Jump to content

Ny här på forumet

Mister Borg
 Share

Recommended Posts

• Replies 1.4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Välkommen hit! Har du sett serierna förut eller är det första gången?

Det är första gången för mig. TNG har jag dock tittat sporadiskt på när det gick på eftermiddagarna.

Filmerna har jag sett två gånger iaf :)

Om du har lust starta då gärna en tråd om dina intryck om serierna och avsnitten medan du tittar. Det är alltid kul för oss andra att se det med fräscha ögon.

• 5 weeks later...

Välkommen Exterus! Jag förmodar att du menar den amerikanska Memory Alpha, den svenska motsvarigheten har bara en bråkdel av den mängd information som finns på den amerikanska.

Jag skulle nog hävda att ingen annan svensk Star Trek-webbplats slår oss när det gäller mängd information om Star Trek (dvs. i Star Trek Databas).

Edited by Fleetadmiral

Tjena!

Blev medlem någon vecka sen i samband med att jag började kolla ST. Kommer nog inte skriva så mycket förutom vilka mina favoritavsnitt var för varje säsong jag kollar klart samt lite allmänna tankar om säsongen. Annars har jag inte mycket att bidra med här.

Edited by CordonBleu

Tjena!

Blev medlem någon vecka sen i samband med att jag började kolla ST. Kommer nog inte skriva så mycket förutom vilka mina favoritavsnitt var för varje säsong jag kollar klart samt lite allmänna tankar om säsongen. Annars har jag inte mycket att bidra med här.

Jag hade redan välkomnat dig i en annan tråd, men jag gör det väl igen. Välkommen! :P

Var inte rädd för att delta dock, även om du känner att du har mindre kunskaper än andra. Kanske vet just du något som ingen annan här vet? Dessutom är det inte bara kunskaper som är av värde, diskussionerna och frågorna i sig kan vara intressanta, och dessutom så kommer du ju med nya perspektiv och synvinklar som nytillkommen tittare. Det är t.ex. något som många av oss här värderar väldigt högt, då vi inte kan göra om det själva. ;)

• 3 weeks later...

Hej!

Mitt namn är Erik, 20 år och bor i Göteborg! Tänkte att jag registrerar mig här för att se om man kan hitta några likasinnade eftersom jag i princip inte känner någon som gillar Star Trek :P

Har varit Star Trek fan i många år, exakt vet jag inte men borde vara runt 7 år nu. Började med att jag kollade TNG på TV6 när det visades där. Sedan dess så har jag sett alla säsonger av TNG och sett dom flesta avsnittet 3-4 gånger. Efter det så har jag fortsatt med att kolla på alla säsonger av DS9 och Voyager, just nu är jag på fjärde säsongen av Enterprise. När jag sett klart det så blir det TOS och då kommer jag för första gången har gjort hela varvet! Sen blir det att skaffa sig TNG på Blu-ray :D

Dessutom så har jag sett filmerna som baseras på TNG och den senaste såklart, tänkte att jag väntar med filmerna som baseras på TOS innan jag faktiskt har sett TOS.

Spelnörd är jag också så har såklart spelat Star Trek Legacy!