Tom_Hell 0 Report post Posted December 20, 2004 Kom på en sak till också. Jag köpte ju en VHS-box en gång som hette Greatest Battles. Snygg sak som hade en blinkande lampa. (Batteriet har tagit slut för länge sedan, men bra avsnitt var det i den! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Worf 0 Report post Posted February 25, 2005 Jag har sesong 2-3 av Tos ,5-6-7 av TNG, några avsnitt av DS9 och några av VOY Alla Enterprise som har gått i Amerika och 5 av långfilmerna. *edit* kom på att jag har också köppt nån box för länge sedan med dom första i alla serierna och sedan har ja köppt till första ur ENT <{POST_SNAPBACK}> uppdatering... har nu alla TOS sesonger och alla TNG sesonger Quote Share this post Link to post Share on other sites
Job 0 Report post Posted February 25, 2005 Mitt intresse av ST är ganska nyligen återfött, så än sålänge har jag bara skaffat första säsongen av TOS på DVD-box, samt DS9 säsong fem. Har VOY säsong 1-3 på VHS sen tidigare. (När det sändes på SVT) Planerar på att skaffa hela TOS och DS9 på DVD inom snar framtid. Så långt som ekonomin tillåter <_< Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aliline 0 Report post Posted June 23, 2005 Nyss inskaffat säsong 1 av TNG på dvd. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rick Hunter 0 Report post Posted June 27, 2005 Har en hel del av Voyager och Enterprise på VHS + Alla filmerna Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted July 31, 2005 (edited) Har just investerat i säsong 7 av tng! Dessutom har jag en vhs box som heter "10years anniversary of tng" med ett tiotal avsnitt och en dokumentär där Stewart guidar oss genom rymden. Dessutom har jag Nemesis på dvd. J. Just nu håller jag på att se den nyinköpta ent säsong 3. Tidvis mycket bra även om jag dissar lite grann att kvinnorna ska hålla på att lätta på kläderna s?? fort de får chansen. Jag trodde st var jämlikare än vänsterns kvinnoförbund? J. Har just nu: TNG säsong 7. Voyger säsong 1-2. ENT säsong 3. TNG 10 years aniversary vhs box. TNG bok: Technincal Manual to 1701 - D. J. Lägg till ett signerat foto av Deanna troi (Marina sertis). J. Lägg till (maj 2006) DS9 piloten på engelska (vhs) The voyge home (vhs) First contact (vhs) Böcker: Tng compendium. St a to z. J. Edited May 15, 2006 by Supreme Comander JAF Quote Share this post Link to post Share on other sites
Shinzon 0 Report post Posted August 14, 2005 Jag har i min hylla Alla säsonger av TNG på dvd. DS9 har jag i en big box köpt på play.com med nr: 271/1000 Filmerna har jag i special edition fram till Generations <{POST_SNAPBACK}> Har köpt några SP till, fram till insurrection har jag nu. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Kashked 0 Report post Posted August 27, 2005 Jag är lite osäker på exakt vilka avsnitt jag har, eftersom ungefär hälften ligger på en annan dator. Alltihop är i diverse format. Jag har ingenting i fysisk form. DS9 Fullständiga säsonger 1, 2 och 4. Övriga säsonger saknar i regel bara 1 eller 2 avsnitt. Voyager Jag har kanske hälften av avsnitten. Inte riktigt säker. Halva samlingen ligger som sagt på en annan dator. Enterprise Saknar ett 10-tal avsnitt TNG Saknar ett 30-tal avsnitt TOS Jag har 36 avsnitt, inkl. pilotavsnittet Sen har jag samtliga filmer också. När ekonomin tillåter tänker jag börja ersätta dessa (som är av kraftigt varierad kvalitet, vissa har dessutom text på flamländska) med de riktiga DVD-utgåvorna. Tänkte börja med DS9, sen Enterprise och Voyager. Sjunker priset på DVD:er lär jag också skaffa TNG och TOS så småningom. Quote Share this post Link to post Share on other sites
OnO 0 Report post Posted August 28, 2005 Så här ser min bokhylla ut i nuläget TOS, dvd: säsong 1, säsong 2, säsong 3 (komplett ) TNG, dvd: säsong 1, säsong 2, säsong 3, säsong 4, säsong 5, säsong 6, säsong 7 (komplett ) DS9, dvd Säsong 1, säsong 2, säsong 3, säsong 4, säsong 5 (fler på G) VOY, dvd Säsong 1 ENTERPRISE, vhs: 1.1 och 1.2 FILMERNA, vhs: alla utom nemesis. (alla ska bytas till DVD S.E. utgåvor) ................................................................. VOYAGER, inspelade: (Fast inspelat och nerladdat skit räknar jag inte till en seriös samling) :arg: säsong 4, säsong 5, säsong 6, säsong 7 .................................................................. Data SPEL, pc: Elite Force .................................................................. Quote Share this post Link to post Share on other sites
T'Pol 0 Report post Posted August 28, 2005 uppdaterat mig lite. alla 10 filmer ent - 2 av 4 säsonger, 3:e på väg tos - alla 3 säsonger tng - alla 7 säsonger ds9 - alla 7 säsonger voy - 3 av 7 säsonger, resten på väg alla på dvd och boken quotable star trek Quote Share this post Link to post Share on other sites
