Jump to content
Sign in to follow this  
The Holy Three

Östergötlands Treff #6 - September?

Recommended Posts

Är dags för en Östergötlands treff snart, tycker jag. September månad närmar sig och senast vi sågs kom vi halvt som halvt överens om att ha en Östergötlands treff hemma hos mobocaster och Zoledian denna gång.

Så, vilket datum passar bäst för er andra? Jag är upptagen den 3:e och eventuellt även den 24:e, båda datumen är lördagar. Men det är ju inget som säger att vi måste träffas just på en lördag för den delen, även om vi oftast gjort det hittills.

Vad tycker ni ska stå på schemat? Enbart Star Trek-tittande eller kanske även något annat? Samt vad för Star Trek ska vi titta på under treffen?

Diskutera...

Ja du Holy Three det har du rätt i faktiskt. Jag kan ju egentligen vilken helg som helst men kan ju kolla upp det.

Angående Schemat tycker jag att vi kan se på Star Trek : Deep Space Nine och Star Trek : Voyager och eventuellt någon rulle ( behöver inte vara Star Trek )

Som sagt alla förslag är välkommna ;)

Mycket bra idé. Om inte denna gång så tycker jag att vi på någon framtida treff kan se på andra bra sci-fi rullar som inte har med Star Trek att göra. Finns så mycket bra sci-fi att se att det inte skulle vara några större problem att komma på några titlar att se under treffen.

Hej! Jag är ledsen att vi inte hört av oss än!! Vi måste tyvärr skjuta på besök till vår lägenhet. Vi flyttade in igår och har haft fullt upp med städ och pack innan dess. Jag har precis blivit arbetslös vilket innebär att vi inte kan köpa möbler i den utsträckning vi tänkt, vi kommer från en etta så vi har inga riktiga möbler annat än köksstolar och kontorsstolar, vilket kanske varit ok, om det inte vore för att vi varken har bord eller TV till det. =/ Lite spartanskt för en trekkietreff kanske, och inte roligt alls, jag hade verkligen sett fram emot att få göra iordning. Känns inte alls kul att avböja besök såhär, men jag vet inte riktigt vad vi ska göra. Måste hålla i pengarna just nu. =( Ledsen att vi ställt till det.

Tråkigt att höra om din situation, hoppas det blir bättre snart. Det är heller ingen fara, vi kan ju anordna någon aktivitet utomhus eller så kan vi vara hos mig eller om det är någon annan i Norrköping eller Linköping som skulle kunna ha treffen där.

Pratade lite med THT idag om denna tråd... Jag kan tänka mig att agera värd än en gång om så skulle behövas.

Jag är dock upptagen den 24/9, men annars så bör jag nog kunna under den närmsta tiden. :)

Tack vare mitt nya jobb är jag ledig alla helger (om inget oförutsebart händer) så jag o Mobocaster kan när som helst.

När vi får ordning på stället är ni väldigt välkomna att vara här : ) fram tills dess är vi tacksamma att ni ställer upp med alternativa lokaler.

Så, skall vi börja bestämma datum då?

Jag slänger ur mig helt apropå ingenting, och för att det ligger lite längre fram i tiden, så att folk hinner planera lite, lördagen den första oktober. :w00t:

Vad säger ni om det?

Hur är det med minnet, Poppe? Är ju sci-fi mässa då ;) Men om det är ett bra datum för alla andra kan ni köra på.

Jag trodde det var den 24-25, eftersom du sa att du var upptagen då. :huh:

Hej allihopa. Jag har ett förslag om den 17 september? skulle det passa ?

Lite nyfiken vad vi ska se på? Några förslag?

Om en vecka alltså... Tja, det borde nog gå för egen del. -Hur är det med de andra öschgötarna?

Edited by Popesize

Hmm... Sjuttonde verkar bli lite småproblematiskt för egen del, har jag märkt tyvärr. Med andra ord -upptagen till oktober för egen del :visslar: Kan vara med på en treff den sjuttonde, om den hålls mitt på dagen. Annars så är det nog kört för mig...