Gå till innehåll

Din Star Trek-samling


Phlox

Rekommenderade inlägg

hehe...ni ska vara glada att ni har någonting alls..hehe..själv har jag ingenting...inte ens en enda serie... :( ...men jag har ju inte gillat star trek så mkt förut....blev intresserad av det idag...hehe..ja vet att de låter konstigt men..jaa..hehe..de e sant...:D

Välkommen till Star Trek-världen! Det är alltid lika roligt när vi blir fler! : :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 409
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

Tur att jag valde att köpa Nemesis på DVD istället för VHS, som jag först tänkte. På DVD-skivan fanns det förutom en massa extramaterial även 15 min av bortklippta scener. Tänk om jag hade missat dem.. *ryser*

Tips: köper man filmen på MovieLine i GBG får man dessutom en Nemesis-affisch på köpet. Först till kvarn... :w00t:

Redigerad av Excelsior
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips: köper man filmen på MovieLine i GBG får man dessutom en Nemesis-affisch på köpet. Först till kvarn...  :w00t:

Hey! Why didn't you say so! Nu har jag redan köpt den i SF-bokhandeln... :P Fast Nemesis-planscher går ju att köpa på www.posterdreams.com.

Jo Nador jag håller med dig. Du har nog rätt bra ekonomi :P

Tja, jag har ju förstås mycket mer Star Trek-avsnitt men det är förbjudet att diskutera sånt härinne, hur man tillförskaffar sig de avsnitten... alla kan nog lista ut det ändå. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej. uppdaterar listan.

TNG - säsong 1

TNG - säsong 2

TNG - säsong 3

TNG - säsong 4

TNG - säsong 5

TNG - säsong 6

TNG - säsong 7

Generations

First Contact

Insurrection

Nemesis (reg 1)

Nemesis (reg 2, collectors edition)

allt är på dvd

Star Trek - Federation Gift Pack (med Star Trek Borg, Star Trek Encyclopedia, Star Trek DS9 Companion och Star Trek TNG Companion)

Star Trek Cookbook

Is Data Human? The Metaphysics of Star Trek

The Ethics of Star Trek

Surak's Soul

Star Trek - The Adventure bok

Star Trek - The Adventure tröja

Star Trek - The Next Generation Monopoly

Diverse Star Trek tidningar

sedan har jag ett och annat avsnitt på datorn, en massa star trek musik och några avsnitt inspelade...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okej. uppdaterar listan.

...

sedan har jag ett och annat avsnitt på datorn, en massa star trek musik och några avsnitt inspelade...

Suck... du är en sån där tjej som jag hur lätt som helst skulle kunna bli förälskad i... med den där samlingen... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Nina, det börjar inkräkta på 'onödiga inlägg' nu, så vill ni diskutera vad ni köpt videofilmer och dylikt kan ni väl göra det privat. Tack på förhand.

Mitt inlägg var inte alls onödigt. Jag anser det fullkomligt oskyldigt att humoristiskt kommentera de andras samlingar, så länge man fortsätter skriva om sin egen samling för att inte göra inlägget helt och hållet onödigt ;) *:rolleyes:@bruse*

Ehm.... jo jag har ju Star Trek Monthly tidningar också, förstås. Jag lyckades faktist få nummer 100. Jag hade en bok som jag sålde på en treff. Så... det jag menade med att Nemesis-DVD:n är det första med Star Trek jag har köpt, är att jag aldrig har köpt avsnitt/filmer innan. Så har jag ju fina planscher med.

Redigerad av Nina Janeway
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min samling?

Alla avsnitt av tng på DVD!!!!!! :w00t: '

Sesong 1 på DVD TILL Ds9 annars har jag väll några vhs med ds9 nånstans :)

Alla avsnitt av voy på vhs! Både bandade och köpta!

Inte så mycket tos :( Har bara fått tag på två band.....

