Gå till innehåll

Favorit-mojäng


ENEMiX

  

130 medlemmar har röstat

  1. 1.

    • Replicator
      33
    • Holodeck
      56
    • Phaser
      2
    • Transporter
      18
    • Combadge/Subspace Radio
      2
    • Tricorder
      10
    • EMH ;)
      6


Rekommenderade inlägg

Det går visst att replikera warphärdar och fotontorpeter, för med replikatorn så bestämmer man molekylernas uppbyggnad.

Men de kan ju inte replikera fram kraftkällor, då skulle de kunna replikera fram 18 warp-härdar och komma hem på fem sekunder. Ok, nu vet jag att det inte funkar så, men det hade ändå inte varit rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svar 134
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva medlemmar i ämnet

  • 2 år senare...
Det går visst att replikera warphärdar och fotontorpeter, för med replikatorn så bestämmer man molekylernas uppbyggnad.

Men de kan ju inte replikera fram kraftkällor, då skulle de kunna replikera fram 18 warp-härdar och komma hem på fem sekunder. Ok, nu vet jag att det inte funkar så, men det hade ändå inte varit rätt.

Man kan säkert replikera de flesta delarna till en warphärd men man kan inte replikera dilithiumkristallerna som behövs för att klyva antimateriaströmmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om ni hade fått välja en sak från ST-serierna som ni fick ha i verkligheten, vad hade det varit isf? rösta och motivera gärna... om jag har glömt din favvo-pryl, så skriv gärna... ;)

jag har själv lite svårt för att välja... men jag tror jag hade gillat å ha ett alldeles eget holodeck att fly till när allt är för trist...

HOLODECK! Borde ju inte vara någon tvekan om saken. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holodecket eller en scanner. :D

Holodecket verkar vara en fantastiskt uppfinning. Synd att vi inte har något sånt där i dag. :) Om den uppfinningen hade funnits idag tror jag att tv:n skulle sluta existera...Vem vill se på tv om man har en holodäck!

En scanner vore kul med tanke på att vi idag inte har en sådan. Men tänk vilken användning man skulle ha av den i dag i så många olika områden. :)

Allra helt skulle jag vilja ha Voyagers skepp. :D Man kan ju alltid drömma... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holodecket verkar vara en fantastiskt uppfinning. Synd att vi inte har något sånt där i dag.  :) Om den uppfinningen hade funnits idag tror jag att tv:n skulle sluta existera...Vem vill se på tv om man har en holodäck!

Du menar förstås med undantag för Star Trek? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Holodäck, definitivt! dâ kan man ju lira CS irl, wee...

Bara det att jag skulle diagnosticeras med holoberoende efter nâgra veckor med ständig närvarande där... :)

Hoppas det följer med en mindre fusionsreaktor sâ man har ström bara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holodecket verkar vara en fantastiskt uppfinning. Synd att vi inte har något sånt där i dag.  :) Om den uppfinningen hade funnits idag tror jag att tv:n skulle sluta existera...Vem vill se på tv om man har en holodäck!

Du menar förstås med undantag för Star Trek? ;)

***Liten spoilervarning - DS9, säsong 7***

Vaddâ... du kan ju skapa din egen IMAX biograf pâ holodäcket dâ, haha. Eller uppleva en eipsod genom att vara med i den. T.ex vara med och knalla omkring pâ skrovet i First Contact eller vara med pâ bryggan pâ Defiant i "The Changing Face of Evil", hoppas du e snabb pâ fötterna till utskjutningskapslarna... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 månader senare...

Får man välja ett eget rymdskepp med warpdrift så man kan åka iväg och utforska galaxen :)

Ett holodeck skulle ju inte heller vara helt fel. Tänk vad bra, man skulle kunna slippa umgås med andra människor helt och hållet, bara att programmera världen att vara som man vill ha den :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Personligen så tycker jag att det finns två "heta" saker att välja på.

1) Holodeck - att vara där man själv vill, NÄR man vill (och med VEM man vill) :)

2) Replicator, med dess hjälp så får man ju alla andra småsaker på köpet....

Väljer nog Holodeck (med holoreplicator i) :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Holodeck är ju det självklara. Tänkte att välja transporter men varför ska man åka till platser när platserna kan komma till en själv genom holodeck. Man kan sluta umgås med jobbiga människor och konstruera holokaraktörer som man själv vill.

Det negativa kan vara att man kanske blir som Barclay.

Redigerad av Captain Proton
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 månad senare...
  • 3 veckor senare...

Gaaah, ett riktigt svårt val.

Ett holodäck skulle inte sitta helt fel - nu när det är snöigt och läbbigt ute kunde jag tänka mig att tillbringa lite tid i Neelix resortprogram faktiskt med goda drinkar och långa sandstränder....Men å andra sidan så har jag sett för många avsnitt där det blir nåt fel med holodäcket och med tanke på min tur skulle jag säkert bli uppäten av Grendel istället :)

En transportör lockar också. Återigen hänvisar jag till snön - det vore bra skönt att kunna beama mig själv till mataffären och handla, istället för att pulsa genom is och snö med mina varor. Eller beama till pizzerian en söndag när man är för lat för att gå och hämta pizza. Eller för all del beama mig till sydligare breddgrader...

En phaser känns inte jättenödvändigt. Men det är klart, jag skulle kunna ha den i bedövningsläge och skjuta min man med när han håller på att vinna en argumentation...då skulle jag alltid gå segrande ur våra ordväxlingar :lol:

Men mitt val föll ändå på en replikator. Jag skulle aldrig mer tvätta, jag skulle bara replikera nya kläder. Samma sak med disken. Och tänk vad skönt att slippa laga mat jämt och ständigt. Och dessutom försvinner behovet av pengar ( i alla fall i viss utsträckning), det är bara att replikera det man vill ha. Computer, DVD-box, Star Trek Voyager, season 2" :D

Redigerad av MrsRiker
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Replicatorn känns ganska självklart...bara det att man kan skaffa det man behöver utan att först behöva jaga pengar!

Jag tycker inte att holodeck är så frestande..man VET ju att allt bara är falskt...tror det skulle vara omöjligt att leva sig in i det hela...

EMH? man skulle nog tröttna på hans malliga stil... he..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja valet stod mellan replikator eller holodeck.

Men eftersom vardagens sysslor mest handlar om at tfixa vardagsmat och tvätt så väljer jag nog bort det. :w00t:

Fast det är klar. Så inbilldningssjuk som jag är så kanske en EMH skulle vara bra. Fast den kanske bara retar mig och är elak för att jag råkar vara hypokondrisk. :P

Nä det blir en replikator till jul! :tomte:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag valde replikatorn. Gillar idén. Jag vill minnas att det nämns i TNG att hela "star trek samhället" är byggt på möjligheten att replikera och tillgången till i princip oändlig energi. Alla kan få vad de behöver genom replikatorn...

Ska dock säga att det ändå var svårt att välja mellan holodeck och transportören

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...