Expendable Ensign 0 Report post Posted March 9, 2008 Välkommen! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tailwind 0 Report post Posted March 12, 2008 Hej alla! Hittade den här sidan idag. Den enda star trek sidan jag har vart inne på innan är memory alpha. Jag har alltid varit intresserad utav vetenskap och rymden men jag upptäckte inte Star trek förrens för ca 6 månader sen (inte säker, gissar). Under den tiden har jag hunnit se alla TNG och VOY avsnitt, just nu kollar jag på DS9 och klassar mig själv som en startrek nörd Utöver star trek så har jag en till kärlek, nämligen aviation. Jag är en pilot och flyger till vardags flygplan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
commander ricochet 0 Report post Posted March 12, 2008 Välkommen in i gemenskapen! Jag förstår att det kan vara lätt att göra en koppling till star trek om man är pilot! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted March 12, 2008 Hej alla! Hittade den här sidan idag. Den enda star trek sidan jag har vart inne på innan är memory alpha. Jag har alltid varit intresserad utav vetenskap och rymden men jag upptäckte inte Star trek förrens för ca 6 månader sen (inte säker, gissar). Under den tiden har jag hunnit se alla TNG och VOY avsnitt, just nu kollar jag på DS9 och klassar mig själv som en startrek nörd Utöver star trek så har jag en till kärlek, nämligen aviation. Jag är en pilot och flyger till vardags flygplan. Alla TNG och voy avsnitt på sex månader? 300 avsnitt? Oj! Det är alltid kul att nya människor får upp ögonen för star trek som vi alla vet är en fantastisk tv serie. Kanske dags att börja titta på ds9 sedan? Flygplan gillar jag också även om jag inte flyger själv. Får man fråga vilken typ du flyger? Välkommen till stdb! J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vorik 0 Report post Posted March 12, 2008 Välkommen till forumet. Hoppas att du kommer att trivas och att du hittar flera trevliga diskussioner att delta i. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Unkas 0 Report post Posted March 12, 2008 Välkommen! Ser fram emot att dryfta diverse ämnen i de olika trådarna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Tailwind 0 Report post Posted March 13, 2008 Tack alla, känns skönt att man välkommen. Får man fråga vilken typ du flyger? Jag flyger ett mindre flygplan (max 18 passagerare) med förhoppningar om att få flyga nått större inom en snar framtid. Fast jag klagar inte Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted March 14, 2008 Tack alla, känns skönt att man välkommen. Får man fråga vilken typ du flyger? Jag flyger ett mindre flygplan (max 18 passagerare) med förhoppningar om att få flyga nått större inom en snar framtid. Fast jag klagar inte Då lär det dröja ett tag innan du rattar A - 380 då? J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
K´hogh son of Klintoch 0 Report post Posted March 14, 2008 Tack alla, känns skönt att man välkommen. Får man fråga vilken typ du flyger? Jag flyger ett mindre flygplan (max 18 passagerare) med förhoppningar om att få flyga nått större inom en snar framtid. Fast jag klagar inte Då lär det dröja ett tag innan du rattar A - 380 då? J. vad är A - 380 ? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mikael 0 Report post Posted March 14, 2008 vad är A - 380 ? Google är din vän, som alltid. Kort sagt är det ett (väldigt) stort flygplan. Större än ett Boeing 747-400 ("JumboJet"). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted March 14, 2008 Precis fast jag skulle vilja slå ett slag för wikipedia som hade en förvånanandsvärt bra sida om flygplanet. Mer sådant! J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Expendable Ensign 0 Report post Posted March 15, 2008 (edited) Hej och välkommen till forumet. Kul att du hittat (flyg)vägen till Star Treks underbara värld. Edited March 15, 2008 by Expendable Ensign Quote Share this post Link to post Share on other sites
Erika 0 Report post Posted May 3, 2008 Hej hej! jag blev medlem idag Jag har länge (eller ja, några månader) tittat in på forumet , och har nu alltså tagit steget in i gemenskapen. Min favorit serie är Enterprise (ENT) . Fast jag får ju erkänna att jag faktiskt inte ens har sett vissa av serierna och är helt ovetande om filmerna... :rodna: men jag har sett (ENT) flera gånger om, så där kan jag i alla fall bidra till konversationen. Quote Share this post Link to post Share on other sites
NX-01 0 Report post Posted May 3, 2008 välkommen hit Erika, här kommer du att trivas bra. ENT är också min favoritserie, och jag har heller inte sett alla serier (fast jag jobbar på det :P ). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted May 4, 2008 Då har du en bit kvar att se, erika! Man brukar hålla den serie man ser först högt och för min del ligger tng mig varmt om hjärtat. Nästa steg kanske blir att besöka en star trek förening och se deras visningar, WCT håller ju till i Göteborg så det borde ju vara ganska nära? Hade du bott i stockholm så hade jag självklart rekomenderat stockholm trekkers... :rodna: J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Erika 0 Report post Posted May 4, 2008 Jo, jag kämpar för nuvarande med att se hela vogager (är dock bara på säsong 2). men vem vet, kanske har jag sparat de bästa serierna till sist? tack för välkomnandena! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted May 4, 2008 Det är nog många som skulle svara ja på den frågan ja. Ds9 kräver lite tålamod och att man sätter sig in i serien men ger man den det är den enligt många den bästa serien. Men alla st serier är bra.. Välkommen förresten! J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Unkas 0 Report post Posted May 4, 2008 Välkommen Erika. Ser fram emot många trevligt konversationer i de många trådarna. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Expendable Ensign 0 Report post Posted May 5, 2008 Välkommen till forumet! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Erika 0 Report post Posted May 6, 2008 Tack tack ! Jag känner mig redan mycket välkommen ! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Vorik 0 Report post Posted May 6, 2008 Hej, hej Erika! Du postar möjligtvis inte på Sci-Fi Nytt's forum? Välkommen till forumet. Hoppas du kommer att trivas och hittar många trevliga diskussioner att delta i. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dr G. Eastwich 0 Report post Posted June 13, 2008 (edited) Har varit medläm ett tag nu och tänker att det är dags att säga hej (Blyg :rodna: ). HEJ!!! Har tittat på sidan ett tag innan och sedan gick jag med. Namnat är taget från min sjuka fantasi (involverande bland annat en egen liten Star Trek-serie). Edited June 13, 2008 by Dr G. Eastwich Quote Share this post Link to post Share on other sites
commander ricochet 0 Report post Posted June 13, 2008 TJABA! Och väkommen till det göttaste forumet i Sverige vad gäller star trek! Här finns proffsen som kan allt! (Jag är inte ibland dom) :blink: Quote Share this post Link to post Share on other sites
Supreme Commander JAF 0 Report post Posted June 14, 2008 Kom inte och snacka sjuk fantasi med mig ty där är jag oslagbar... J. Quote Share this post Link to post Share on other sites
K´hogh son of Klintoch 0 Report post Posted June 14, 2008 (edited) det tror du bara ! JAG är den obesegrade mästaren(tio vinster K-O på raken !) eehh... välkomna till alla nya förresten ! Edited June 14, 2008 by K´hogh son of Klintoch Quote Share this post Link to post Share on other sites