Pilot avsnittet av ent på vhs! Sen har jag sesong 2 på vhs (Inte hela)

Sen alla filmer på dvd! (Fick tag på nemesis för ett par dagar sedan!!! :D )

Jag har en bio planch med nemesis! Jag fick den när jag såg nemesis på bio! :w00t: Dom höll på och skylltade om och skulle slänga den, men jag frågade om jag kunde få den och nu hänger den hemma hos mig! (Det lönar sig att fråga!)Sen blev man ju lite glad över att ha räddat en star trek sak! :rolleyes:

Sen har jag en massa böcker, modeller, uniformer och dom flesta star trek spelen.

Sen har jag några nerladdade avsnitt och lite annat smått och gott!! Fick tag på en skiva med star trek musik för en månad sen, doc utan nemesis och ent musik :( ....

:borg1:

Redigerad av Klingon
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har är en lista över min blygsamma samling:

Filmer:

Alla filmer förutom Nemesis inspelade på VHS.

Serier:

Diverse VOY och TOS avsnitt inspelade på VHS.

TNG samtliga säsonger på DVD.

Nerladdade avsnitt (TOS, TAS, DS9, VOY och ENT) i olika format. Raderar dessa succesivt iom att DVD boxarna blir tillgängliga. Man vill ju inte vara för laglös. :oskyldig:

Soundtracks:

The Motion Picture (20th Anniversary Collectors' Edition) Innehåller extra skivan "Inside Star Trek" där Gene Roddenberry diskuterar Star Trek i olika intervjuer och andra sammanhang. Rekomenderas varmt.

The Search For Spock.

The Undiscovered Country.

The Best of Star Trek (blandad musik fr??n TOS filmerna).

Plus en del andra samlings skivor med Sci-Fi musik som t.ex Frontiers: Goldsmith Sci-Fi Classics, Space and Beyond m.fl.

PC Spel:

25th Anniversary (gammalt TOS spel)

Judgment Rites (ytterligare ett TOS spel)

Armada 1 och 2

Elite Force + Expansion

Hidden Evil

Kan ju också tillägga att min mobil spelar introt till TMP/TNG när någon ringer. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har alla TNG-avsnitten på DVD, alla filmerna i den Star Trek-box som Paramount släppte i våras (det bästa med den boxen är att de var smarta att lämna plats i boxen för Nemesis), samt att jag har samtliga säsonger av DS9 som finns ute på marknaden så här långt (det är ju säsong 1,2,3 som har släppts. Givetvis är säsong 4 förhandsbeställd).

:P

Ser att det är en del bakåtsträvare här ;) som fortfarande tjötar om VHS .... jösses, vad har ni för dator? En ABC80 eller Vic20 .... *lol*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... alla filmerna i den Star Trek-box som Paramount släppte i våras ...

Vilken box? Jag måste ha missat något. :blink:

Ser att det är en del bakåtsträvare här  ;)  som fortfarande tjötar om VHS .... jösses, vad har ni för dator? En ABC80 eller Vic20 .... *lol*

Det är inget fel på varken VHS eller gamla datorer som ABC80 och Vic20. VHS har faktiskt vissa fördelar jämfört med DVD.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken box? Jag måste ha missat något. :blink:

Titta på: http://www.discshop.se/LIVE/shop/ds_produk...lang=&id=32803&

Som jag berättade i mitt ursprungliga meddelande innehåller den design och plats även för Star Trek Nemesis och detta tycker jag är väldigt bra.

Det är inget fel på varken VHS eller gamla datorer som ABC80 och Vic20. VHS har faktiskt vissa fördelar jämfört med DVD.

Det var inte meningen att göra någon ledsen genom att skriva nedlåtande om VHS ... dock var det givetvis skrivet med en ironisk baktanke....

Dock kan jag inte se hur någon kan hitta någon fördel med VHS kontra DVD, förutom nostalgi, likt LP mot CD. Detta gäller även gamla datorer.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 månader senare...

Länge sedan någon postade i denna tråd. Det får alltså bli min uppgift att åter kasta ljus över den.

Min samling består än så länge av följande:

* Alla sju TNG-boxar på dvd.

(De finns att köpa för drygt 500 på www.dvd.co.uk)

* Special edition versionerna av film 2-5.

(Har avvaktat med att köpa första filmen eftersom den inte har samma design som de övriga och därför inte riktigt passar in i hyllan. Dock har jag svårt att tänka mig att de kommer att omdesigna den.)

