Gå till innehåll
Jocke

Frågor? del 4

Rekommenderade inlägg

Detta inlägget är lite OT

Jag har ett ( onödig) frågtecken som behövs rätas upp när det gäller nyhetsidan på stenterprise. Jag såg att det stod att DS9- DVD utkommer 2 mars. Gäller det engelska DVD? Eftersom jag vet att svenska DVD utkommer 2 april.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Detta inlägget är lite OT

Jag har  ett ( onödig) frågtecken som behövs rätas upp när det gäller nyhetsidan på stenterprise.  Jag såg att det stod att  DS9- DVD utkommer 2 mars. Gäller det engelska DVD? Eftersom jag vet att svenska DVD utkommer 2 april.

Detta är dom datum jag har för DS9 säsong 1:

USA - 25:e februari

England - 24:e mars

Sverige - 2:a april (källa: Discshop)

För det mesta så brukar DVD-boxarna släppas samtidigt som i England, jag vet inte varför dom släpps senare här i Sverige.

På nyhetssidan så står det att DS9 S1 släpps i England den 24:e mars

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Får jag också drifta mig till föreslås att stvoyager.nu ligger kvar därefter, även om det inte uppdateras. Som jag skrivit på nyheterna under stenterprise.nu, kommer Voyager troligen att repriseras under sommaren 2003. Kanske är det då möjligt att fler blir tagna av Voyager-sagan och letar efter mer information på nätet. stvoyager.nu är en bra informationskälla på svenska, och det vore hemskt om den försvann. Dock behöver den ju inte uppdateras något mer.

stvoyager.nu kommer åtminstone att finnas kvar fram till oktober 2003, domännamnet är betalt fram tills dess. Får se om jag förlänger det då eller inte, beror hellt och hållet på om VOY går i repris och hur många som besöker sidan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan man inte se när en spec person var här senast?

Jag menar, jag kan ju se när jag själv var online här senast, det står ju längst upp. Men finns det inte en funktion som gör att jag kan se när andra medlemmar var uppe senast???

<_<

Det borde finnas, tycker jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag menar, jag kan ju se när jag själv var online här senast, det står ju längst upp. Men finns det inte en funktion som gör att jag kan se när andra medlemmar var uppe senast???

<_<

Nej det tycker inte jag. Det räcker med att man ser när man själv vart online tycker jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
stvoyager.nu kommer åtminstone att finnas kvar fram till oktober 2003, domännamnet är betalt fram tills dess. Får se om jag förlänger det då eller inte, beror hellt och hållet på om VOY går i repris och hur många som besöker sidan.

Kan då inte materialet finnas kvar åtminstone som en "underrubrik" till stenterprise? Det vore synd om allt arbete försvann. Det borde ligga kvar någonstans, anser jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan då inte materialet finnas kvar åtminstone som en "underrubrik" till stenterprise? Det vore synd om allt arbete försvann. Det borde ligga kvar någonstans, anser jag.

Jag tycker också att det borde finnas kvar. Kan man inte lägga den under stenterprise.nu/stvoyager eller något sånt? :borg1:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Får jag också drifta mig till föreslås att stvoyager.nu ligger kvar därefter, även om det inte uppdateras. Som jag skrivit på nyheterna under stenterprise.nu, kommer Voyager troligen att repriseras under sommaren 2003. Kanske är det då möjligt att fler blir tagna av Voyager-sagan och letar efter mer information på nätet. stvoyager.nu är en bra informationskälla på svenska, och det vore hemskt om den försvann. Dock behöver den ju inte uppdateras något mer.

Jag tycker absolut att du ska ha kvar sidan. Ok, det är ett bra tag tills oktober 2003, men jag håller med Pjotr'k. Det vore verkligen synd om sidan skulle gå förlorad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag ser att det i titelraden på webbläsaren nu står:

(AVSTÄNGT) Star Trek Forum -> Svarar i Frågor? del 4...

Varför "AVSTÄNGT"?

Och precis när jag skrivit det, försvann det helt och hållet. Glöm det då, det var väl bara något tillfälligt.

Redigerad av Pjotr'k

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

<_>

Tyvärr så finns det inte någon sådan funktion, enda sättet du kan se det på är när personen senast skrev ett inlägg.

Jag får se hur jag gör när vi börjar närma oss oktober, antingen så förlänger jag domännamnet eller så löser det sig på något annat sätt, vi får se då...

