Jump to content
Sign in to follow this  
The Holy Three

Star Trek London - Nytt Star Trek event!

Recommended Posts

Två nya gäster:

Marc Alaimo (Gul Dukat)

Martha Hackett (Seska)

Casey Biggs ska även ha sin photoshoot i sin karaktärs utstyrsel & make-up.

Sweet, Damar skulle vara något, Seska är också en karaktär som skulle vara intressant att träffa och Gul Dukat...

För min egen högst personliga del är inte skådisarna speciellt intressanta, jag skulle hellre träffa karaktärerna men det faller ju på sin egen orimlighet... :)

Nu fram tills på måndag går det att flyga från Göteborg för under 400 kronor tur och retur med Ryan Air. Antar att det kan vara nåt liknande från Malmö och Stockholm.

Senaste gästtillskotten är några av producenterna bakom TV-serierna: Brannon Braga, Ira Steven Behr och Ronald D Moore.

Man har också äntligen gått ut med prisuppgifter för öppningsceremonin, som inkluderar alla 5 kaptenerna på scenen samtidigt (börjar säljas 3/9). Tyvärr är priset på hela £95 (jag som tyckte FedCon var dyrt i början).

YAY! Perfekta gäster. Ron D Moore är en favvo. Dyrt som fanken var det. Kanske ska uppgradera till ett guldpass iaf. Ghost, har du bestämt dig för att åka? Det skulle vara trevligt om alla från forumet kunde träffas :)

Då det var just kaptensträffen som lockade, så valde jag till slut att köpa guldpasset då min slutsumma nästan hade hamnat på det priset ändå om jag hade köpt alla biljetter separat.

Vad kul att så många ska åka! Jag och en god vän till mig bokade alla biljetter nu i veckan. Jag är sjukt taggad. Aldrig varit på ett ST-konvent tidigare, så det ska bli riktigt kul.Om någon av er proffs har tips till mig som konventrookie blir jag superglad!

Det vore kul om någon skulle vilja rapportera till nyhetssidan och sända in en daglig sammanfattning eller sammanfattning av hela konventet. Finns det några frivilliga?

Alltså ingen som är intresserad av att träffas. Vad synd. Nåja, vi är 10 st från Sthlm Trekkers som åker och jag har guldpass så jag kommer ändå ha att göra men det hade varit kul att iaf säga hej.

Vad kul att så många ska åka! Jag och en god vän till mig bokade alla biljetter nu i veckan. Jag är sjukt taggad. Aldrig varit på ett ST-konvent tidigare, så det ska bli riktigt kul.Om någon av er proffs har tips till mig som konventrookie blir jag superglad!

För lite praktiska tips, så ta ett par bekväma par skor då det brukar bli en hel stående under dagarna (mestadels i diverse köer). Glöm inte bort att dricka under dagen också då dagarna brukar vara långa och med så mycket folk tillsammans på samma ställe så brukar det bli rätt varmt i lokalen. Förvisso är inte dettta inte den varmaste tiden på året, så det kanske är okej på detta konventet. Ta med skyddande fodral o.dyl. till dina autografprylar (foton etc.), men var säker på att autografen har torkat innan du packar undan ditt signerade objekt så det inte kladdar).

För just detta konvent (och många andra som anordnas av just denna arrangören) så tillämpas virtuella kösystem till autografköerna. Du går till de autografköer som du är intresserad av och tar en kölapp. Sedan väntar du med att ställa dig i kön tills din nummerserie är utannoseras (normalt på en skylt vi kön).

Kolla också på det schemat som finns ut på deras hemsida så du planerar in i förväg vad du vill se, vilka fotosessioner du ska gå på etc., så du får ut det mesta av konventet.

Ta gärna en titt i deras forum också om du inte redan gjort, för där finns en hel del mattnyttigt.

Alltså ingen som är intresserad av att träffas. Vad synd. Nåja, vi är 10 st från Sthlm Trekkers som åker och jag har guldpass så jag kommer ändå ha att göra men det hade varit kul att iaf säga hej.

Jodå, jag ska dit och kan man hitta något sätt att träffas så vore det kul att sätta ett ansikte på forumsignaturerna.

Ghost du vill inte skriva några korta rapporter varje dag och/eller en längre sammanfattning av konventet som vi kan använda på nyhetssidan?

RoLaren eller Borgmi är förstås lika välkomna. Det vore kul att ha lite större bevakning eftersom konventet är såpass stort och såpass nära Sverige än de som går årligen.

Edited by Aike