Jump to content
Sign in to follow this  
Mister Borg

Ny här på forumet

Recommended Posts

Kul med en tråd som denna. Jag tog det enkla valet att regga med Facebook, och jag har redan glömt om det automatiskt blev mitt riktiga namn eller om jag bara var allmänt fantasilös, haha.

Anyway, jag gillar alla delar av Trek-världen på olika sätt, men favoriten är Voyager. Jag tror jag såg delar av den först, men minns inte när eller hur. Jag är 39 år, så någon annan här kanske vet. Ja, jag kan googla såklart, men nu kanske det blir lite prat istället vilket är najs. =)

Om det var när SVT visade Voyager så finns alla dessa uppgifter här på databasen. Premiäravsnittet visades den 15 juni (andra halvan 17 juni) 1998, och jag började se på serien från den 17 juni. Jag är själv 43 år så det kan ju ha varit i samma veva som du hakade på?

Hej, ny här på forumet och tänkte presentera mig.

Mitt första minne av när jag började titta regelbundet på Star Trek är väl när Kanal 5 visade TNG på 90-talet. Har varit fast sedan dess och det är fortfarande TNG som ligger mig varmast om hjärtat även om jag verkligen gillar allt annat Star Trek relaterat också. Annars gillar jag all Sci-Fi och Fantasy jag kan komma åt. Ser verkligen fram emot 2017 med spänning.

1 timme sedan, Omren sade:

Hej, ny här på forumet och tänkte presentera mig.

Mitt första minne av när jag började titta regelbundet på Star Trek är väl när Kanal 5 visade TNG på 90-talet. Har varit fast sedan dess och det är fortfarande TNG som ligger mig varmast om hjärtat även om jag verkligen gillar allt annat Star Trek relaterat också. Annars gillar jag all Sci-Fi och Fantasy jag kan komma åt. Ser verkligen fram emot 2017 med spänning.

Välkommen! Jag upptäckte också Star Trek genom TNG, men på 2000-talet när det gick på TV6! Sedan dess har dock blivit DS9 blivit favoriten, även om jag verkligen gillar TNG också. Håller just nu på att se om TNG på de remastrade blu-rays som släppts, vilken skillnad det är i bild jämfört med när det gick på sexan!! Hoppas att du ska trivas här på forumet, som helt klart kan behöva lite nytt blod. Tror och hoppas att ett gäng övervintrade trekkers ska krypa fram snart när vi äntligen har nya avsnitt att diskutera igen! 2016 borde också bli spännande med ny film och rykten om den nya serien, som vi ju borde börja höra mer och mer om snart!

Hej kära Trekkers och tillika vänner!

Här har ni en snart 40-årig Trekker som har huserat i Linköping sedan födseln.

Jag är för tillfället arbetslös men är utbildad inom vårdyrket. Vi får väl se om jag hittar tillbaka dit eller om det är dags att prova på något annat framöver.

Jag har tyckt om Star Trek ända sedan jag såg delar av TOS när den sändes på någon reklamkanal. Jag tror att det är den kanalen som idag heter Kanal 5, men som hette något annat då det begav sig.

Jag följde även VOY från start till slut när SVT sände den, samma sak när man sände delar av ENT. Jag har ett minne av att jag även såg spridda avsnitt av DS9 på TV3 en gång i tiden.

Sedan så plöjde jag igenom det mesta som fanns av tv-serierna samt filmerna på VHS och köpte sedan en hel del på DVD. När jag köper mig en BD-spelare så uppgraderar jag nog några av filmerna och tv-serierna till det formatet med.

Det är svårt att säga vilken som är min favorit bland filmerna och tv-serierna då det varierar.

Jag gillar för övrigt att se på film och tv-serier. Det har varit mitt största intresse sedan tonåren. Detsamma gäller även tv-spel. Jag har gillat Nintendo ända sedan jag fick ett NES i födelsedagspresent av föräldrarna under 1980-talet.

Jag är även gärna ute i naturen och umgås också med föräldrarna samt övrig släkt när tillfälle ges.

Jag hoppas att jag ska trivas här och kunna bidraga med något vettigt bland diskussioner.

Tack för ordet.

Edited by RydLKPG
Stavfel samt tillägg av info.

Välkommen hit! Själv bor jag i Ulricehamn, men har varit mycket i Östergötland under min uppväxt (morföräldrarna bodde i Tranås och det blev många resor norrdäröver). Är du med i Trekkers i Östra Sverige (TÖS)?