är fan massivt, Nemesis fick bara 45 miljoner.

Jag tror helt klart att detta är något som diskuteras just nu hos Paramount Pictures

Ända tills jag ser Gene Roddenberrys namn på listan kommar jag att vara skeptisk och förvänta mig ett fiasko. Kunde bli lite mer entusiastisk om Jonathan Frakes regiserade. Tycker att han gjorde First Contact och Insurrection med bravur. Om han hadde gjort Nemesis hadde den kanske inte, enligt min mening, varit misslyckad.

Nuvarande involverade på listan ger mig inte något hopp om att ST ska kunna väckas till liv.

Edited by Unkas

Ända tills jag ser Gene Roddenberrys namn på listan kommar jag att vara skeptisk och förvänta mig ett fiasko. Kunde bli lite mer entusiastisk om Jonathan Frakes regiserade. Tycker att han gjorde First Contact och Insurrection med bravur. Om han hadde gjort Nemesis hadde den kanske inte, enligt min mening, varit misslyckad.

Nuvarande involverade på listan ger mig inte något hopp om att ST ska kunna väckas till liv.

Men Roddenberry's dyker *alltid* upp på listan eftersom det baseras på hans karaktärer, så det är ingen kvalitetsstämpel. Och vad det gäller NEM så hade knappast Frakes kunnat rädda den då det var manuset som var så skrattretande pinsamt...

Men Roddenberry's dyker *alltid* upp på listan eftersom det baseras på hans karaktärer, så det är ingen kvalitetsstämpel. Och vad det gäller NEM så hade knappast Frakes kunnat rädda den då det var manuset som var så skrattretande pinsamt...

Om jag ser Roddenberrys namn i annat än en referens till skaparen av ST så skulle jag få stora förhoppningar. Men det är nästan lika stor chans som att ST-XI kommer att bli en riktigt bra film.

För visso, men om Frakes hadde fått bestämma hadde kanske manuset skrivits om en hel del. Men visst, ingen ide att gråta över spilld mjölk.

Om jag ser Roddenberrys namn i annat än en referens till skaparen av ST så skulle jag få stora förhoppningar. Men det är nästan lika stor chans som att ST-XI kommer att bli en riktigt bra film.

Hur i hela friden skulle det gå till när Roddenberry är död? Möjligtvis om man gräver fram nån gammal manusidé då.

De som läst Shatners Trek-biografiska böcker brukar dra på smilbanden när man nämner Spock och Kennedy-mordet i samma mening. Gräver de fram det manuset från Roddenberrys gamla arkivskåp säger jag tack och adjö till Trekfilmerna för gott! :P

Faktum är (och jag gillar inte riktigt att säga detta) att Roddenberry gjorde mycket, och försökte göra mer, som absolut inte var eller hade blivit bra för Star Trek. Hans grundvision var det inget fel på, den bör man följa, men Roddenberry verkar ha varit en man med ganska vilda idéer. Det var bra att det fanns folk runt omkring honom som (tyvärr med ganska oschyssta metoder) ibland lyckades hålla honom tillbaka.

Så, Roddenberry's namn nån annanstans än att han skapat karaktärerna får mig inte automatiskt att hoppa jämfota av lycka. Dock vill jag se en manusförfattare som har flertalet bra manus på sitt samvete denna gång!

JJ adams har i alla ansvaret för en serie som anses bra, nämligen Lost. Även om jag är emot prequeller så kommer det att bli kul att se vad han lyckas med i tos universumet. Vi kanske får se romulaner mot klingoner, vem vet? J.

Tja, smaken är delad. Är en av få som faktiskt inte gillar Lost nåt vidare. Tröttnade nånstans runt avsnitt 11-12. Men tar han med sig rätt ingredienser därifrån kan det naturligtvis bli bra. Helt klart är att vi saknar en bra Romulan-baserad film, NEM var inte en sådan i mina ögon. Fast eftersom NEM innhöll så mycket med Romulaner så är det väl tveksamt om det blir så i nästa...

Hur i hela friden skulle det gå till när Roddenberry är död? Möjligtvis om man gräver fram nån gammal manusidé då.

Det är det jag menar. Roddenberry kommer i att vara med i ST XI för han är död. Mitt hopp till att filmen kommer att blir bra är lika stort som hoppet att Roddenberry ska återuppstå och vara med och göra filmen.

PS. Lost....inte värd att lägga 10 min. Min personliga och tämligen ensamma åsikt.

Edited by Jocke

• 3 months later...

Shatner bekräftar ung Kirk

William Shatner revealed to SCI FI Wire that the upcoming 11th Star Trek movie will indeed, as rumored, deal with the early years of Capt. James T. Kirk and Spock—and that he will definitely appear in the movie if director J.J. Abrams can find a place to use him. Shatner, who originated the role of Kirk in the original Trek series and several subsequent films, said in an interview that he was invited to meet with Abrams (Mission: Impossible III), who is also co-writing the movie.

"I met with J.J., and they told me they would like me to be part of their film, but they have to write the role," Shatner said in an interview.

As for the many rumors concerning the sequel's story, Shatner said that Abrams will explore Kirk and Spock during their Starfleet Academy years. "Yes, we know the story is based on young Kirk," Shatner said. Up until now, everyone connected with the film has maintained strict silence about the storyline, though rumors have run rampant that they concern Kirk and Spock's first missions.

As for Shatner's place in that storyline? "They need to figure out how to put the dead captain in with the young captain," he said. "It's a very complex, technical problem of how to write the character in, and I'm not sure how they will solve it." It sounds as if Shatner may play an older version of Kirk.

Coincidentally, the Starfleet storyline is one Shatner is already working on for his latest Trek-based novels. "I'm writing with Gar and Judy Reeves-Stevens two books on the academy, with the young Kirk and the young Spock," Shatner revealed. "We've submitted the first book to the publishers, and I think it will be out in the beginning of 2008. It's got a working title of The Academy, but I don't think that will stick."

Meanwhile, Abrams told Entertainment Weekly that a draft of the Trek XI script is done and will be trimmed sometime soon. The sequel will be targeted, "on the one hand, for people who love Star Trek, the fix that they will get will be really satisfying," Abrams told the magazine. "For people who've never seen it or know it vaguely, I think they will enjoy it equally, because the movie does not require you to know anything about Star Trek. I would actually prefer [that]people don't know the series, because I feel like they will come to it with an open mind."

På något sätt är jag lite optimistisk, så länge de inte kör över vad som är sagt tidigare vilket Nemesis gjorde så bra.

I would actually prefer [that]people don't know the series, because I feel like they will come to it with an open mind."

Låter som han säjer att " bättre om det inte är fans som ser filmen för då märker inte folk alla fel i storyn och startrek historian"

Nå väl :rolleyes: , det blir ju i alla fall startrek ändå och det är ju huvud saken.

Blir den dålig bränner vi JJ Abraham på bål :lol:

/Conny

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...