Jag ser att det i titelraden på webbläsaren nu står:

(AVSTÄNGT) Star Trek Forum -> Svarar i Frågor? del 4...

Varför "AVSTÄNGT"?

Och precis när jag skrivit det, försvann det helt och hållet. Glöm det då, det var väl bara något tillfälligt.

Forumet var avstängt under en liten stund då jag uppgraderade till v1.1 "FINAL". Det är enbart administratörer och forumledare som kan se forumet när det är avstängt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då jag hörde att ni inte visst om ni skulle förlänga domän namnet stvoyager.nu så undrar jag om man kan på något sätt ladda ner allt material så att man kan öppna den som om den vore kvar. Fattar någon vad jag menar, jag är inte någon riktigt data freak :P

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
oj det såg jag inte.

där har jag inte tittat. jag tänkte mer att man kan vilja ha den nere vid de kommande skerna som står. kanske??

Jag ska kolla på det och se vad jag kommer fram till ...

Blir det nå fler skin? :rolleyes:

Ja, det blir det nog, men jag kan tyvärr inte säga när. Jag har tänkt att börja kolla på några nya, men det tar ett tag att komma på idéer och sen förverkliga dom.

Då jag hörde att ni inte visst om ni skulle förlänga domän namnet stvoyager.nu så undrar jag om man kan på något sätt ladda ner allt material så att man kan öppna den som om den vore kvar. Fattar någon vad jag menar, jag är inte någon riktigt data freak :P

Jag har ju såklart allt material lokalt, men jag vet inte om jag vill lämna ut det till alla. Om du vill så kan du spara sidorna via IE och andra webbläsare, men då får du spara varje sida individuellt och det kanske blir lite jobbigt ;)

Vänta istället fram tills oktober och se hur det blir då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har ju såklart allt material lokalt, men jag vet inte om jag vill lämna ut det till alla. Om du vill så kan du spara sidorna via IE och andra webbläsare, men då får du spara varje sida individuellt och det kanske blir lite jobbigt ;)

Vänta istället fram tills oktober och se hur det blir då.

Men annars kan man väl ha sidan på adressen stenterprise.nu/voyager eller??

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Men annars kan man väl ha sidan på adressen stenterprise.nu/voyager eller??

Som jag skriver så kommer det att lösa sig senare, jag har några idéer om hur jag ska lösa det ...

Varför står det "Starfleet Intelligence" på "Forumledare" på varje forum? Är det inte så att varje forumledare har sitt eget forum?

Ja och nej, vi är alla sk globala forumledare, vilka betyder att vi kan gå in och "forumleda" vilket forum vi vill. "Starfleet Intelligence" står där endast så att det ska gå att se vilka som är forumledare, detta kan komma att ändras senare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fungerar verkligen den funktion som räknar antalet medlemmar? Jag tycker att jag ser nya registrerade medlemmar hela tiden, men den verkar ändå alltid stå på 194 medlemmar totalt. :huh:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Fungerar verkligen den funktion som räknar antalet medlemmar? Jag tycker att jag ser nya registrerade medlemmar hela tiden, men den verkar ändå alltid stå på 194 medlemmar totalt. :huh:

Nej den borde funka eftersom det bara för ett tag sedan stod på 188-89 medlemmar. Den verkar gå framåt i samma takt som nya medlemmar kommer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har en fråga! Finns det möjlighet att se när och hur mycket en medlem har loggat in? Det är en användare som jag undrar vart han har tagit vägen men man kan inte se när han var inloggad sist. Eller? :blink:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Jag har en fråga! Finns det möjlighet att se när och hur mycket en medlem har loggat in? Det är en användare som jag undrar vart han har tagit vägen men man kan inte se när han var inloggad sist. Eller? :blink:

Nej, det går tyvärr inte, det enda du kan se är när dom senast skrev ett inlägg, tex via sökfunktionen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Anses ordet "farao" vara en svordom? Det hoppas jag inte för det tycker inte jag. Jag brukar annars svära ofta men man får inte göra det i detta forum så jag säger "för farao" istället. Uttrycker lika bra som svordomar tycker jag...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Anses ordet "farao" vara en svordom? Det hoppas jag inte för det tycker inte jag. Jag brukar annars svära ofta men man får inte göra det i detta forum så jag säger "för farao" istället. Uttrycker lika bra som svordomar tycker jag...

"För farao" är väll inte så farligt, om du nu måste uttrycka dig på det viset, men vi ska helst försöka undvika att använda svordomar av något slag, tycker jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.