Shinzon 0 Report post Posted September 1, 2005 När ekonomin tillåter tänker jag börja ersätta dessa (som är av kraftigt varierad kvalitet, vissa har dessutom text på flamländska) med de riktiga DVD-utgåvorna. Tänkte börja med DS9, sen Enterprise och Voyager. Sjunker priset på DVD:er lär jag också skaffa TNG och TOS så småningom. <{POST_SNAPBACK}> Vill du ha billiga boxar skall du tittat på play.com. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lt Bey 0 Report post Posted September 2, 2005 Inte mycket här. Deep space nine box 1-4, 5 filmer på VHS och Star Trek I på DVD, rollspelet av Decipher (2 böcker) och snart Avatar book one och two. /Lt Bey Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted September 2, 2005 Inte mycket här. Deep space nine box 1-4, 5 filmer på VHS och Star Trek I på DVD, rollspelet av Decipher (2 böcker) och snart Avatar book one och two. /Lt Bey <{POST_SNAPBACK}> Vika krav du har! :o J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
orville 0 Report post Posted September 2, 2005 lite hände väl så här kommer en uppdatering: filmer 1-10 på dvd. Special edition på filmer 1-6 TNG: box 1-7 TOS: box 1,2 DS9. box 1-7 Box: star treks greatest battles Voy, valda avsnitt från nästan alla säsonger. Inspelat på vhs från svt. ENT box 3 bokad Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pjotr'k 8 Report post Posted September 2, 2005 Även jag bör väl uppdatera: Ett 20-tal böcker De flesta av filmerna Boxar: TNG 1-7, VOY 1-6, ENT 1, TOS 2, DS9 1-7 Q vs Spock på CD Musik-CD med flera av skådespelarna Diverse Sev Trek-material Klingonska lexikon Star Trek-encyklopedin 3 dataprogram (klingonska, TNG Technical Manual, gamla Encyklopedin) Bara för att nämna det jag ser här och nu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Johan Boiwe 0 Report post Posted October 16, 2005 Det här är min sammling: VIDEO ST:TOS 1.5 och 2.6 ST:TNG 1.2 och 3.4 Khans vrede The search for spock Den yttersta gränsen Generations First Contact Insurrection Nemesis DVD Hela TNG The Motion Picture Resan hem The Undiscovered Country Quote Share this post Link to post Share on other sites
T'Pol 0 Report post Posted October 16, 2005 uppdatering igen. tro ja ha star trek mani.. alla 10 filmer ent - 3 av 4 säsonger, 4:e på väg kommer i november när den släpps tos - alla 3 säsonger tng - alla 7 säsonger ds9 - alla 7 säsonger voy - 6 av 7 säsonger, 7:e kommer så fort ja sett den 6 säsongen alla på dvd och boken quotable star trek va ska ja göra sen, när ja ha alla filmerna??? kan inte fatta att det bara tar slut sen... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted October 19, 2005 TAS (the animated series) kanske? J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Pjotr'k 8 Report post Posted October 19, 2005 TAS finns dock inte utgivna på DVD än och det är heller inte planerat för närvarande... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted October 21, 2005 Alla ni som vill utöka er Voyger samling och har några hundralappar över bör masa er iväg till Åhlens som rear ut Voygers säsong 1 och 2 för 500 kr st. Detta är mindre än halva priset! Jag har precis gjort denna investering och känner mig mycket nöjd. J. :P Quote Share this post Link to post Share on other sites
Aliline 0 Report post Posted October 24, 2005 (edited) Lägger till 2 första säsongerna av voyager. samling Edited October 24, 2005 by Aliline Quote Share this post Link to post Share on other sites
Rick Hunter 0 Report post Posted October 25, 2005 Alla ni som vill utöka er Voyger samling och har några hundralappar över bör masa er iväg till Åhlens som rear ut Voygers säsong 1 och 2 för 500 kr st. Detta är mindre än halva priset! Jag har precis gjort denna investering och känner mig mycket nöjd. J. :P Det är precis vad jag har gjort Quote Share this post Link to post Share on other sites
CaptainP 0 Report post Posted October 26, 2005 Visst är det härligt att samla på saker, och då allra helst Star Trek prylar. Jag har haft en bra stund på mig att skaffa prylar, och det märks hemma. :arg: Kan du flytta bort dom här sakerna nu :arg: Ja, så kan det ju låta då och då. Star Trek samlingen har en tendens att inte riktigt få plats. Men förutom allt som getts ut i filmväg, så har jag några roliga saker. Vad sägs om en Star Trek telefon, porslintallrikar en transporter, diverse Star Trek klockor, julgranpynt, frimärken, brölloppsbestämmelser i Federationen, böcker, talböcker, Uniformer, olika typer av Bades, muggar, pennor, en brödrost, dockor mm. Som tur är, är det utspridet i huset på två våningsplan, klädkammaren, på vinden och i kartonger. Men...det är skönt att krama om kartongerna då och då :blink: LL&P CaptainP Quote Share this post Link to post Share on other sites
Jocke 7 Report post Posted October 26, 2005 Min DVD-samling kan ni se här. Där visas alla mina Star Trek-filmer och boxar + nästan alla andra filmer jag har. Det börjar bli en rätt så stor samling Quote Share this post Link to post Share on other sites
bjorn98009_91 0 Report post Posted November 20, 2005 (edited) Nu ska jag skriva en uppdaterad version av min samling. Star Trek Voyager Säsong 1, 2 & 3 på DVD, resten inspelade på VHS. Star Trek Insurrection, Star Trek First Contact. En Star Trek Voyager-combadge. Ett foto av Deanna Troi, en affisch på U.S.S Enterprise-D och en massa vykort på olika personer i Star Trek. Jag har 20 böcker. Spel som jag har är: Star Trek Voyager Elite Force, Star Trek Bridge Commander, Star Trek Armada 1 & 2, Star Trek Deep Space Nine Dominion Wars och Star Trek Starfleet Command III Sen har jag hela TNG, TOS och TAS på datorn. Ja, jag tror att det var allt. Edited April 15, 2006 by bjorn98009_91 Quote Share this post Link to post Share on other sites