Jump to content
Sign in to follow this  
Mister Borg

Ny här på forumet

Recommended Posts

B)-->

CITAT(B @ 10 Feb 2006, 20:55) <{POST_SNAPBACK}>
Välkommen till vårt Forum Tuvok/Markus. Hur kommer det sig att du kallar dig för Tuvok? Är han din favorit. Är du en vulcan-personlighet? :vulcan:

Han är den karaktär som jag tycker om mest. Kan dock inte riktigt skriva under på att jag har en vulcan-personlighet... :D

Hej alla star trek vänner. Jag är en enkel kille som har gillat star trek edan 70-talet. Törs inte säga hur gammal jag är men åldern har ingen betydelse... har sett det mesta inom star trek och ser fram mot en fortsättning. En eloge till denna oehörda fina star trek sida. Är dessutom väldigt imponerad av denna kunskap av star trek...wow. Bor i Gävle med min familj och älskar fritidslivet med både husbil och skidåkning

Varmt välkommen hit! Själv har jag vart trekker sedan VOY började visas på SVT 1998, men science fiction har hängt med sedan jag var liten någon gång på 70-talet!

Oh nej jag menar inte schizofren! Jag menar mångfacetterad! ;)

Inte för att vara gnällig, men schisofreni är INTE på något sätt associerat med varken flera personligheter (om man inte räknar rösterna), eller olikartade personlighetsdrag, du tänker på störningen Multipla Personligheter.

<---- Jobbar på psyk.

Halloj!

Jag är ny här på forumet.

Kommer ihåg att jag tittade på DS9 när det gick på tv (3an tror jag?) Kom ihåg jag tyckte Jake var så söt :rodna:

Riktigt Trekker blev jag inte förren Voyager började på SVT.

Bor I Halmstad och är med i TSS.

Halloj!

Jag är ny här på forumet.

Kommer ihåg att jag tittade på DS9 när det gick på tv (3an tror jag?) Kom ihåg jag tyckte Jake var så söt :rodna:

Riktigt Trekker blev jag inte förren Voyager började på SVT.

Bor I Halmstad och är med i TSS.

Välkommen till forumet! Ett gott råd: Kolla igenom forumet innan du startar nya trådar. Kanske diskuteras redan det du tänker ta upp någonstans? J.

Hej!

Björn heter jag. Är 28 år gammal. Jag registrerade mig hos er som medlem den 4:e juni förra året(2006). Jag tränar kampsport inne i Uppsala(Kendo/Iaido) och studerar lite olika ämnen periodvis.

Jag har en personlig blogg där jag brukar skriva ner vad jag brukar pyssla med för någonting och den är rätt öppen och publik! Det känns skönt att kunna blogga för då slipper man upprepa så mycket när det gäller klassiska frågeställningar som t.e.x: vad gjorde du förra veckan? Jobbigt sånt där! Så blogga är skönt och man får ut väldigt mycket och det är också bra att hålla skrivkunskaper vid liv, tror jag. Lättare att få en strukturerad överblick också, det är praktiskt!

Personlig blogg:

http://bear-spirit.blogspot.com

Hej är ny på forumet så liten presentation:

Blev introducerad till Star Trek i november förra året. Sen dess har jag hunnit se hela TNG, TOS, alla filmer plus lite DS9 och VOY.....

Ser inte mig själv som en trekki jag gillar bara serierna.

Har dock gjort två youtube musikvideor med klipp ifrån original serien (så jag kanske är på väg mot trekki hållet?)

Annars så pluggar jag Datavetenskap i Linköping.

Förutom att gilla Star Trek så är jag lätt fanatisk när det kommer till Discworld (en fantasy värld med en massa böcker).

Edited by LiquidFire

Välkommen LiquidFire. Studerar du bara i Linköping eller bor du här? Bor själv i Linköping.

P.S Ditt namn är coolt D.S

Nja, jag kommer från Stockholm, men jag bor mest i Linköping så det har börjat kännas som hemma.

Och tack.

Hm såg inte det fanns ett sånt här ämne... uhm...

mig hittar man i sthlmstrakten, jag pluggar biologi, intressen hm jag har min irl setter som jag ställer ut och tränar lydnad och snart också agility med :)

jag skriver noveller, har ett par bokprojekt rullande (skulle man pröva sig på ST?) , dikter osv,

jag målar (har upptäckt det helt underbara mediet olja)

jag sjunger i min och min brorsas syntband, vi regerar ;)spelar endel flöjt också

är en helaktiv Fältbiolog så jag har ende koll på miljön och jag har som mål att gå med i klubb 300 om det finns några skådare här ;)

baka är en het passion, funderar på skaffa Nelix kokbok om någon är intresserad av att smaka ;)

Star Trek har funnits för mig sen min barndom, hehe fattade aldrig vad mammsen menade när hon klagade på att hon inte kunde snacka litteratur osv med kvinnliga släktingar som gillade mja main stream. Hon lät mig också smaka på annat som Asimov, Star Wars osv.

