Jump to content
Sign in to follow this  
The Holy Three

Star Trek London - Nytt Star Trek event!

Recommended Posts

KHAAAAAAAAAAAAAAAAAAN!!! Blev just dragen i örat av sambon som kom på att våran årsdag faktiskt är den 19:e oktober! Det tänkte ingen av oss på när vi först såg datumen för mässan förra månaden. Aja, vi har firat på andra dagar förut om vi haft annat att göra, så det skulle nog inte vara något en Chris Pine standee till bruttan inte skulle rätta till.

Har fortfarande inte bestämt mig för om jag ska åka eller inte. Mässan verkar ju superkul men jag behöver även något dragplåster i autograf väg, vilket skulle vara George Takei för egen del då jag förhoppningsvis träffat Nichelle Nichols i juni och då bara har honom kvar från TOS-gänget. Har dessutom ingen att åka med, då jag inte har någon hardcore Trekkie i vänskapskretsen som skulle kunna lägga pengarna & tiden på en sån här mässa. Går säkert att lösa på något sätt dock.

Det kanske går att ordna en resa för forumiter här på Startrekdb?

Jag vet inte heller om jag åker även om jag är mer öppen till det än förut. Beror mycket på vad det kostar i slutändan. Minst 2000 kronor får man nog räkna på att lägga ut på allt och då är man snål.

Jag antar att du flyger med Ryan Air?

Från Göteborg kostar det typ 600-700 kronor 18-22 oktober. Det lär ju inte vara billigare från Skavsta. Sedan det billigaste kommerisiella boendet är nog hostels, vilket hamnar på drygt 500 kronor. Absolut billigast är nog annars om man har en vän där. Eller om man testar Couchsurfing eller något liknande där man bor hos någon som tar emot en gratis.

Ryan Air är nog att föredra iaf, då har man mer pengar att spendera på mässan. Kommer nog bara kunna vara där från fredag till söndag, alternativt måndag om det går bra för chefen. Gick på strax under 600 för flyg fram och tillbaks från fredag till måndag, till Stansted airport. Hostels blir det nog definitivt, tycker det är roligare så, träffar lättare nytt folk då. Vilka kollade du in?

Jo dom har många fula extra avgifter, men dom undviker man lätt om man reser på "rätt sätt." Har alltid bara haft med mig en väska som handbagage när jag åkt med dom på diverse mässor, så priset har varit väldigt lågt ändå. Det enda extra dom lyckats få ur mig är 110 kr för att man betalar med VISA. Dumma påhitt.

Men får jag reda på att det kommer vara massvis med dealers osv på mässan kanske jag tar ett annat flygbolag så man kan få med sig en stor väska, som man i sin tur kommer fylla med Star Trek merchandise!

Flyger från Arlanda då jag bor på den sidan av stan. Vad har ni bokat för sorts biljett? Jag tycker definitivt att vi forumare ska sammanstråla i London.

Edited by RoLaren

Jag bor hos en vän, så den biten löser sig för mig. I övrigt har jag ingen bra koll på omkostnader än då jag inte har kollat upp flyg och andra fasta avgifter än. Men sådant kan man alltid återkomma till om någon undrar och vill ha en fingervisning.

Och jag håller definitivt med RoLaren om att vi forumiter på något sätt borde sammanstråla inför detta event.

Ryan Air är nog att föredra iaf, då har man mer pengar att spendera på mässan. Kommer nog bara kunna vara där från fredag till söndag, alternativt måndag om det går bra för chefen. Gick på strax under 600 för flyg fram och tillbaks från fredag till måndag, till Stansted airport. Hostels blir det nog definitivt, tycker det är roligare så, träffar lättare nytt folk då. Vilka kollade du in?

St Christopher's Camden var nog det billigaste.

Sökte annars på http://www.hostelworld.com

Ryan Air är definitivt billigast om man bara ska dit och besöka mässan och inte ta med sig en massa hem. Dessutom i Göteborg ligger Säve flygplats varifrån Ryan Air närmare Landvetter för mig, så det är ett av få ställen i världen Ryan Air faktist ligger nära staden man flyger till. Norwegian från Göteborg får man betala minst det dubbla för att flyga med än Ryan Air. En annan fördel är att Ryan Air flyger tillbaka till Sverige 6.55 så man kan skippa boende sista natten och åka direkt till flygplatsen.

Vilka från forumet är intresserade av att åka i dag?

Edited by Aike

Vilka från forumet är intresserade av att åka i dag?

Jag är det. Jag tror det går att se ganska enkelt i den här tråden och nyhetstråden, vilka som är det. Men ett "upprop" kan inte skada för att få lite mer ordning på vilka som är intresserade.

För övrigt skall jag ringa min vän ikväll och se om hon har plats för någon mer som kan övernatta. Kanske. I sådant fall skulle det kunna bli aktuellt för någon här på forumet som behöver hjälp med det. Jag kan inte tänka mig att hon tar något betalt för det, men jag frågar det med för säkerhets skull.

Edited by AlmostHuman

Wow :w00t: , vad roligt att ni redan funderar på att åka dit till london. Jag tror att ni kommer att mycket roligt på star trek- event...

Jag är själv lite småsugen på att resa till london men jag har aldrig varit på en mega star trek mässa i mitt liv. Men jag ;) vill gärna göra en upplevelse någon gång i mitt liv.Det är tråkigt att jag inte har råd.. :(

Men jag tänker följa den här diskussion med spännande och gläjde :D

Jag skapade uppropet för att se om det finns några som bara läser tråden, men kanske är intresserade? Mr Trek? Jocke? P´jotrk? Och alla andra?

Njae, det skulle vara om jag är i London då ändå, vilket känns osannolikt. Att åka dit för detta känns överdrivet för min del, även om det säkerligen hade varit kul.

Showmasters, en av arrangörerna, kommer med goda nyheter - dom hoppas/planerar att få dit ytterligare 20-40 Star Trek gäster!

Det hade jag ränat med

Frågar igen: Vilken sorts biljett hade ni tänkt köpa?

Jag undrar dock hur arrangörerna kan tro att 10 000- 15 000 fans ska komma (infon finns i nyheten om mässan). Visst är det stort att kaptenerna kommer, men jag har för mig att 10 000 kom 1995 i samband med Generationspremiären till Royal Albert Hall. Då var alla från TNG plus Shatner där och fyllde salen under två dagar. Men det var ju också verkligen under TNG:s peak och det fanns en officiell brittisk fanclub. Numera undrar jag om det alls finns lika många brittiska fans. Det finns vad jag vet ingen aktiv brittisk Star Trek-förening, men några försökte återupplivas när Star Trek-filmen kom ut.

Så risken är stor att detta inte blir en tradition utan bara en once in life opportunity.

Jag tror den research de har gjort är den hemsidan de la upp tidigare i år där man fick anmäla intresse. Tvivlar på att det är lätt att få tag i trekkers att fråga på annat vis enkelt.

@Aike: Låt oss fokusera på detta event. Tiden lär ju utvisa om det blir fler eller ej. Jag ser det som poänglöst att jämföra med en filmpremiär/event från 1995 och egna teorier om varför detta event troligtvis inte blir återkommande. Det är trots allt ett bra tag sedan och mycket har hänt sedan dess. Både med Star Trek och med alla dess fans. Nu har vi ett tillsynes stort och intressant event att se fram emot, det borde vara fullt tillräckligt tillsvidare.