Gå till innehåll

Svenskspråkigt Twitter-flöde om klingonska


loghaD

Rekommenderade inlägg

Hej, hej!

Klingonskevangelist som jag är tänkte jag börja Twittra på svenska om klingonska. Så, om du är på Twitter och är intresserad av tlhIngan Hol, så följ gärna @klingonska!

Jag tar även gärna emot tips på nordiska Twitterflöden med Star Trek- alt. sci-fi-tema att följa :)

(ser att StarTrekDB.se har @StarTrekDatabas)

Redigerad av loghaD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Tackar :)

Jag har även en YouTube-serie där jag tar upp klingonska ord; varit inaktiv ett bra tag, men lade precis upp åttonde avsnittet.

Första avsnittet ser ni här nedanför.

OBS! Sänk volymen innan du tittar!

Första avsnittet hade jag för hög inspelningsvolym. Hade inte heller någon mikrofon; ljudkvalitén är bättre i senare avsnitt.

http://youtu.be/br9IAbqoeFQ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får erkänna att även jag inte riktigt har någon större motivation att lära mig klingonska, även om det hade varit roligt att kunna efteråt. Är inte tillräckligt intresserad av språk i sig helt enkelt.

Men jag tittade på avsnittet som du la in i ditt inlägg och jag får faktiskt ta och ge dig tummen upp för det här. Väldigt underhållande, inte för långt, väldigt intressant och såklart lärorikt.

Jag får nog ta och titta igenom resten så småningom någon dag. :)

Ps. Får ge dig en komplimang för den fina engelskan också, väldigt få misstag. Svårt att göra det bättre helt enkelt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får erkänna att även jag inte riktigt har någon större motivation att lära mig klingonska, även om det hade varit roligt att kunna efteråt. Är inte tillräckligt intresserad av språk i sig helt enkelt.

Känner igen känslan; har länge velat kunna tyska, men har precis nyligen lyckats tvinga mig själv till att börja lära mig tyska :P

Men jag tittade på avsnittet som du la in i ditt inlägg och jag får faktiskt ta och ge dig tummen upp för det här. Väldigt underhållande, inte för långt, väldigt intressant och såklart lärorikt.
Danke schön!

Jag får nog ta och titta igenom resten så småningom någon dag. :)

Ps. Får ge dig en komplimang för den fina engelskan också, väldigt få misstag. Svårt att göra det bättre helt enkelt. ;)

Skulle gärna ta åt mig, men jag måste erkänna att jag fuskar lite; bodde i USA åldrarna 7-10, så även om det var ett drygt decennium se'n så sitter det mesta kvar ;)
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket underhållande. åven om jag egentligen inte har så stort in intresse av att lära mig klingon så kommer jag följa serien och försöka snappa upp några ord så jag kan briljera på Sthlm Trekkers trekdagar.

vaj jIbel. {Då är jag glad.} :)

Kul initiativ! Jag la en nyhet på framsidan om twitterflödet och dina filmer. Sedan måste jag säga att du är mycket bra på att härma Michael Dorn som Worf:)

För att parafrasera en tweet av @GeorgeTakei:

Thank you for helping me spread wide. OH MYYyyy!

Redigerad av loghaD
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...