*****r det här blev längre än jag tänkte, men som avslutning kan jag väl säg att jag är med om det händer nåt kul, skriva, ST konst, film, eller vad som helst ;) Har också heta planer på att bygga en robot om någon vill haka på (asså en Riktig Robot, inte en radiostyrd grej)

Peace ;)

Hm såg inte det fanns ett sånt här ämne... uhm...

mig hittar man i sthlmstrakten, jag pluggar biologi, intressen hm jag har min irl setter som jag ställer ut och tränar lydnad och snart också agility med :)

jag skriver noveller, har ett par bokprojekt rullande (skulle man pröva sig på ST?) , dikter osv,

jag målar (har upptäckt det helt underbara mediet olja)

jag sjunger i min och min brorsas syntband, vi regerar ;)spelar endel flöjt också

är en helaktiv Fältbiolog så jag har ende koll på miljön och jag har som mål att gå med i klubb 300 om det finns några skådare här ;)

baka är en het passion, funderar på skaffa Nelix kokbok om någon är intresserad av att smaka ;)

Star Trek har funnits för mig sen min barndom, hehe fattade aldrig vad mammsen menade när hon klagade på att hon inte kunde snacka litteratur osv med kvinnliga släktingar som gillade mja main stream. Hon lät mig också smaka på annat som Asimov, Star Wars osv.

*****r det här blev längre än jag tänkte, men som avslutning kan jag väl säg att jag är med om det händer nåt kul, skriva, ST konst, film, eller vad som helst ;) Har också heta planer på att bygga en robot om någon vill haka på (asså en Riktig Robot, inte en radiostyrd grej)

Peace ;)

Skriva är kul (har själv ett par vilande st ideer till böcker. Du kanske borde kolla in "lost in time" och "A time to fire" i quarks? Det är följetongshistorier där man själv skriver fortsättningen. J.

Det artigaste vore väl att plutta ner nått här även jag gissar jag.

Hm, jag har varit ganska fanatisk i Star Trek sedan jag var väldigt ung, inte uber-fanatisk; jag vet inte allt om skådespelarna; väldigt lite faktiskt. Mer att jag läser in mkt och ser det hela som ett filosofiskt fenomen som jag kan utvecklas med. Faktum är att Star Trek väl var föräldern jag aldrig hade, som mot kvällen bjöd på berättelser om krig, kärlek och andra stora frågor. Och fanns där som ett kompass för mig i världen. Faktum tror jag är att jag nog inte skulle överlevt särskilt länge utan Star Trek. Min barndom var ganska trasig och i allt som jag fick genomleva så stod Star Trek ut som en av de få ting i min närhet som predikade godhet och givmildhet, i en värld som är långt ifrån detta. Och framställer framtiden som ljus, att människors godhet ändå är såpass stark att dessa andra mörka framtidsvisioner inte är en självklarhet. Ibland tvivlar jag själv men jag tror att strävan är en av de viktigare sakerna här i livet. Sålänge vi tror att allt kommer bli hemskt så blir det nog så, men sålänge som vi vågar tro på godhet, så kommer den även till slut vinna.

Samma koncept finner jag i min något romantiska syn av ridderlighet och heder av forna tider, så tillsammans med mina drömmar kring Arthurianska legender (som jag även hittade på själv) och Star Trek så hade jag två väldigt starka ljus att fästa min blick emot; vilket stöttat mig i min egna utveckling och syn på världen.

Som sagt har jag aldrig varit en sån som går runt i uniform (kanske för att jag aldrig fått chansen haha?), det mest 'fanatiska' jag nog varit är att när jag var liten, så hade jag en star trek-affisch på väggen med TNG-besättningen. Och varje natt innan jag somnade så tittade jag upp mot dom och sa godnatt till dem alla var och en :P

Jag är lagomt nördig, jag tycker om programmering(främst c++ och c#) och är intresserad av vetenskap i allmänhet. Men jag är även väldigt natur-orienterad och musik-intresserad. Mitt favoritinstrument är Säckpipa och jag spelar själv den Irländska ("Uilleann Pipe"), och en gång i tiden spelade jag även skotsk höglandspipa.

Till hösten börjar jag på KTH i Kista, och kommer därför flytta närmare ditåt och om allt går som planerat, så skriver jag kontrakt nu på måndag för en lägenhet i Huvudsta vid västra skogen i Solna. 7 min till skolan och 7 min till City känns som en bra kompromiss.