En av mina skivor har fått repor vilket har gjort den i stor sett oläslig. Har någon tips på har jag kan fixa den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av mina skivor har fått repor vilket har gjort den i stor sett oläslig. Har någon tips på har jag kan fixa den?

Gör ren DVD-skivan med tandkräm; dvs gnugga in den ordentligt och spola sedan av den noga. Såg tipset på nåt svenskt TV-program, funkade utmärkt på CD-skivor åtminstone. Kanske värt ett försök, annars finns det CD/DVD lagningskit att köpa hos välsorterade elektronikhandlare. Tankrämsknepet kan jag inte garantera att det funkar, då jag inte testat det själv, men om skivan är ospelbar innan kan det väl knappast bli sämre? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min samling är numer utökad med nästan hela VOY och ENT samt lite DS9. Jag tycker inte DS9 är tillräckligt bra för att köpa boxarna. Dock kommer jag nog köpa Voy och Ent när de kommer på DVD. Självklart har jag ju några TOS också, det är ju lite kult.

Har du en jättedyr skivspelare som t.ex. Marantz och en bra LP som är repfri så är ljudet bättre i en LP än en CD eftersom bitarna på en LP är c:a 40-50 bitar i jämförelse mot en CD på ynka 16 bitar. Lyssnar man på klassiskt t.ex. Star Trek musik så märker man skillnad i dynamiken.

Redigerad av Pjotr'k
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En liten uppdatering får väl jag också skriva ner...

TOS

2 böcker

TNG

Ett par dubbelavsnitt på VHS

Säsong 1-3 på DVD

Ca 15 böcker

DS9

Säsong 1-7 på DVD (skall köpa säsong 6 inom kort)

Ca 25 böcker

VOY

Sista dubbelavsnittet på VHS

Ca 15 böcker

ENT

Alla böcker som getts ut, ca 6 st (utom de som bara nedtecknar kändare avsnitt såsom Broken Bow)

Övrigt

Därutöver har jag en del inspelat från TV med växlande kvalitet, från VOY och ENT. Jag har dessutom en komplett samlarkortserie från Voyagers första säsong, Star Trek Encyklopedia och någon Star Trek-tidning. "Religions of Star Trek" är en given favorit i samlingen!

Redigerad av Pjotr'k
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min samling är väldigt blygsam, men jag har för avsikt att skaffa mej en ordentlig samling när pengarna börjar rulla in (när nu det kan tänkas vara)...

Jag har Star Trek Movie Box, den med alla tio filmer på dvd. Sen har jag de fyra första filmerna i Special/Director's Edition. Tänkte köpa alla i den typen av utgåva först, men ändrade mej och köpte boxen istället. Känns som jag borde göra mej av med dem snart..

Ska dock köpa VGR-boxarna så snart de börjar släppas på reg 1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Sådär uppdaterar lite min lista eftersom. :)

Min samling är:

VHS

Alla VOY avsnitt

Alla ENT som vissats på tv förutom Marauders (försöker få tag i det till min vhs samling)

Star Trek: The Motion picture

Star Trek: The Wrath of Khan

Star Trek: The Search for Spock

Star Trek: Generations

Star Trek: First Contact

Star Trek: Insurrection

DVD

ST: TNG säsong 6 & 7

ST: Nemesis

Trekkies

Spel

Star Trek Voyager: Elite Force

Star Trek: New Worlds

Star Trek: ConQuest Online

Star Trek: Starfleet Academy

Star Trek: The Next Generation Monopoly, Collector's Edition

Star Trek: Hidden Evil

Böcker

Star Trek Voyager: A Vision Of The Future.

Star Trek Voyager: The Hologram's Handbook

Star Trek: Cookbook

The Star Trek Encyclopedia

Is Data Human? The metaphysics of Star Trek.

Star Trek Voyager: Homecoming

Star Trek Voyager: The Farther Shore

Star Trek Voyager: Companion

Star Trek Federation Travel Guide

Annat

Star Trek 2003 calendar

Star Trek Nemesis tröja

Redigerad av Lieutenet Lind
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...