Jump to content
Sign in to follow this  
Mister Borg

Ny här på forumet

Recommended Posts

Nej, Köping ligger i Västmanland. Västerås är närmaste stad. Så vitt jag vet så har det bara varit ett Star Trek konvent här. Då hade dom killen som spelade Hugh the Borg som gäst (kommer inte ihåg vad han heter). Gick inte på det konventet. Skulle gärna ha gjort det om Brent Spiner eller Marina Sirtis hade varit där. Dom är mer intressanta. Förresten, någon av er råkar händelsevis inte ha en Star Trek:The Next Generation Uniform Shirt i L eller XL?? Jag har nämligen en sådan i XXL att byta med. Jag vill gärna ha en blå eller röd.

Klaudija

Det borde väl inte vara så omständigt att ta sig mellan västerås (köping) och stockholm för en sådan intressant sak som st visning eller ännu hellre sci fi mässan i sollentuna? *undrande* J.

Hej! Nu när jag äntligen kan skriva här i forumet tänkte jag presentera mig själv, eftersom det ju, som beskrivningen av delforumet antyder är artigt att hälsa. Jag hoppas att jag ska kunna ha många trevliga och intressanta diskussioner med er alla, fast det är klart...

...Resistance is futile! :borg2: :D

Känner mig faktiskt riktigt hemma här på forumet, och med ämnena, redan. Kan bero på att jag varit här som gäst hela tiden den närmsta veckan tillbaka. :)

Edited by Queen Arachnia

Även jag vill passa på att ta tillfället i akt att hälsa dig, Queen Arachnia, välkommen till gemenskap på detta eminenta forum! :)

B)-->
CITAT(B @ 23 Mar 2006, 20:21) <{POST_SNAPBACK}>

Välkommen till vårt forum!

Välkommen B'Elanna till forumet. Det är ju alltid så kul med nya medlemmar. :D

Hehe, nu var det ju Commander Mieru som var ny och inte Amiral B'Elanna... men what the heck, alla är ju välkomna... :lol:

Äntligen!! Efter 23 sidor, har jag äntligen nått slutet. Ni är många. Och äntligen, jag säger äntligen har jag hittat ett ställe som verka ha samma intresse som mig själv. Sci-Fi, och då speciellt ST.

Har tyvärr också märkt att jag har hamnat i ett svart hål på den svenska kartan. Har som sagt bara sett en person som bor i Dalarna och då Avesta, som är intresserad av Star Trek. Inte bra. Positivt är att det är så många tjejer, de tjejer jag träffat, har alla varit väldigt negativa till Sci-Fi. Mitt x lika så, visst hon gillade SW och Närkontakt av tredje graden, men SW är som sagt Fantasy i Sci-Fi miljö och Närkontakt nästan som verklighet. Och ändå så är just Dalarna det landskap som har flest UFO rapporter i landet.

Men nog om det.

Är en kille på 30år, som efter mycket flyttande ifrån Blekinge, via kristianstad, Stockholm och Gotland hamnade i Borlänge. Gillar Sci-Fi otroligt mycket och mina favoritet är just Star Wars och Star Trek. Här länge letat efter ett svenskt forum, och likasinnade och här verka de finnas.

Star Wars är min inkörsport i Sci-Fi världen, och såg den första filmen vid 6-7 års ålder. Dessa filmer gav mig även ett stor musikintresse. Min första Star Trek film var Star Trek 1 - The movie förstås, och slå mig inte, hatade varje sekund av filmen. Lika var det med de efterföljande. Med Star Trek 4 så började något hända, jag gillade den filmen. Började på 90 talet följa The Next generation på tv4, då var jag biten. Såg om de första Star Trek filmerna, och fattade dem. Var ungefär 16-17 år då. Idag kan jag stolt säga att jag sett alla filmerna som gjorts ifrån 1- 6 Next Generation, Till den sista nemesis.

I seriens värld så är det Voyager och Enterprise som är mina favoriter, tätt följt utav Next Generation och DS9. Däremot så är jag fortfarande inte så förtjust i T O S roliga och titta på, men blir nästan lite töntigt ibland.

Att jag överhuvudtaget fann detta forum är faktiskt tack vare att jag just inatt såg dokumentären "Trekkies 2", och det var avdelningen om Serbien. Där alla trodde att de var ensamma om sin förtjusning om serien & filmerna, vilket inte var sant. Samma sak har jag trott, ingen verka gillar serien i Sverige. Min bror tycker de är urusla, han gillar däremot SW.

Favorit karaktärerna är seven of nine och Data. Ok, gillar the Doc i voyager också.

Favorit episod är den när seven of nine blir frivilligt kidnappad av borgerna. Ett dubbel avsnitt.

Usch nu vart det långt igen. Men undrar innan jag avslutar, finns det fler i dalarna med detta intresse, och blir det någon träff nära Borlänge i framtiden? :D

P.s. Skall hitta någon bra avatar snart... :)

Jag heter Petter och det här är min första post i det här forumet

jag tyker mycket om star trek, och jag håller på att göra en grafisk novell jag vet inte om det kommer att bli bra eller dåligt. Men de får man se

det var kul att hitta det här forumet jag har hittat en del andra forum om star trek på svenska men inget som liknar detta

Hå hå jaja

Hej jag e ny här på forumet och jag heter Conny

Jag gillar att bygga startrek prylar (tricorders/phaser/padds/m,m ) på min fritid.

och jag är medlem i WCT

Conny