Jump to content
Sign in to follow this  
ENEMiX

Favorit-mojäng

130 members have voted

1. 1.

• Replicator
      33
    • Holodeck
      56
    • Phaser
      2
    • Transporter
      18
    • Combadge/Subspace Radio
      2
    • Tricorder
      10
    • EMH ;)
      6

Recommended Posts

Om jag fick välja favorit mojäng idag så skulle det bli en transporter, för att jag skall slippa att flyga.

Jag kan iofs tänka mig att förflytta sig första gången i en transporter inte är så trevligt det heller. :huh:

Åh... skulle viljat ha allt! Men valde holodeck, det vore perfekt, annars hade jag nog tagit replicator... eller EMH, eller tricorder, nä... combadge, varför går det inte att välja :P nä... en transporter!

Jag valde holodeck i vilket fall som helst! :)

Jag väljer EMH för ha är så cool och en superbra läkare. Just nu har jag fått en envis förkylning så det hade varit bra att ha emh som botade mig!

Jag ser iof inte doktorn som en mojäng. Jag ser honom som en person.

Jag valde holodäck, för att där kan man ju göra vad som helst! Man kan ju tex. vara med i sin favoritbok eller vara huvudpersonen i sin favoritfilm eller designa ett rymdskepp :) !

Japp, det håller jag absolut med om, gud vad roligt man skulle ha där hela dagarna, skulle nog bli holoberoende haha. Med holodek skulle man även slippa massa dyra semestrar :) med flugor som biter och maneter i havet, man kunde göra en perfekt plats, med lyxigaste rummet :D

Efter att ha tänkt och funderat och funderat lite till. Detta var ett svårt val. Fast mitt val föll på EMH. Han är ingen mojäng! :arg: Inte mer än Data i så fall.

Men, det skulle vara härligt att ha emh. Han är en superbra doktor. Dessutom kan han sjunga. Jag tycker egentligen att hans "bed-side manner" är rätt så bra. Han har humor och det är viktigt. Sedan är han lite väl säker på sig själv ibland. Det får man stå ut med!

Tänk när man blir sjuk så underbart att ha ett hologram som snabbt och enkelt kan bota en. Man slipper sprutor och nålar. Det är härligt för en som är rädd för sådant! :huh:

Han kan lätt bota allvarliga sjukdomar. Eftersom han har kunande från framtiden skulle han säkert kunna hjälpa till att lösa cancerns gåta och bota HIV. Han kan nog hjälpa till att göra världen friskare!

...eller en bio kväll med borgerna...

mmm... sitta i en jättestor salong omgiven av ett hundratal borger... och varje gång det dyker upp nån ny människa på duken säger alla i ett kör "we are borg, you will be assimilated..."

hehe... hade vart kul... men kanske aningen tröttsamt...

:borg2:

Något i den stilen... Skapa sin hemstad och ta med borgerna på en krogrunda.. Wi are the borg Ber is resistens eller något sånt.. Vem kan motstån dom små liven

Haha... Jag kan se det framför mig. En liten gullig borg som stirrar upp på dig med glänsande öga och implantat. Med pipig röst "Resistance is futile".

Jag har en ide! Vad sägs om att placera en replikator i ett holodäck? :w00t: Att kunna hämta vad man vill från replikatorn samtidigt som man kör ett program. Man skulle aldrig behöva lämmna holodäcket.

Klart att man skulle vilja ha ett holodäck främst. Men om det ska vara lite mer på riktigt så ber jag att få länka till

http://www.startrekdb.se/forum/index.php?s...amp;#entry56057

En commbadge på riktigt vore kanske nåt´?

Edited by michael ricochet

med hopp om att ta död på bensinslukande , avgasspridande , illaluktande och högljuda bilar och förhoppningsvis kunna sova längre(man kanske har en timmas färd till och från arbetet) röstade jag på Transporter men en Replikator vore kanske inte så dumt(då kunde man replikera fram delar till en Defiant utrustad med en Transporter) :klingon:

--------------------

''tlhIngan jIH!Heghlu'meH QaQ jajvam!''

K´hogh son of Klintoch av huset Koragh

Edited by K´hogh son of Klintoch

Holodeck i all ära men ett holodeck skärmanar bara av oss från den värld vi faktisk lever i. Jag vill inte gömma mig i en falskt miljö när jag vet att det pågår en verklig utanför. Verklighetsflykt på den nivån fungerar inte. Någon pryl som faktiskt vore väldigt användbara här och nu för mig, i mitt liv, vore bättre.

En transporter skulle vara bra att ha. Tänk, slutar jobbet för dagen, pölsar fram i snön, går upp på transporter plattan och vips så är du i varma thailand, äter en mycket billig lunch, slappar på stranden några timmar, sedan transporterar sej hem igen för att sova.

Underbart :D

/Conny