Jump to content
Sign in to follow this  
Mister Borg

Ny här på forumet

Recommended Posts

Hej alla!

Hittade den här sidan idag. Den enda star trek sidan jag har vart inne på innan är memory alpha.

Jag har alltid varit intresserad utav vetenskap och rymden men jag upptäckte inte Star trek förrens för ca 6 månader sen (inte säker, gissar).

Under den tiden har jag hunnit se alla TNG och VOY avsnitt, just nu kollar jag på DS9 och klassar mig själv som en startrek nörd :)

Utöver star trek så har jag en till kärlek, nämligen aviation. Jag är en pilot och flyger till vardags flygplan.

Hej alla!

Hittade den här sidan idag. Den enda star trek sidan jag har vart inne på innan är memory alpha.

Jag har alltid varit intresserad utav vetenskap och rymden men jag upptäckte inte Star trek förrens för ca 6 månader sen (inte säker, gissar).

Under den tiden har jag hunnit se alla TNG och VOY avsnitt, just nu kollar jag på DS9 och klassar mig själv som en startrek nörd :)

Utöver star trek så har jag en till kärlek, nämligen aviation. Jag är en pilot och flyger till vardags flygplan.

Alla TNG och voy avsnitt på sex månader? 300 avsnitt? Oj! Det är alltid kul att nya människor får upp ögonen för star trek som vi alla vet är en fantastisk tv serie. Kanske dags att börja titta på ds9 sedan?

Flygplan gillar jag också även om jag inte flyger själv. Får man fråga vilken typ du flyger?

Välkommen till stdb! J.

Tack alla, känns skönt att man välkommen.

Får man fråga vilken typ du flyger?

Jag flyger ett mindre flygplan (max 18 passagerare) med förhoppningar om att få flyga nått större inom en snar framtid. Fast jag klagar inte :)

Jag flyger ett mindre flygplan (max 18 passagerare) med förhoppningar om att få flyga nått större inom en snar framtid. Fast jag klagar inte :)

Då lär det dröja ett tag innan du rattar A - 380 då? J.

Då lär det dröja ett tag innan du rattar A - 380 då? J.

vad är A - 380 ?

Hej hej!

jag blev medlem idag :D Jag har länge (eller ja, några månader) tittat in på forumet , och har nu alltså tagit steget in i gemenskapen.

Min favorit serie är Enterprise (ENT) . Fast jag får ju erkänna att jag faktiskt inte ens har sett vissa av serierna och är helt ovetande om filmerna... :rodna:

men jag har sett (ENT) flera gånger om, så där kan jag i alla fall bidra till konversationen.

välkommen hit Erika, här kommer du att trivas bra.

ENT är också min favoritserie, och jag har heller inte sett alla serier (fast jag jobbar på det :P ).

Då har du en bit kvar att se, erika! Man brukar hålla den serie man ser först högt och för min del ligger tng mig varmt om hjärtat. Nästa steg kanske blir att besöka en star trek förening och se deras visningar, WCT håller ju till i Göteborg så det borde ju vara ganska nära? Hade du bott i stockholm så hade jag självklart rekomenderat stockholm trekkers... :rodna: J.

Jo, jag kämpar för nuvarande med att se hela vogager (är dock bara på säsong 2).

men vem vet, kanske har jag sparat de bästa serierna till sist?

tack för välkomnandena! :D

Hej, hej Erika! :)

Du postar möjligtvis inte på Sci-Fi Nytt's forum? :D

Välkommen till forumet. Hoppas du kommer att trivas och hittar många trevliga diskussioner att delta i.

Har varit medläm ett tag nu och tänker att det är dags att säga hej (Blyg :rodna: ).

HEJ!!!

Har tittat på sidan ett tag innan och sedan gick jag med.

Namnat är taget från min sjuka fantasi (involverande bland annat en egen liten Star Trek-serie).

Edited by Dr G. Eastwich