Jump to content
Sign in to follow this  
Mister Borg

Ny här på forumet

Recommended Posts

Äsch, det hade jag glömt. Det var väldigt länge sedan jag såg TNG, bläddrade förbi TV4 SF förra året och då var det ENT som rullade och den latenta Trekgenen väcktes till liv...

Tjo jag är alldelens sprojlans här och blev så varm i hjärtat när jag hitta det här forumet.

Jag har ganska länge kollat på Star Trek men ganska sällan med någon annan förutom när jag tvingar pojkvännen att se men han är inte så väldigt intresserad. Jag är ganska nyinflyttad i Göteborg och hittade den här sidan genom att söka efter föreningen i Göteborg som jag upptäckte på Sci-fi mässan i höstas så nu ska jag väl orientera mig lite här.

Ja, jag instämmer med kloke JAF.

Här finns allt möjligt från diskussioner om vad som helst i din vardag till djupgående diskussioner om star treks filosofi eller lite mer "ytliga" saker som vem som är den bästa kaptenen, om Riker ska ha skägg eller ej, vad man tyckte om ett specifikt avsnitt m.m. det är bara att välja och vraka :) Det du söker finns här någonstans, vi har täckt in det mesta.

Hallo :)! jag blev medlem för några dagar sedan. jag har vetat om denna sida sedan 07-08 tror jag, har varit Star Trek fan inte så länge, började titta på TNG när den gick på tv6 och så hittade jag hit för att veta mer om episoderna som sändes då... själv är jag 18 år, o bor i utkanten av Stockholm :P nu har jag sätt nästan alla Star Trek serierna fast jag tycker mest om TNG och Voyager :)

Hallo :)! jag blev medlem för några dagar sedan. jag har vetat om denna sida sedan 07-08 tror jag, har varit Star Trek fan inte så länge, började titta på TNG när den gick på tv6 och så hittade jag hit för att veta mer om episoderna som sändes då... själv är jag 18 år, o bor i utkanten av Stockholm :P nu har jag sätt nästan alla Star Trek serierna fast jag tycker mest om TNG och Voyager :)

Välkommen!

Du fick riktig tändning på exakt samma sätt på star trek som jag då! Jag hakade också på 6:ans sändningar då!

Här finns allt du behöver på svenska! Massa folk som kan mycket mer om star trek än jag :)

Välkommen!

Du fick riktig tändning på exakt samma sätt på star trek som jag då! Jag hakade också på 6:ans sändningar då!

Här finns allt du behöver på svenska! Massa folk som kan mycket mer om star trek än jag :)

haha! då var jag inte ensam :) men jag kollat allt på denna sida om startrek, mest om filmerna och serierna (episoder) o allt, x) så jag har något att tacka för denna sida för, xD

TAS är grymt underskattad men man måste tänka på att den är gjord för barn. TOS är nästan lika bra som TNG och DS9. Många avsnitt är bättre än det bästa från andra trekserier. Trouble with Tribbles är genialisk.

Välkommen Starblaze!

PS. TOS är oerhört bra när man inser att det är gjort på 60-talet. Och bortser man från specialefekter tycker jag att serien håller en generelt mycket bra klass som är i nivå med det som följde. På sätt och vis över till och med, då TOS satte riktmärket för vad ST var.

Edited by Unkas