Jag har endast eg träffat ett fåtal person IRL som tycker om star trek, jag har främst mött blind avsky. Men iom min flytt till Sthlm nu (jag har spenderat mkt tid där men aldrig officiellt varit bofast) så har jag haft tankar på att kanske skapa lite bekantskap med andra som hyser samma kärlek till Star Trek som jag själv. Och i Sthlm med sin enorma mångfald tycker jag att det statistiskt sett borde vara större chans för mig att finna sådana personer IRL. Men det är alltid kul med trevliga bekantskaper även om de endast förbli på distans.

Jag ser fram emot många framtida trekkiga diskussioner :)

P.S. Min rangordning är; TNG>Voyager>DS9>TOS.

Det artigaste vore väl att plutta ner nått här även jag gissar jag.

Hm, jag har varit ganska fanatisk i Star Trek sedan jag var väldigt ung, inte uber-fanatisk; jag vet inte allt om skådespelarna; väldigt lite faktiskt. Mer att jag läser in mkt och ser det hela som ett filosofiskt fenomen som jag kan utvecklas med. Faktum är att Star Trek väl var föräldern jag aldrig hade, som mot kvällen bjöd på berättelser om krig, kärlek och andra stora frågor. Och fanns där som ett kompass för mig i världen. Faktum tror jag är att jag nog inte skulle överlevt särskilt länge utan Star Trek. Min barndom var ganska trasig och i allt som jag fick genomleva så stod Star Trek ut som en av de få ting i min närhet som predikade godhet och givmildhet, i en värld som är långt ifrån detta. Och framställer framtiden som ljus, att människors godhet ändå är såpass stark att dessa andra mörka framtidsvisioner inte är en självklarhet. Ibland tvivlar jag själv men jag tror att strävan är en av de viktigare sakerna här i livet. Sålänge vi tror att allt kommer bli hemskt så blir det nog så, men sålänge som vi vågar tro på godhet, så kommer den även till slut vinna.

Samma koncept finner jag i min något romantiska syn av ridderlighet och heder av forna tider, så tillsammans med mina drömmar kring Arthurianska legender (som jag även hittade på själv) och Star Trek så hade jag två väldigt starka ljus att fästa min blick emot; vilket stöttat mig i min egna utveckling och syn på världen.

Som sagt har jag aldrig varit en sån som går runt i uniform (kanske för att jag aldrig fått chansen haha?), det mest 'fanatiska' jag nog varit är att när jag var liten, så hade jag en star trek-affisch på väggen med TNG-besättningen. Och varje natt innan jag somnade så tittade jag upp mot dom och sa godnatt till dem alla var och en :P

Jag är lagomt nördig, jag tycker om programmering(främst c++ och c#) och är intresserad av vetenskap i allmänhet. Men jag är även väldigt natur-orienterad och musik-intresserad. Mitt favoritinstrument är Säckpipa och jag spelar själv den Irländska ("Uilleann Pipe"), och en gång i tiden spelade jag även skotsk höglandspipa.

Till hösten börjar jag på KTH i Kista, och kommer därför flytta närmare ditåt och om allt går som planerat, så skriver jag kontrakt nu på måndag för en lägenhet i Huvudsta vid västra skogen i Solna. 7 min till skolan och 7 min till City känns som en bra kompromiss.

Jag har endast eg träffat ett fåtal person IRL som tycker om star trek, jag har främst mött blind avsky. Men iom min flytt till Sthlm nu (jag har spenderat mkt tid där men aldrig officiellt varit bofast) så har jag haft tankar på att kanske skapa lite bekantskap med andra som hyser samma kärlek till Star Trek som jag själv. Och i Sthlm med sin enorma mångfald tycker jag att det statistiskt sett borde vara större chans för mig att finna sådana personer IRL. Men det är alltid kul med trevliga bekantskaper även om de endast förbli på distans.

Jag ser fram emot många framtida trekkiga diskussioner :)

P.S. Min rangordning är; TNG>Voyager>DS9>TOS.

Snyft... :gråter:

Kolla in den eminenta föreningen Stockholm Trekkers när du ändå är här. Den är sveriges bästa star trek förening eftersom jag är medlem där ;) :blink: Vi träffas regelbundet i Skarpnäcks kulturhus (holodäck alfa) för en heldag med star trek. Nästa star trek dag är i början av september. Mer info på vår eminenta hemsida www.stockholm.trekkers.se . Väl mött! J.

