Jump to content
Sign in to follow this  
Mister Borg

Ny här på forumet

Recommended Posts

:) Hejsan!!!

Här kommer ett inlägg från en nyinloggad och uppstartad medlem utanför Luleå. kollar runt lite och är nyfiken. Vill efterlysa uniformsmönster.... har någon förslag på var jag kan hitta dessa så skriv gärna tillbaka till mig.

kram Janna

<{POST_SNAPBACK}>

Hjärtligt välkommen! :)

Är ni många ST-fans i Luleå?

Hej!

Ska väl inte vara sämre än alla andra och presentera mig. Joanna heter jag, 23 år bor i Malmö. Min största fundering just nu är huruvida begrepet Dominion i DSN är taget från efterspelet i det koloniala Arika? Inspiration därifrån?Kanske ute o cyklar nu..=)

Någon som vet?

Hej!

Ska väl inte vara sämre än alla andra och presentera mig. Joanna heter jag, 23 år bor i Malmö. Min största fundering just nu är huruvida begrepet Dominion i DSN är taget från efterspelet i det koloniala Arika? Inspiration därifrån?Kanske ute o cyklar nu..=)

Någon som vet?

<{POST_SNAPBACK}>

Välkommen Kes. Kan du utveckla dina funderingar du talade om ovan. Kanske kan vi tillsammans finna ett svar! :)

Hailing frequency open!

Efter att det har varit en del presentationer på sistone så tänkte jag väl att jag får lyfta på hatten och hälsa jag med (efter att ha varit passiv läsare ett tag).

Befinner mig i Lund och medlem i TSS sedan de startade -96 (vad tiden går). Mitt allmänna scifi-intresse har jag väl haft sedan alltid, men Star Trek-intresset väcktes på allvar då jag bodde i USA ett år (95/96) och blev bombarderad av alla olika serier, flera gånger om dagen. Resistance is futile... :borg1:

Sedan dess är jag inbiten tittare och samlare (mest av gamla 70-tals leksaker). Vad skulle man göra utan eBay (förutom att spara pengar)? :D

/Kent

Hailing frequency open!

Efter att det har varit en del presentationer på sistone så tänkte jag väl att jag får lyfta på hatten och hälsa jag med (efter att ha varit passiv läsare ett tag).

Befinner mig i Lund och medlem i TSS sedan de startade -96 (vad tiden går). Mitt allmänna scifi-intresse har jag väl haft sedan alltid, men Star Trek-intresset väcktes på allvar då jag bodde i USA ett år (95/96) och blev bombarderad av alla olika serier, flera gånger om dagen. Resistance is futile... :borg1:

Sedan dess är jag inbiten tittare och samlare (mest av gamla 70-tals leksaker). Vad skulle man göra utan eBay (förutom att spara pengar)?  :D

/Kent

<{POST_SNAPBACK}>

Välkommen till vårt Forum Kent! :D

Det lät som ett mycket intressant inlägg. Utveckla gärna (men förresten: gör det under något eget ämne under exempelvis DS9-avdelningen), för det här måste jag bara höra mer om.

Hallå allihopa.

Tänkte ge mig till känna efter en tids gluttande.

Jag är väl inte någon jätte på forum och sånt, men Scifi i allmänhet och Star Trek i synnerhet är något för mig.

Några av er som finns här är sen tidigare är väl bekanta för mig, och kanske rent av några som känner igen mig. // Farpoint Out

Hallå allihopa.

Jag är väl inte någon jätte på forum och sånt, men Scifi i allmänhet och Star Trek i synnerhet är något för mig.

Några av er som finns här är sen tidigare är väl bekanta för mig, och kanske rent av några som känner igen mig. // Farpoint Out

<{POST_SNAPBACK}>

Hejsan Farpoint Station! :)

Edited by Trolsk

Hej och välkommen Kes!

Jag sökte på ordet "dominion" på dictionary.com och fick fram detta:

dominion:

1. Control or the exercise of control; sovereignty: “The devil... has their souls in his possession, and under his dominion” (Jonathan Edwards).

2. A territory or sphere of influence or control; a realm.

3. often Dominion Abbr. Dom. One of the self-governing nations within the British Commonwealth.

Kopplingen till imperialismen tycks inte alls långsökt! Men jag tror ändå att det mer har att göra med punkt 2: The founders eget rike eller sfär. Termen dominion kan mna även spåra tillbaka till medeltiden och har ankytning till kristendomen. Men visst är det intressant med begrepp och termer :)

Hallå allihopa.

<{POST_SNAPBACK}>

Välkommen Farpoint station. Håller med om att det är ett coolt namn. Hur kommer det sig att du valde det namnet? <_<

Hallå allihopa.

<{POST_SNAPBACK}>

Hej och välkommen!

Jag hade heller aldrig varit på ett forum tidigare innan detta forum. Men nu är jag fast. Hoppas att kommer att trivas. :D