Jump to content
Sign in to follow this  
Mister Borg

Ny här på forumet

Recommended Posts

Hej

Ny på forumet och egentligen inte så forumvan. Däremot gillar jag Star Trek och jag har läst ganska mycket i databasen.

Jag är lite insnöad på tekniken och gillar det abstrakta i Star Trek. Och ska jag vara ärlig så kan jag nästan inte tänka mig att warpdriften inte blir verklighet 2063. Jag kommer att fira ett -50års jubileum nästa år.

Ju mer jag tänker på vårt universum desto mer säker blir jag på att vi endag kommer att utforska det. Det kan inte vara så att vi är begränsade till denna lilla platsen jorden, vad är iså fall syftet med resten. Givetvis att ge alla andra civilisationer plats men varför ska vi inte kunna kommunicera?

Bli inte rädda för mig nu. Men det är spännande även för en småbarnsfar att låta tankarna sväva iväg, och då är Star Trek en bra inspiration.

Joakim

Hej

Ja jag är ny här (annars så skulle jag ju inte skriva en "presentation").

Vet inte riktigt vad jag ska skriva.

Är riktigt dålig på detta med presentationer faktiskt.

Vad är det folk vill veta liksom?

Har i alla fall älskat Star Trek sen jag såg TNG nån gång runt början på 2000-talet (tror jag det var).

Har sen dess sett alla filmer och serier, men föredrar TNG, DS9 och VOY.

Bor i Stockholm.

Välkommen Nirvei! Eftersom du bor i Sthlm kanske du kan komma över din folkrädsla och bege dig till Sthlm Trekkers trekdag i Skarpnäck i höst. Det kostar inte så mycket att testa på och vi är jättetrevliga, jag lovar :D

Välkommen hit! Du gör rätt i att ta dig till Skarpnäck någon gång. Deras trekdagar är alltid trevliga - ett härligt gäng! Själv bor jag närmare Göteborg, så det är där jag är på s.k. treffar, men skulle gärna komma förbi trekdagen någon annan gång. :)

Alltid roligt med nytt blod på forumet :)

Haha. Jag vet att man säger så, men det lät nästan som om det var ett forum för anonyma vampyrer eller något sånt :D

Hysh hysh ;) Moahahahaha :djävul: :w00t: .

Det kan även vara en gammal goding från någon av landets blodcentraler hehe, det får nog höra många skämt som faller in i den kategorin... :knäpp:

Hehe jag kanske gillar att bli biten *fniss*

Hmm jo kanske det.

Är väll inte så mkt folkrädd direkt, är mer att jag inte har något större behov av socialt umgänge och att umgås med andra IRL tar oftast mer än det ger.

Men självklart kan jag ha trevligt med andra, har ju liksom vänner :P

Hej!

Ny medem här efter efter att ha varit på drift ute i rymden länge... *ler*

Hemmahörande några mil söder om Göteborg. Växte väl upp med TOS men min favoritserie är nog ändå Voyager. Gillar även Space 1999, "No spaceshuttle is like an Eagle".

Smög in lite på träffen i Mölndal i lördags av ren nyfikenhet då jag besökte en annan tillställning i lokalen under. Tänkte att det får jag göra om... *s*

Ser fram mot kommande träffar!

Live long and... / Hugh

Edited by Hugh