Kolla in den eminenta föreningen Stockholm Trekkers när du ändå är här. Den är sveriges bästa star trek förening eftersom jag är medlem där ;) :blink: Vi träffas regelbundet i Skarpnäcks kulturhus (holodäck alfa) för en heldag med star trek. Nästa star trek dag är i början av september. Mer info på vår eminenta hemsida www.stockholm.trekkers.se . Väl mött! J.

Var det rangordningen som smärtade djupt i bröstet? ^^

Jag ser fram emot att lära mig mer om denna eminenta förening, och jag kan vara seg ibland men den där URL:en verkar inte riktigt stämma.

September känns väldigt avlägset nu, träffas ni endast så sällan? Bättre det än inget alls antar jag.

Hum, Stockholm Trekkers, det låter bekant iaf. Jag tror mig kanske ha varit i närheten av er gamla lokal när det var sci-fi mässa häromåret i Sthlm. Då Marina Sirtis bl.a var med, så var det en intervju jag hade skrivit upp mig på och den ägde rum i en bio-lokal.

Var det rangordningen som smärtade djupt i bröstet? ^^

Jag ser fram emot att lära mig mer om denna eminenta förening, och jag kan vara seg ibland men den där URL:en verkar inte riktigt stämma.

September känns väldigt avlägset nu, träffas ni endast så sällan? Bättre det än inget alls antar jag.

Hum, Stockholm Trekkers, det låter bekant iaf. Jag tror mig kanske ha varit i närheten av er gamla lokal när det var sci-fi mässa häromåret i Sthlm. Då Marina Sirtis bl.a var med, så var det en intervju jag hade skrivit upp mig på och den ägde rum i en bio-lokal.

Här är den rätta länken: http://www.stockholmtrekkers.a.se Jag ber om ursäkt att det blev fel där uppe. Trodde att vi hade bytt till en annan adress...

Det stämmer att "vi" anordnade ett Q&A med Martina Sirtis år 2005 (tror jag). Det var i vår gamla numerade dekomisionerade lokal i hagsätra. Anledningen till att nästa startrekdag är först i september är att det är sommarlov nu. Sedan kommer det att vara en star trek dag en gång i månaden, vanligtvis första lördagen i månaden. Väl mött! J. ps kolla in filmklubben i morgon om du har tid... ds

Hm såg inte det fanns ett sånt här ämne... uhm... mig hittar man i sthlmstrakten, jag pluggar biologi, intressen hm jag har min irl setter som jag ställer ut och tränar lydnad och snart också agility med :) jag skriver noveller, har ett par bokprojekt rullande (skulle man pröva sig på ST?) , dikter osv, jag målar (har upptäckt det helt underbara mediet olja)jag sjunger i min och min brorsas syntband, vi regerar ;)spelar endel flöjt ocksåär en helaktiv Fältbiolog så jag har ende koll på miljön och jag har som mål att gå med i klubb 300 om det finns några skådare här ;)baka är en het passion, funderar på skaffa Nelix kokbok om någon är intresserad av att smaka ;)Star Trek har funnits för mig sen min barndom, hehe fattade aldrig vad mammsen menade när hon klagade på att hon inte kunde snacka litteratur osv med kvinnliga släktingar som gillade mja main stream. Hon lät mig också smaka på annat som Asimov, Star Wars osv. *****r det här blev längre än jag tänkte, men som avslutning kan jag väl säg att jag är med om det händer nåt kul, skriva, ST konst, film, eller vad som helst ;) Har också heta planer på att bygga en robot om någon vill haka på (asså en Riktig Robot, inte en radiostyrd grej)Peace ;)
Skriva är kul (har själv ett par vilande st ideer till böcker. Du kanske borde kolla in "lost in time" och "A time to fire" i quarks? Det är följetongshistorier där man själv skriver fortsättningen. J.
Sjysst jag ska kolla in :)
vad kul att du ska bygga en robot. ditt barnbarnbarns barn kanske är Noonien Soong som bygger Data.
Ja tufft! Peppande tanke, hoppas mina gener slår igenom så ser han/hon ut som moi ;)

Hej är ny på forumet så liten presentation:

Blev introducerad till Star Trek i november förra året. Sen dess har jag hunnit se hela TNG, TOS, alla filmer plus lite DS9 och VOY.....

Ser inte mig själv som en trekki jag gillar bara serierna.

Har dock gjort två youtube musikvideor med klipp ifrån original serien (så jag kanske är på väg mot trekki hållet?)

Annars så pluggar jag Datavetenskap i Linköping.

Förutom att gilla Star Trek så är jag lätt fanatisk när det kommer till Discworld (en fantasy värld med en massa böcker).

Hej och välkomnen etc. Jag är också en stor fan av Pratchet! Börjar på Linköpingsuniversitetet om 2 dar, lärarprogrammet.