Jump to content
Sign in to follow this  
Mister Borg

Ny här på forumet

Recommended Posts

Välkommen, Leelene! Det var jag som pratade med mig för Star Trek Databas räkning på de sociala medierna. Kul att du lyckades hitta ett namn - och vilken snygg förklaring kring det dessutom!

Tack igen för all varm välkomst! Eller hur man nu skall skriva det som!

Vet inte vart jag skulle skriva detta lilla näst intill Off-Topic grejjs men det är ganska viktigt att ändå få berätta det. Jag är nämligen mycket glad och lite smått nervös. Jag har gått med i den lokala botanikerklubben och på söndag är första utflykten. Jag ser fram emot det väldigt mycket för jag verkligen älskar naturen och allt det vackra! Mina favoritväxter är träd och buskar och alla blommor som är gula (här i området där jag bor finns till och med ett träd (eller om det är en superstor buske) med gula blommor vackert! Men jag kan allt för lite om växter så då bestämde jag mig för att gå med i föreningen! Nybörjare eller inte, ju fler desto bättre!

Och för er alla, att lära sig att använda en "Flora" är mycket svårare än vad det först ser ut!

Hej jag är verkligen helt registrerade mig för ungefär 10 minuter sedan och har aldrig varit del av någon Star Trek community, men efter att ha varit på konvent för några veckor sedan och såg deras så kallade Star Trek del så blev jag djupt besviken och ville träffa lite äkta fans som älskar serien och universumet.

Jag heter Filip och jag har varit Star Trek fan sen min far bänkade mig framför TVn och sa att det var den bästa showen som fanns och jag måste hålla med honom. Jag har sett allt utom TOS vilket är rätt mycket jag missat men jag har läst om vad som har hänt där men jag vill inte se den för att jag känner att dom något begränsade special effekterna från den tiden inte ger serien en ärlig chans i dagens samhälle :/.

Jag är här för att hitta folk som är lika sinnade diskutera Star Trek, bråka om Star Trek, snacka med folk som har olika teorier om Star Trek allt Star Trek helt enkelt. Skriv gärna ett meddelande om ni har några frågor eller något

Välkommen hit, Insanedrain!

Du har säkert hört detta tidigare, men du borde ge TOS en chans. Den är faktiskt en väldigt bra serie, även om den är så gammal som den är. Sen vet jag inte om du vet om detta men de remasterade TOS för några år sen till HD och förnyade specialeffekterna, så det kanske vore värt det för dig att se Blu-ray versionen istället. ;)

Jag heter Filip och jag har varit Star Trek fan sen min far bänkade mig framför TVn och sa att det var den bästa showen som fanns och jag måste hålla med honom. Jag har sett allt utom TOS vilket är rätt mycket jag missat men jag har läst om vad som har hänt där men jag vill inte se den för att jag känner att dom något begränsade special effekterna från den tiden inte ger serien en ärlig chans i dagens samhälle :/.

Det beror väl helt och hållet på hur tolerant/öppen man är för serier från den tiden. Hur gammal är du? Vilken serie var det din pappa bänkade dig framför?

Välkommen!

Jag är här för att hitta folk som är lika sinnade diskutera Star Trek, bråka om Star Trek, snacka med folk som har olika teorier om Star Trek allt Star Trek helt enkelt. Skriv gärna ett meddelande om ni har några frågor eller något

Välkommen, du har definitivt hamnat på rätt ställe! :)

Hej! Är precis nyregistrerad och tänkte att det var en bra start att intoducera sig.

Jag är en 18 årig tjej som är ett rätt nytt fan av Star Trek, som sedan ett par månader har fastnat totalt för TOS. Jag skyller allt det här på en av mina lärare, som pratade extremt entusiastiskt om Star Trek tillräckligt många gånger för att jag skulle ge det en chans.

Jag gillar musik, litteratur och brinner för att teckna.

Välkommen, Eld! ;)

Får man fråga vad läraren din sa som fick dig att kolla upp det?

Vad för Star Trek har du sett än så länge? Bara del av TOS eller har du kanske sett vissa avsnitt eller filmer innan?

Kul med nya Star Trek fans. Jag avundas er! :D

Var inte rädd att fråga saker eller bara skriva av dig. ;)

Edited by Lord Di Lego

Tack så mycket! :)

Än så länge har jag sett ungefär 2/3 av TOS (har inte kunnat se så mycket över sommaren, tyvärr) och jag har sett filmerna av JJ Abrams. Håller även på att läsa en del av romanerna, och är klar med Firestorm och The Weight of Worlds.

Haha, jadu. När jag berättade att jag gillade serier som t.ex. Doctor Who, så började han hinta om att Star Trek var riktigt bra. Plus att han har en vana att dra rätt många referenser till det.

Hej! Är precis nyregistrerad och tänkte att det var en bra start att intoducera sig.

Jag är en 18 årig tjej som är ett rätt nytt fan av Star Trek, som sedan ett par månader har fastnat totalt för TOS. Jag skyller allt det här på en av mina lärare, som pratade extremt entusiastiskt om Star Trek tillräckligt många gånger för att jag skulle ge det en chans.

Jag gillar musik, litteratur och brinner för att teckna.

Din lärare förtjänar en Paradis ask i present för att ha introducerat dig för något så underbart. Är många över din ålder som inte kan uppskatta TOS pga seriens ålder, så det är väldigt kul att läsa att en 18 åring fastnat för det!

Välkommen!

Välkommen!

Dina lärare måste vara sända från ovan. TOS är bäst. Testa TAS senare.

Haha jo, jag är jätteglad att han pratade om den!

Funderar på att se TAS någon gång, men för ögonblicket planerar jag att se Next Generation när jag är klar med TOS.

Halloj!

Det här verkar ju inte vara world wide webs mest aktiva forum men jag tänkte ge det ett försök.

Jag har loggat in via Facebook (något som jag ångrar nu när jag ser att alla andra här har alias. Oh well.) och som ni ser så heter jag Emelie.

Jag är ett stort star trek-fan, men har aldrig träffat någon annan som älskar ST. Överallt möts jag av ett höjt ögonbryn och "vad är grejen med Star trek egentligen?".

Det vore väldigt trevligt att hitta några andra trekkies att diskutera med så att min omgivning slipper höra mina utläggningar...

Välkommen till forumet Emelie!

Aktiviteten här går i vågor, men det har definitivt varit en märkbar och utdragen svacka på senare tid. Men, men; desto roligare då att se nytt folk här!

Edited by loghaD

Välkommen Emelie! Vi är medvetna om att forumaktiviteten just nu är låg och har varit så ett tag (många forum har detta problem). Men som det har sagts finns det ett gäng Star Trek-föreningar. Bor du i närheten av Norrköping, Eslöv/Malmö, Göteborg eller Stockholm finns det många trekkers som träffas där regelbundet. Får man fråga var du bor någonstans? :)

Tack :)

Jag bor i Stockholm och har spanat in Stockholm trekkers. Vore roligt att gå på en trekdag, men jag är mitt uppe i en flytt med mycket att fixa. Men i december kanske! Kollat på lite tidigare teman, så underbart!

Är det många som är aktiva i era föreningar? I min bekantskapskrets känner jag mig som en trek-ö i ett mörkt hav fullt av whovians.