Gå till innehåll

Allmänt om Voyager, del 2


*voyboy*

Rekommenderade inlägg

Hur länge var Voyagers besättning borta? Jag har fått lite olika svar

Jag vet inte säkert men det ska vara lite över 7 år vad jag vet.

Spoilervarning om du inte sett endgame

:!!!:

När engame del 1 tar sin början säger berättarrösten att det tog 23 år för voyager att komma hem. Och att de nu firar 10 års jubileum. Amiral Janeway vill ju förändra detta och reser tillbaka till när de möte borgerna och hjälper kapt. janeway att komma hem på sju år istället för 23. 23 år tar det om voyager inte tar hjälp av amiral janeway och borgerna.

ungefärligt citat från amiral janeway till kapten janeway

- "om du inte gör som jag säger kommer det att ta ytterligare 16 år på din resa för att komma till jorden."

och lite senare

- "du hade chansen för sju år sedan att med hjälp av the caretaker fått hem voyager redan då."

Alltså tar det ungefär sju år för voyager att komma hem. Precis som Unkas säger.

:!!!:

hihi, jag läste fel och trodde du hette Unas :rodna: Alla som sett stargate sg1 vet vad det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 år senare...

Något som jag har funderat på:

Det hade varit roligare om Voyager under sin resa hade träffat på en utomjordning som blev deras absoluta fiende på grund av missförstånd eller något liknande. Vilket resulterar i att de attackerar Jorden (Starfleet) och dess invånare. Detta hade kunnat vara något som de hade kunnat återvända till när Voyager äntligen kom tillbaka till Jorden.

Jag tycker nog att Starfleet och federationen har blivit lite väl säkra och betydande i sin roll idag. Det hade varit bättre om de hade funnit en övermakt. För "Let's face it" visst är det mer spännande om Starfleet har stora fiender. Romulan och Klingon, i deras sektor, har nu förtiden blivit mer eller mindre en del av Federationen. Borg (Starfleet’s förra stora hot) förstördes ju helt eller åtminstone försvagandes i Voyagers sista avsnitt. Vem ska ta deras roll, i framtiden? Det jag vill säga är att Star Trek behöver en fiende (ond utomjording) till Starfleet och Federationen för att vara intressant..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Något som jag har funderat på:

Det hade varit roligare om Voyager under sin resa hade träffat på en utomjordning som blev deras absoluta fiende på grund av missförstånd eller något liknande. Vilket resulterar i att de attackerar Jorden (Starfleet) och dess invånare. Detta hade kunnat vara något som de hade kunnat återvända till när Voyager äntligen kom tillbaka till Jorden.

Jag tycker nog att Starfleet och federationen har blivit lite väl säkra och betydande i sin roll idag. Det hade varit bättre om de hade funnit en övermakt. För "Let's face it" visst är det mer spännande om Starfleet har stora fiender. Romulan och Klingon, i deras sektor, har nu förtiden blivit mer eller mindre en del av Federationen. Borg (Starfleet’s förra stora hot) förstördes ju helt eller åtminstone försvagandes i Voyagers sista avsnitt. Vem ska ta deras roll, i framtiden? Det jag vill säga är att Star Trek behöver en fiende (ond utomjording) till Starfleet och Federationen för att vara intressant..

<{POST_SNAPBACK}>

Jo men sedan i DS9 får ju Star Fleet Dominon som verkligt stor fiende. Sedan är ju Cardassiens stora fiender i alla serier. :cardassian:

Om Voyager hade träffat på en utomjordning som är så stor fiende och dessutom kan ta sig till jorden finns det ju stor risk att Star fleet besegras. För de krävs väldigt avanserad teknik för att resa så långt.

Som jag tidigare har berättat gillar jag inte Voyagers slut eftersom Cathrine Janeway den äldre aggerar mot sina pricnciper. Janeway har hela tiden kämpat för att följa Star fleets principer särkilt prime directive. När hon blir gammal borde hennes principer rimligen vara ännu fastare. Ändå aggerar hon som hon gör. :o

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...